printlogo


کد خبر: 244362تاریخ: 1400/11/10 00:00
اخبار

«علیرضا معاف» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی علیرضا معاف را به عنوان معاون قرآن و عترت این وزارتخانه منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا معاف، دانش‌آموخته مقطع دکترای علوم قرآن و حدیث است و از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می‌توان به قائم‌مقامی و عضویت در شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نمایشگاه بین‌المللی قرآن، مسؤولیت کمیته قرآن مشاوران وزیر فرهنگ، نمایندگی وزیر فرهنگ در تدوین طرح جامع قرآنی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسؤولیت ارزشیابی و نظارت محتوایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد. از دیگر سوابق مدیریتی و اجرایی معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت در کمیته علمی اداره کتاب وزارت فرهنگ، عضویت در شورای سیاست‌گذاری و دبیری ستاد عاشوراییان فجرآفرین وزارت فرهنگ، مسؤولیت کارگروه قرآنی قرارگاه قرب بقیه‌الله، عضویت در شورای راهبردی قرآن و نهج‌البلاغه نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها، مدیرعاملی مجمع سازمان‌دهنده مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور، معاونت پژوهشی مؤسسه سیاست پژوهی تمدن اسلامی، ریاست اندیشگاه و مرکز مطالعات راهبردی ژرفا و... است. علیرضا معاف همچنین سابقه تدریس در مباحث اندیشه‌ای و دینی و فلسفی و قرآنی در دانشگاه‌های مختلف، نوشتن ده‌ها مقاله در مباحث فرهنگی و دینی و قرآنی، تألیف چندین کتاب و همچنین دریافت رتبه‌های برتر در مسابقات کشوری حفظ و مفاهیم قرآن را در کارنامه دارد. پیش از این اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرستی این معاونت را عهده‌دار بود.
***
عرضه کتاب‌های جدید در وصف مدافعان  حرم  در نمایشگاه مجازی کتاب
کتاب‌های «تو زودتر بکش»، «به من دست نزن»، «وتن دادم وطن» و «همسایه‌های خانم جان» از جمله کتاب‌های جدید انتشارات شهید کاظمی است که در نمایشگاه مجازی کتاب عرضه می‌شوند. به گزارش «وطن‌امروز»، انتشارات شهید کاظمی در مجموع با بیش از 450 عنوان کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب حضور دارد که از این تعداد، حدود 80 عنوان آن در سال 1400 تولید شده است. از جمله آثار جدید که در قالب داستان و رمان از سوی این انتشارات عرضه می‌شود، کتاب‌هایی از محمدعلی جعفری، سیدمحسن امامیان، فائضه غفارحدادی، بهزاد دانشگر، زینب عرفانیان، زهرا قربانی، وحید خضاب، حمید داوودآبادی، شهلا پناهی، مریم بصیری و... است. کتاب «سعی هشتم» روایتی جدید از زندگی حضرت هاجر و نوشته سیدمحسن امامیان است. همچنین کتاب «دل پلاس» نوشته محمدعلی جعفری دربردارنده جهادگرانه‌هایی علیه کرونا است که پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. کتاب «وتن دادم وطن»، رمانی با محوریت مدافعان حرم و جنگ سوریه به قلم مریم بصیری است. علاوه بر این، کتاب «تو زودتر بکش»، روایت 60 سال ترور فرماندهان مقاومت توسط موساد به ترجمه وحید خضاب است. در بخش مدافعان حرم نیز می‌توان به کتاب‌های «ماه کامل»، روایت زندگی شهید مدافع حرم مرتضی حسین‌پور (فرمانده نابغه مدافعان حرم) به قلم شهلا پناهی، «همسایه‌های خانم جان» روایت پرستار احسان جاویدی در سوریه به قلم زینب عرفانیان، «بی بردار» روایت زندگی شهید مدافع حرم جواد محمد اثری از بهزاد دانشگر، «هوای این روزهای من» مجموعه خاطرات جانباز امیرحسین نصیری از سوریه و «شهدای مدافع حرم» به قلم رقیه کریم اشاره کرد. 
***
«اورکت» خواندنی شد
کتاب «اورکت» نوشته عاطفه‌سادات موسوی به عنوان نخستین کتاب خاطرات شهدا با واقعیت افزوده توسط انتشارات جمال منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن امروز» کتاب «اورکت» رمان‌گونه‌ای بر بال واقعیت، کتابی است که با استفاده از واقعیت افزوده، سرگذشت شهیدان اربابی را روایت می‌کند. این کتاب، خاطرات بیش از ۲۵۰ نفر از ۲۰ شهر مختلف ایران را گردآوری کرده است که ماجرای شنیدنی ۳ برادر شهید را که از همرزمان شهید احمد کاظمی بوده‌اند، حکایت می‌کنند. کتاب «اورکت» دارای بارکدی است که خواننده با استفاده از آن می‌تواند حدود ۱۲۰ فیلم مربوط به هر بخش را با استفاده از گوشی همراه و اسکن بارکد روی کتاب مشاهده کند. کتاب «اورکت» به سرگذشت ۳ برادر شهید علی آقا، علی‌محمد و علی‌اصغر اربابی می‌پردازد که هر ۳ برادر شهید، از شهدای گرانقدر دفاع‌مقدس و همرزم شهید احمد کاظمی بوده‌اند. نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: «بر این باوریم برای شهدا کار کردن، از شهدا گفتن و از شهدا نوشتن متصل به ۲ عامل است؛ توفیق یافتن و لیاقت داشتن. و اکنون در برابر عزیزانی که لیاقت و توفیق الهی شامل حال‌شان شد تا از سرداران شهید اربابی بگویند، سر تعظیم فرود می‌آوریم. «اورکت» رمان‌گونه‌ای است نشسته بر بستر خاطرات از زبان بیش از ۲۵۰ نفر که در طول ۲ سال و نیم و با سفر به بیش از ۲۰ شهر به پهنای ۵ استان اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، قزوین، زنجان و تهران ضبط و ثبت شده است». ادبیات داستانی و مستند بودن کتاب به روایت‌های واقعی، همراه با مشاهده فیلم افراد مختلف در ۱۸ فصل جا داده شده است. «سیب گلاب»، «نان آجرپزی»، «پاسگاه»، «چادر گل شیشه‌ای»، «اورکت»، «معجون عشق»، «اکراه او و اصرار فرمانده»، «بزرگ‌ترین مرخصی من»، «زیر باران»، «سرّ میان آن دو»، «مدیریت علوی»، «یک صبح پاییزی»، «سبدی پر از سیب»، «در امتداد جاده» و «سر دلبران!» از جمله عناوین بخش‌هایی از این کتاب هستند. 

Page Generated in 0/0139 sec