printlogo


کد خبر: 242492تاریخ: 1400/10/18 00:00
اخبار

اجرای عملیات پاکسازی روددره فرحزاد
عملیات پاکسازی روددره فرحزاد با دستور مقامات قضایی و مشارکت مدیریت شهری تهران از صبح روز چهارشنبه آغاز شد. بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه 5 تهران، اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری معتادان متجاهر در رود‌دره فرحزاد با تاکید شهردار تهران، دستور مقامات قضایی و خواسته شهروندان این محله از ۱۵ دی‌ماه با حضور عوامل مربوط آغاز شد. در این طرح حدود ۴۰۰ معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در دره فرحزاد شناسایی و به مراکز مربوطه تحویل داده می‌شوند. این معتادان با توجه به جنسیت، سن و سال و سلامت یا بیمار بودن در مراکز نگهداری پذیرش می‌شوند. اگر اعتیاد این افراد طی آزمایش اثبات شود پروتکل ترک اعتیاد آنها انجام می‌شود، سپس به مراکز بازپروری و کمپ می‌روند که در منطقه ۵ حدود ۵ هزار ظرفیت برای این افراد در نظر گرفته شده است. در این مراکز برنامه‌های کارآفرینی و آموزش‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین فرد معتاد با خانواده و جامعه است که در مراحل بعدی این طرح اجرایی می‌شود. گفتنی است شهروندان ساکن در این محله بشدت از وجود معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها احساس ناامنی و نارضایتی می‌کنند. 
 
***
وقوع زلزله 6/3 ریشتری در استان تهران
زمین‌لرزه‌ای با قدرت 6/3 ریشتر در مقیاس امواج درونی حوالی «ارجمند» در استان تهران را لرزاند. شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت ۰۳:۱۷:۴۵ بامداد جمعه ۱۷ دی‌ماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند. مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد، 75/35 درجه عرض شمالی و 48/52 درجه طول شرقی ثبت شده است. این زمین‌لرزه ۷ کیلومتری ارجمند (تهران)، ۲۶ کیلومتری فیروزکوه (تهران) و ۲۸ کیلومتری گزنگ (مازندران) رخ داده است. 
 
***
لزوم چک روحی و جسمی رانندگان خودروهای باری
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی برای حمل بارهای جامد و مایع از سوی خودروهای باری گفت: رانندگان خودروهای باری حتما باید از نظر سلامت جسمی و روانی تایید شده و گواهینامه معتبر داشته باشند. سید‌جلال ملکی درباره ایمنی خودروهای باری و نکاتی که باید حین حمل بار رعایت کنند، اظهار کرد: بارها انواع متفاوتی دارند؛ برخی بارها قابلیت فساد دارد که باید وسیله نگهداری آن مناسب باشد و برخی دیگر از بارها قابلیت اشتعال و انفجار دارند که مواد شیمیایی هستند که ظرف حمل آنها باید حتما مناسب باشد. وی ادامه داد: بار اگر جامد باشد باید به گونه‌ای حمل شود و اگر مایع باشد به گونه‌ای دیگر. ملکی اظهار کرد: بارهای مایع به غیر از خطرات آسیب‌زا از جمله قابل اشتعال بودن،‌ به دلیل لمبرهایی که در حرکت ایجاد می‌کند، وزن خود را از آن چیزی که هست بیشتر نشان می‌دهد. زمانی که تانکری مایعی را حمل می‌کند حین پیچیدن، موجی به بدنه تانکر وارد می‌کند که به آن اصحطلاحا لمبر زدن گفته می‌شود. یعنی تمام وزن بار مایع به یک طرف وارد می‌شود. 
 
***
شورای جدیدی برای مدیریت زعفران تشکیل شود
رئیس شورای شهر تربت حیدریه پیشنهاد داد شورای جدیدی شامل زعفران‌کاران، فرآوری‌کنندگان زعفران، اهالی صنعت زعفران و صادرکنندگانی که به فکر منافع کشور هستند تشکیل شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای شهر تربت حیدریه، مهدی جهانشیری در جمع مشورتی شورای ۳۳ شهرستان زعفران‌خیز استان خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه شورای ملی زعفران در سال‌های اخیر دستاوردی برای کشاورزان نداشته، بر ضرورت انتخاب عادلانه و صحیح اعضای شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان زعفران از نمایندگان منتخب کشاورزان و به طور کلی دست‌اندرکاران و دلسوزان بخش‌های زنجیره ارزش زعفران تاکید کرد. وی با تاکید بر ایجاد قرارگاه‌های حمایتی از محصول زعفران در فصل برداشت زعفران گفت: تنها هنر اعضای شورای ملی زعفران مصاحبه‌های بی‌پایه و اساس و خبرپراکنی آنها در سطح جامعه است که منجر به موج‌سواری رسانه‌ای برای تحت تأثیر قرار دادن قیمت زعفران در بازار شد و اکنون نیز با تغییر رویه و شایعه‌پراکنی و نامه‌نگاری با سازمان‌های مختلف کشور، در جهت التهاب بازار زعفران به نفع خود و به ضرر کشاورزان گام بر‌می‌دارند. جهانشیری پیشنهاد داد شورای جدیدی شامل زعفران‌کاران، فرآوری‌کنندگان زعفران، اهالی صنعت زعفران و صادرکنندگانی که به فکر منافع کشور هستند تشکیل شود. در پایان جلسه شورای مشورتی زعفران‌کاران خراسان رضوی اعضا در بیانیه‌ای خواهان رسیدگی هر چه سریع‌تر به مشکلات زعفران‌کاران، کوتاهی دست دلالان از زعفران ایرانی، ایجاد امنیت خاطر در کشاورزان و همچنین اصلاح و بازسازی ساختار شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان زعفران شدند.
 
***
ثبت بیش از ۲۸۷ هزار تولد و ۱۲۴ هزار فوتی در پاییز امسال
بر پایه آمار ثبت احوال کشور میزان فوتی‌های ثبت‌شده در پاییز سال ۱۴۰۰ یعنی ظرف مدت ۳ ماه سوم سال، ۱۲۴هزار و ۶۹۱ بوده و در همین مدت ۲۸۷ هزار و ۱۷۳ ولادت نیز در کشور به ثبت رسیده است. بر پایه ولادت‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور، در پاییز سال ۱۴۰۰ مجموعا ۲۸۷ هزار و ۱۷۳ ولادت در کشور به ثبت رسیده است که از این میزان آقایان ۱۴۷ هزار و ۶۴۵ ولادت و بانوان ۱۳۹ هزار و ۵۲۸ ولادت را به خود اختصاص داده‌اند. از مجموع ولادت‌های ثبت‌شده در پاییز سال جاری در کشور به ترتیب استان تهران با ۳۷ هزار و ۱۱۶ نفر، استان خراسان رضوی با ۲۷ هزار و ۲۹۱ نفر و استان خوزستان با ۲۴ هزار و ۴۱۴ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در پاییز سال جاری قرار گرفته‌اند. 

Page Generated in 0/0055 sec