printlogo


کد خبر: 242467تاریخ: 1400/10/18 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور در جلسه کارگروه ملی زیارت: 
باید زمینه زیارت ارزان و آسان مردم فراهم شود
نخستین جلسه کارگروه ملی زیارت پس از ۲ سال وقفه با حضور رئیس‌جمهور در مشهد مقدس برگزار و درباره زمینه‌های تسهیل رفت‌و‌آمد و کاهش هزینه‌های زائران تصمیم‌گیری شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی با اشاره به پیشنهادات این کارگروه برای تسهیل زیارت و توجه به ابعاد فرهنگی آن، گفت: لازم است تحلیل آماری روشن و دقیقی در زمینه زیارت داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آن امور مربوط را پیگیری کنیم. رئیس‌‌جمهور ضمن بیان اینکه توجه به اقتصاد زیارت ضروری است، گفت: یکی از کارهایی که باید در کارگروه مربوط انجام شود، شناسایی نحوه ارتباط وزارتخانه‌های فرهنگی و اقتصادی با این موضوع است تا مشخص شود هر یک از وزارتخانه‌ها چه نقشی می‌توانند در این رابطه ایفا کنند. حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: باید رفت‌وآمد زائران از مبدا تا مقصد تسهیل شود و این تسهیل‌گری به معنی واقعی کلمه باعث کاهش هزینه سفرهای هوایی و زمینی و محل اسکان برای زائران شود. رئیس‌جمهور افزود: زیارت ارزان و آسان نیازمند سازوکاری است که باید همه دستگاه‌ها در این رابطه فعال شوند تا اتفاق بیفتد. این کار می‌تواند آثار بسیار ارزشمندی داشته باشد. 
 
***
زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های‌شان فراهم می‌کنیم‌
فرمانده نیروی قدس سپاه در کنگره بین‌المللی شهدای مهاجر مدافع حرم «جبهه مقاومت» که در مشهد برگزار شد با اشاره به عزاداری‌های مردم برای سالگرد حاج‌قاسم سلیمانی در سراسر کشور و همچنین همه کشورهایی که وجدان‌های بیدار در آنجاها وجود دارد، اظهار داشت: این کاری که جنایتکاران آمریکایی مرتکب شدند، سبب شد نه‌تنها مردم ایران، بلکه هر انسان آزاده و مسلمانی که نام شهید سلیمانی را می‌شنود شخصیت بزرگ او را تکریم و قاتلان جنایتکار این شهید عزیز را لعن و نفرین ‌کند. سردار اسماعیل قاآنی عنوان کرد: در همین سال‌های اخیر دیدیم‌ که شهدای مدافع حرم، چطور غم، سختی و فشاری را که آمریکا و رژیم صهیونیستی با همراهی حکومت‌های فاسد در کشورهای مرتجع اطراف برای مردم منطقه ما به وجود آوردند را از بین بردند. وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران که مورد تحریم قرار گرفته، نه‌تنها خودش را آبرومندانه اداره می‌کند، بلکه در تمام دوره‌ها همین کشور تحریم‌شده به دیگران کمک کرده است؛ آخرین مورد کمک‌های ما نیز مربوط به چند ماه پیش است به کشور لبنان که به دلایل مختلف تحت تحریم‌های سختی قرار گرفته است. گازوئیل به مردم نمی‌دادند تا نتوانند چراغ خانه‌شان را روشن کنند و در بیروت نه‌تنها برق نبود، بلکه مردم 12 طبقه را مجبور بودند با پله طی کنند. فرمانده نیروی قدس سپاه یادآور شد: رزمندگان ما مدرس دانشگاه مقاومت هستند. چقدر انسان‌های فداکار به اعتبار مجاهدت‌های فرزندان ما در سراسر دنیا احساس عزت کردند. در فلسطین قهرمان، در لبنان علمدار مقاومت، در سوریه مقاوم، در عراق مجاهد و در یمن مظلوم و در عین حال مقتدر و هر جای دنیا که نگاه ‌کنید، می‌بینید صدها هزار انسان تربیت‌شده فرهنگ مقاومت با طهارت هستند که از برادران خودشان در جمهوری اسلامی ایران آموخته‌اند و دشمن خود را بیچاره کرده‌اند. اینها هم سرزمین‌های غصب شده و از آن مهم‌تر هم دل‌های آزادگان دنیا را فتح کرده‌اند. سردار قاآنی همچنین اظهار داشت: زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های‌شان فراهم می‌کنیم؛ لازم نیست ما به صورت مباشر حضور داشته باشیم، هر جا لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های خودشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم بدون اینکه ما حضور داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: ما با تدبیر خودمان با دشمنان و جنایت ترور سردار سلیمانی برخورد می‌کنیم، رفتار و سبک و سیاق برخورد ما با سبک و سیاق و رفتار دشمن متفاوت است. اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شدند که با کسانی که جنایت ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند برخورد کنند، این کار برای آمریکا بسیار کم‌هزینه‌تر است از اینکه فرزندان جبهه مقاومت که هیچ مرزی را نمی‌شناسند خودشان بروند و این انتقام را بگیرند. این انتقام شروع شده است و ریشه آمریکا به حول و قوه الهی از منطقه کنده خواهد شد. 
 
***
خطیب جمعه تهران:
 بعد از ترور شهید سلیمانی، آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها پایین نخواهد رفت
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه دیروز پایتخت که در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد، با گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: ۲ سال بعد از شهادت شهید سلیمانی، شاهد چنان تحولی در منطقه هستیم که همه علاقه‌مندان به مبارزه علیه استکبار، برای او مجلس بزرگداشت برپا می‌کنند و مردم عراق نیز با 400 مجلس، یاد آن شهید و ابومهدی المهندس را گرامی داشتند و انتقام از قاتل میهمان خود را حق خودشان می‌دانند. 
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی افزود: قاتل خبیث شهید سلیمانی و همدستانش فکر می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی مقاومت شکست می‌خورد، در حالی که بعد از شهادت شهید سلیمانی، آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها پایین نخواهد رفت. صدیقی خاطرنشان کرد: امروز صلابت و اقتدار مجاهدان عراق، لبنان و یمن را می‌بینیم و در افغانستان هم بعد از شهادت شهید سلیمانی بود که آمریکا با سرافکندگی گورش را گم کرد و از کل منطقه نیز ریشه آنها کنده خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، وعده انتقام سر داده شد و عین‌الاسد را درهم کوبیدند و دشمنی که هیچ آبرویی برایش نمانده، این ضربه محکم را تجربه کرد و هیچ غلطی نتوانست بکند. 

Page Generated in 0/0108 sec