printlogo


کد خبر: 242490تاریخ: 1400/10/18 00:00
معاون اول رئیس ‌جمهور:
مناطقی که خشکسالی داشتند درگیر سیل شدند

یکی از موضوعات قابل توجه در بارش‌های هفته گذشته این بود که تعداد زیادی از مناطقی که گفته می‌شد درگیر خشکسالی هستند، شاهد وقوع سیلاب‌‌های ویرانگر شدند. 
معاون اول رئیس‌جمهور خسارت به مناطق سیل‌زده جنوب کرمان را شامل بخش کشاورزی، آبگرفتگی منازل، از بین رفتن مسیرهای ارتباطی، خسارت به پل‌های ارتباطی و از بین رفتن دام‌ها برشمرد و گفت: بیشترین میزان خسارت سیل در بخش کشاورزی بوده است و امیدواریم با استمهال 2 تا ۳ ساله تسهیلات کشاورزی شاهد برگشت وضعیت کشاورزان به روال عادی زندگی باشیم. 
محمد مخبر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با بیان اینکه یکی از راه‌حل‌های مقابله با سیلاب آبخیزداری و آبخوانداری است، گفت: هر جا این طرح‌ها اجرا شده شاهد خسارت کمتری بوده‌ایم لذا باید طرح‌های مذکور در این منطقه نیز با سرعت اجرا شود. 
وی افزود: اینکه در یک سال در یک منطقه هم خشکسالی و هم سیل رخ داده جای تأمل دارد و طبق گزارش اعلام شده در منطقه جنوب کرمان، یکهزار روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و اکنون در همین منطقه شاهد بروز سیل هستیم. 
معاون اول رئیس‌جمهور خسارت به مناطق سیل‌زده جنوب کرمان را شامل بخش کشاورزی، آبگرفتگی منازل، از بین رفتن مسیرهای ارتباطی، خسارت به پل‌های ارتباطی، از بین رفتن دام‌ها و... برشمرد و گفت: بیشترین میزان خسارت سیل در بخش کشاورزی بوده است و امیدواریم با استمهال 2 تا ۳ ساله تسهیلات کشاورزی، شاهد برگشت وضعیت کشاورزان به روال عادی زندگی باشیم.

Page Generated in 0/0062 sec