printlogo


کد خبر: 242484تاریخ: 1400/10/18 00:00
اخبار

باشگاه هال‌سیتی انگلیس خواهان مهاجم تیم ‌ملی ایران
باشگاه هال‌سیتی انگلیس با مالک ترکیه‌ای خود به دنبال جذب اللهیار صیادمنش، مهاجم تیم ‌ملی ایران است. صیادمنش این روزها یکی از سوژه‌های نقل و انتقالات فوتبال ترکیه است. وی بعد از یک فصل و نیم حضور قرضی در تیم زوریا لوهانسک اوکراین، به تیم فنرباغچه بازگشته است. مهاجم ۲۰ ساله تیم‌ ملی ایران تست‌های پزشکی خود را در فنرباغچه پشت سر گذاشت و به نظر می‌رسد در نیم فصل دوم در همین تیم به کارش ادامه بدهد اما هنوز هم خبرهایی از علاقه تیم‌های دیگر به او منتشر می‌شود. نشریه A Spor ترکیه خبر داد باشگاه هال‌سیتی که یک مالک ترکیه‌ای دارد، خواهان به خدمت گرفتن صیادمنش شده است. هال‌سیتی در رقابت‌های چمپیونشیپ انگلیس حضور دارد و در حال حاضر در رده نوزدهم لیگ ۲۴ تیمی این مسابقات است. این نشریه همچنین از اندرلخت بلژیک به عنوان دیگر مشتری صیادمنش نام برده است. 
 
***
لیست خرید زمستانی استقلال مشخص شد
باشگاه استقلال در نقل و انتقالات زمستانی احتمالا ۴ بازیکن جدید به خدمت می‌گیرد. تیم فوتبال استقلال در حال حاضر با ۲۹ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و در صورت پیروزی در ۲ هفته باقیمانده، قهرمان نیم فصل نخست خواهد شد. فرهاد مجیدی که این فصل «کوین یامگا» و «رودی ژستد» ۲ بازیکن خارجی را به تیمش اضافه کرده، قصد دارد استقلال را در نقل و انتقالات نیم‌‌فصل هم تقویت کند. مجیدی در نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان خبر داد قرار است ۲ بازیکن خارجی از جمله یک بازیکن آسیایی به تیمش اضافه شود. سرمربی استقلال همچنین گفت: ممکن است ۲ بازیکن لیگ برتری هم به جمع ما اضافه شوند. وی از صحبت درباره اینکه چه بازیکنانی قرار است جذب شوند، خودداری کرد. 
 
***
مراسم سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان تختی برگزار شد
مراسم بزرگداشت پنجاه‌و‌چهارمین سالگرد درگذشت جهان‌پهلوان غلامرضا تختی صبح دیروز بر سر مزار وی واقع در ابن‌بابویه برگزار شد. در این مراسم جمع کثیری از مردم علاقه‌مند به منش پهلوانی و جوانمردی، جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان و مسؤولان حضور داشتند. از جمله پیشکسوتان حاضر در این مراسم می‌توان به منصور جهانیان، علی‌اکبر حیدری، ابراهیم جوادی، محمدرضا طالقانی، محسن کاوه و بهروز یاری اشاره کرد. ابراهیم مهربان، دبیر و حاج‌اصغر قیطاسی، سرپرست اردوهای تیم‌های ملی کشتی نیز به عنوان نماینده فدراسیون کشتی در این مراسم حضور یافتند. حاضران در این مراسم پس از قرائت فاتحه بر سر مزار
جهان پهلوان تختی، در آستان شیخ صدوق حضور یافتند و مراسم بزرگداشت این اسطوره ورزش ایران با اجرای هادی عامل، کارشناس و گزارشگر کشتی آغاز شد. این مراسم با صحبت پیشکسوتان کشتی، مسؤولان سیاسی و ورزشی و با پخش کلیپی از جهان پهلوان تختی، عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی همراه بود. پژمان پشتام، دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان و کشتی‌گیر اهل شهر‌ری نیز در این مراسم حضور داشت. 
 
***
رئیس فدراسیون ایران درهای تیم‌ ملی را روی طارمی باز کرد
اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره بازگشت مهدی طارمی به تیم‌ ملی در رسانه‌های پرتغال بازتاب داشته است.  روزنامه «رکورد» پرتغال بعد از صحبت‌های شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره مهدی طارمی، این اظهارات را منعکس کرده است. رکورد در این باره نوشت: «در میان تمجیدهای فراوان از مهاجم پورتو، رئیس فدراسیون ایران درهای تیم‌ ملی را به روی طارمی بازگشایی کرد». همچنین روزنامه اوجوگو این بخش از صحبت‌های عزیزی‌خادم درباره طارمی را به عنوان تیتر مطلب خود انتخاب کرده است: «طارمی یکی از بااخلاق‌ترین، منضبط‌ترین و متعهدترین چهره‌هاست...». این روزنامه همچنین اعلام کرد رئیس فدراسیون ایران حل مشکل طارمی با سرمربی ایران را تضمین و برای بردن جایزه پوشکاش توسط این بازیکن اظهار امیدواری کرده است. 
 
***
قیمت فروش زمستانی سردار آزمون مشخص شد
باشگاه زنیت سنت‌پترزبورگ روسیه برای فروش زمستانی مهاجم ایرانی خود به باشگاه نیوکاسل مبلغ ۵ میلیون پوند تعیین کرده است. در حالی که خبرها حاکی از توافق سردار آزمون با باشگاه لیون فرانسه است، باشگاه نیوکاسل انگلیس هم به جذب این بازیکن ۲۷ ساله چشم دوخته است. آزمون روز چهارشنبه از طریق اینستاگرام خود توافق با هر تیمی را رد کرد اما این موضوع واکنش «هوگو گیلمه» خبرنگار فرانسوی را در پی داشت و وی جزئیاتی از توافق آزمون با لیون را فاش کرد. قرارداد سردار آزمون با باشگاه زنیت تابستان ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و وی می‌تواند بعد از آن به عنوان بازیکن آزاد روسیه را ترک کند. زنیت اما به دنبال این است یا قرارداد آزمون را تمدید کند یا از طریق فروش او در نقل و انتقالات زمستانی همین فصل، پولی به دست آورد. گفته می‌شود باشگاه لیون مبلغ ۳ تا ۴ میلیون یورو برای گرفتن رضایتنامه آزمون در همین پنجره نقل و انتقالات هزینه خواهد کرد تا مهاجم تیم ‌ملی ایران را با قرارداد 5/4 ساله از آن خود کند. با این حال سایت hitc مدعی شد زنیت مبلغی بیش از این را برای فروش زمستانی آزمون در نظر گرفته است. به نوشته این سایت، نیوکاسل برای جویا شدن وضعیت آزمون سراغ باشگاه زنیت رفته است و مدیران این باشگاه روسی اعلام کرده‌اند برای فروش مهاجم خود مبلغ ۵ میلیون پوند می‌خواهند. این سایت نوشت: «آزمون با طرح کلی قرارداد با لیون موافقت کرده بود اما سقوط ارزش آنها به زیر قیمت مدنظر باشگاه زنیت به نیوکاسل فرصت دیگری برای جذب آزمون به جای ویلسون می‌دهد».

Page Generated in 0/0154 sec