printlogo


کد خبر: 244370تاریخ: 1400/11/10 00:00
دور دنیا

تأیید حمله سایبری از سوی رسانه‌های صهیونیست
بعد از ساعت‌ها سکوت رسانه‌های صهیونیست درباره هک سامانه دوربین‌های امنیتی از سوی گروه هکری عصای موسی، یک رسانه عبری‌زبان اعتراف کرد سامانه دوربین‌های امنیتی اسرائیل هک شده و تصاویری از تل‌آویو تا دیوار ندبه در قدس توسط هکرها منتشر شده است. شبکه 13 تلویزیون رژیم اسرائیل در گزارشی که جمعه‌شب منتشر شد اعلام کرد گروهی هکری که خود را ماتا موشه (عصای موسی) معرفی می‌کند در کانال خود در تلگرام ویدئویی را در این رابطه منتشر و ذیل آن به ‌زبان عبری اعلام کرد: «گام‌به‌گام و لحظه و لحظه بر شما اشراف داریم». «لران هارونی» تهیه‌کننده این گزارش در ادامه گفت: «تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد از دوربین‌های امنیتی موجود در تمام نقاط اسرائیل گرفته شده است و به‌ طور اخص این تصاویر از خیابان‌های تل‌آویو و نیز دوربین‌های امنیتی مستقر در محدوده دیوار ندبه (دیوار برق یا دیوار غربی مسجدالاقصی) هستند». به ‌اعتراف این خبرنگار، تصاویر منتشر شده اماکن مختلفی را (از فلسطین اشغالی) نشان می‌دهد یکی از این اماکن دیوار ندبه است، دیگری تقاطع هشالوم در تل‌آویو است، در حالی که سکوی گاز در دریای مدیترانه هم جزو تصاویر است و تصاویری از شماری از محله‌های مسکونی مختلف و چند خیابان و تقاطع دیگر هم منتشر شده است. در این ویدئو شماره خودروها و نوع آنها کاملا مشخص است و نشان می‌دهد هکرها موفق شده‌اند از طریق دوربین‌های امنیتی آنها را به دست آورند. 
***
هجوم آمریکایی‌ها به فروشگاه‌ها در پی اعلام وضعیت اضطراری
اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت آمریکا به دلیل پیش‌بینی وقوع توفان زمستانی، بار دیگر باعث هجوم مردم به فروشگاه‌های مواد غذایی شد. به گزارش تارنمای نشریه نیوزویک، توفان زمستانی قدرتمندی که به سمت شمال شرق آمریکا و ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس (بین نیوانگلند و جنوب آمریکا) در حرکت است، پروازهای بسیاری را در فرودگاه‌های این کشور زمینگیر کرده و باعث اعلام وضعیت اضطراری در چندین ایالت شده است. گفته می‌شود در حال حاضر مقامات در ایالت‌های متاثر از توفان برای مقابله با کولاک، برف، قطع احتمالی برق و رعد و برق آماده می‌شوند. «خدمات هواشناسی ملی ایالات‌متحده آمریکا» روز جمعه اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود توفان ناشی از بادهای شمال شرقی، ایالت نیوانگلند و سایر بخش‌های شمال شرق کشور را فرابگیرد. بر اساس گزارش این نهاد فدرال، یک «چرخند انفجاری» عصر جمعه در سواحل ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا رخ می‌دهد و منجر به ایجاد نوعی توفان معروف به «بمب چرخندی» می‌شود. در پی پیش‌بینی این اداره و بیم از وقوع توفان شدید و بارش سنگین برف، بسیاری از مردم به فروشگاه‌های مواد غذایی هجوم بردند، این در حالی است که پیش‌تر نیز گسترش سویه اُمیکرون، فروشگاه‌های آمریکا را با کمبود کالاهای اساسی مواجه کرده بود. 
***
«چارچوب هماهنگی» به صدر: نوری المالکی را کنار نمی‌‌گذاریم
«علی الفتلاوی» از رهبران ائتلاف الفتح اعلام کرد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق موضع خود درباره نقش نوری المالکی در تشکیل دولت آینده را به مقتدا صدر اطلاع داد. طبق گزارش پایگاه «بغداد الیوم»، چارچوب هماهنگی شیعیان ورود به یک ائتلاف شیعی- شیعی با جریان صدر را بدون حضور نوری المالکی (رئیس ائتلاف دولت قانون) رد کرده و آن را به اطلاع جریان صدر رسانده است. الفتلاوی همچنین تاکید کرد: صحبت از خروج یک طرف گفت‌وگوها، اعلام مخالفت نیست، بلکه دامن زدن به حواشی است. درست است مخالفت جریانی که می‌تواند به ۱+۵۰ یعنی نصف تعداد کرسی‌های پارلمان برسد، تاثیرگذار و قابل ارزیابی است اما تصمیم این جریان نسبت به خارج کردن یک حزب سیاسی دیگر که ۳۰ نماینده یا بیشتر دارد، مخالفت سازنده‌ای نیست و به معنای پراکندگی جریان‌های سیاسی است. وی در ادامه توضیح داد: «چارچوب هماهنگی به اجماع رسیده است که یا به صورت کلی تصمیم به مخالفت با این روند بگیرد یا اینکه منتظر یک تصمیم دیگر بماند». این در حالی است که پیش از این مقتدا صدر گفته بود به هادی العامری اعلام کرده به شرط عدم حضور نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون، در فعالیت‌های چارچوب هماهنگی بیت شیعی شرکت خواهد کرد.

Page Generated in 0/0053 sec