printlogo


کد خبر: 244376تاریخ: 1400/11/10 00:00
اخبار

هم‌تیمی طارمی با لیورپول توافق کرد
«لوییز دیاز» با لیورپول برای پیوستن به این تیم به توافق رسید. به گزارش تایمز، لیورپول و پورتو برای انتقال لوییز دیاز، مهاجم کلمبیایی به این باشگاه انگلیسی به توافق رسیدند. لیورپول برای این بازیکن ۲۵ ساله ۶۰ میلیون یورو (با احتساب پاداش) پرداخت خواهد کرد. پیش از این رسانه‌ها مدعی شده بودند در قرارداد بازیکن کلمبیایی با پورتو بند فسخ ۸۰ میلیون یورویی وجود دارد. خود دیاز قراردادی ۵ ساله با لیورپول امضا خواهد کرد. در فصل 22-‌۲۰۲۱، این مهاجم ۲۸ بازی برای پورتو در تمام رقابت‌ها انجام داد و ۱۶ گل به ثمر رساند و ۶ پاس گل داد. 
***
فرشته کریمی ارزشمندترین بازیکن کافا شد
در پایان تورنمنت فوتسال آسیای مرکزی علاوه بر قهرمانی تیم ملی، ۲ جایزه دیگر به ایران تعلق گرفت. به گزارش ایسنا، تورنمنت فوتسال آسیای مرکزی موسوم به کافا که با رقابت تیم‌های ایران، تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان برگزار شد، با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. در پایان این رقابت‌ها فرشته کریمی، ملی‌پوش ایران به عنوان ارزشمندترین بازیکن کافا انتخاب شد. علاوه بر این، تیم ایران جایزه بازی جوانمردانه را هم گرفت. این نخستین تورنمنت ایران بعد از حدود ۲ سال تعطیلی است. آخرین باری که ایران در تورنمنتی بین‌المللی شرکت کرد اردیبهشت ۱۳۹۸ بود که به روسیه اعزام شد. سحر پاپی، فاطمه پاپی، طاهره مهدی‌پور، اعظم آخوندی، مهسا علی‌مددی، فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، سحر زمانی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، نسترن مقیمی و نسا احدی بازیکنان ایران در این تورنمنت بودند که هدایت آنها را فروزان سلیمانی بر عهده داشت. 
***
پنجره پرسپولیس دوشنبه باز می‌شود
با وجود پرداخت مطالبات بازیکن نیجریه‌ای سابق پرسپولیس، این باشگاه هنوز برای ثبت قرارداد بازیکنان جدیدش مشکل دارد. باشگاه پرسپولیس که در پرونده کریستین اوساگونا محکوم به پرداخت ۹۶ هزار دلار با ۵ درصد سود سالانه به این مهاجم نیجریه‌ای شده بود، ۱۰۱ هزار دلار به حساب این بازیکن واریز کرد و حالا محمد عزتی، وکیل این بازیکن در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد پول به حساب نشسته است و دوشنبه با اعلام به فیفا پنجره پرسپولیس باز می‌شود. اما این پایان کار برای ثبت بازیکن جدید برای پرسپولیس نیست، چون بر اساس اظهارات محمودزاده، رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ، پرسپولیسی‌ها در صورت باز شدن پنجره توسط فیفا، باید تکلیف پرداخت بدهی خود به باشگاه شهرخودرو را هم مشخص کنند و پس از اخذ مجوز از کمیته وضعیت سازمان لیگ، اقدام به ثبت بازیکن جدید کنند. 
***
مکزیک میزبان رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان ۲۰۲۲ شد
با تصمیم شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو، رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی «کانکون» مکزیک و مسابقات قهرمانی نونهالان جهان ۲۰۲۳ در «سارایوو»ی بوسنی‌وهرزگوین برگزار می‌شود. با تصمیم شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو و طبق رای‌گیری آنلاین فوق‌العاده‌ای که انجام شد، مقرر شد رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی مکزیک و مسابقات قهرمانی نونهالان جهان ۲۰۲۳ در بوسنی‌وهرزگوین برگزار شود. برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی جهان، «باکو» (آذربایجان)، «بیروت» (لبنان) و «کانکون» اعلام آمادگی کرده بودند که پس از اینکه نمایندگان حاضر در این جلسه درباره امکانات کشور خود توضیحاتی را مطرح کردند، در نهایت «کانکون» با ۵۲ درصد آرا موفق شد میزبانی این رویداد را کسب کند. 
سارایوو نیز با اختصاص ۹۲ درصد آرا میزبانی رقابت‌های قهرمانی نونهالان جهان ۲۰۲۳ را به دست آورد. 
***
صیادمنش «محمد صلاح» بعدی فوتبال
مالک باشگاه هال‌سیتی به تمجید از اللهیار صیادمنش مهاجم ایرانی این تیم پرداخت و او را «محمد صلاح» بعدی فوتبال لقب داد. گفته می‌شود هال‌سیتی با صیادمنش قرارداد ۲ میلیون پوندی امضا کرده است. نشست خبری «آجون ایلیجالی» مالک باشگاه هال‌سیتی روز گذشته با حضور «شوتا آلوارادزه» سرمربی جدید این تیم برگزار شد. مالک هال‌سیتی در این نشست خبری جذب اللهیار صیادمنش، مهاجم ۲۰ ساله ایران را تایید و اعلام کرد این بازیکن تست پزشکی را پشت سر گذاشته است. نشریه hulldailymail در این باره نوشت: «هال‌سیتی امیدوار است تا پیش از پایان مهلت نقل و انتقالات روز دوشنبه، ۴ بازیکن جدید به خدمت بگیرد، زیرا ایلیجالی به دنبال تقویت تیم برای نیم‌فصل دوم است. آلوارادزه، سرمربی جدید هال‌سیتی پیش از این شاهد آمدن «رگان اسلیتر» از شفیلدیونایتد بوده و بلافاصله بعد از او اللهیار صیادمنش، بازیکن جوان ایرانی که ایلیجالی به او لقب محمد صلاح بعدی را داده است». در ادامه این گزارش آمده است: «صیادمنش با گذراندن تست‌های پزشکی قبل از انتقال از فنرباغچه، انتظار می‌رود در آخر هفته مراحل رسمی انتقال خود را انجام دهد. این بازیکن ۲۰ ساله فصل گذشته در اوکراین گلزنی کرد و ۱۵ گل در دوران انتقال قرضی‌اش (در تیم زوریا) به ثمر رساند. ایلیجالی برای بازیکنی که برایش ارزش بالایی قائل است، قراردادی نزدیک به ۲ میلیون پوند منعقد کرده است». مالک باشگاه هال‌سیتی در این نشست خبری گفت: شمارش معکوس برای اتمام زمان نقل و انتقالات آغاز شده است. تیم من ۲۰ ساعت در روز تلفنی کار می‌کند تا بهترین بازیکنانی را که می‌توانیم به دست آوریم. من کارهای سخت و چالش‌های بزرگ را دوست دارم و فکر می‌کنم بر آنها غلبه خواهیم کرد. ایلیجالی همچنین درباره خریدهای جدید باشگاهش تاکید کرد: ما با چند بازیکن قرارداد امضا خواهیم کرد؛ یکی از آنها (صیادمنش) تست‌های پزشکی را گذرانده و من واقعا فکر می‌کنم او بازیکن موثر و هیجان‌انگیزی خواهد بود. 

Page Generated in 0/0055 sec