printlogo


کد خبر: 244713تاریخ: 1400/11/19 00:00
استقلال - پیکان این بار در یک‌هشتم نهایی جام حذفی
پیکان سواری می‌دهد؟

حامد واعظی: تیم فوتبال استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور امروز سه‌شنبه به مصاف پیکان می‌رود و تیم پیروز این دیدار به جمع ۸ تیم برتر راه می‌یابد. آبی‌پوشان تهران بعد از صعود دشوار از مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی مقابل تیم نود ارومیه که به لطف ضربات پنالتی اتفاق افتاد، در مرحله یک‌هشتم باید در خانه پیکان به مصاف این تیم بروند که این دیدار امروز ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. استقلال که با ۷ قهرمانی در جام حذفی پرافتخارترین تیم این مسابقات به حساب می‌آید، در همه ادوار این مسابقات ۲ بار با پیکان دیدار کرده که در هر ۲ دیدار این استقلال بوده که به عنوان تیم پیروز میدان را ترک کرده و راهی مرحله بعدی شده است. نزدیک‌ترین بازی ۲ تیم در جام حذفی به فصل گذشته این رقابت‌ها بازمی‌گردد که در مرحله یک‌شانزدهم نهایی برگزار شد و شاگردان فرهاد مجیدی در دیداری که به میزبانی پیکان در ورزشگاه شهدای قدس برگزار شد با نتیجه ۲ بر یک پیروز شده و به مرحله بعد راه یافتند. در آن دیدار شیخ دیاباته و محمد دانشگر برای آبی‌پوشان گلزنی کردند و تک‌ گل پیکان توسط ابراهیم صالحی به ثمر رسید. استقلال و پیکان در حالی برای سومین‌بار در جام حذفی به مصاف هم می‌روند که سرمربی استقلال مثل فصل گذشته فرهاد مجیدی است اما هدایت پیکان بر خلاف فصل گذشته که بر عهده مهدی تارتار بود، این فصل با مجتبی حسینی است. این ۲ تیم در نیم‌فصل نخست لیگ برتر هم دیدار مهم و جذابی برگزار کردند که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود آبی‌پوشان به پایان رسید. برای استقلال سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و ارسلان مطهری گلزنی کردند. آبی‌پوشان در صورت پیروزی برابر پیکان در این بازی سومین پیروزی خود مقابل پیکان در سومین دیدار جام حذفی را تجربه می‌کنند تا در جام حذفی مقابل پیکان هت‌تریک کرده باشند. 
 
* مجیدی:‌ درباره تیم ‌ملی تند صحبت کردم
سرمربی استقلال با اعتراف به اینکه یک مقداری درباره تیم‌ ملی تند صحبت کرده است، گفت: در عالم مربیگری حرفه‌ای می‌دانم نباید در کار سرمربی تیم ‌ملی دخالت کرد. او می‌تواند هر طور دوست دارد ترکیب تیمش را بچیند. فرهاد مجیدی در نشست خبری قبل بازی تیمش مقابل پیکان اظهار کرد: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم، می‌خواهم درباره تیم ‌ملی صحبت کنم. اعتراف می‌کنم یک مقداری تند صحبت کردم. من سرمربی تیمم هستم و می‌خواهم از حق بازیکنانم دفاع کنم. از سرمربی تیم ‌ملی تقاضا دارم ناراحتی من را طور دیگری فرض کند و در عالم مربیگری حرفه‌ای می‌دانم نباید در کار سرمربی تیم ‌ملی دخالت کرد. او می‌تواند هر طور دوست دارد ترکیب تیمش را بچیند. می‌خواهم تیم استقلال برای ایشان شأن بالاتری داشته باشد. من رابطه دوستانه‌ای با اسکوچیچ دارم اما می‌خواهم رفتار متقابلی وجود داشته باشد. موفقیت تیم‌ ملی باعث خوشحالی مردم است و این خوشحالی‌ها رنگ خاصی ندارد. او در ادامه افزود: تیم پیکان نیم‌فصل اول بازی‌های خوبی انجام داده است. ما فرصت اشتباه نداریم و باید باهوش بازی کنیم. امیدوارم این بازی با موفقیت پیش برود. مجیدی درباره عزیزبک آمانوف و وضعیت نقل و انتقالات تیمش هم گفت: ما یک بازیکن برزیلی را مدنظر داشتیم اما جلسات به نتیجه نرسید و نتوانستیم این بازیکن را جذب کنیم. من یک بازیکن دیگر را پیشنهاد دادم و امیدوارم بتوانیم این بازیکن را جذب کنیم. آمانوف بازیکن خوبی است و مدت‌هاست او را می‌شناسم و امیدوارم این بازیکن بتواند خط هافبک ما را تقویت کند. سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا صالح حردانی می‌تواند در برابر پیکان بازی کند؟ گفت: باشگاه به من گفته است می‌تواند به بازی برسد. وی درباره وضعیت عارف آقاسی و جدایی این بازیکن از استقلال هم گفت: عارف آقاسی جزو خروجی‌های ما نبود و یک ماهی بود به خاطر مسائل روحی و روانی می‌خواست در اهواز کنار خانواده‌اش باشد. این بازیکن جزو برنامه‌های خروج ما نبود. 
 
* کنایه مدیر رسانه‌ای پیکان به استقلال
مدیر رسانه‌ای تیم پیکان در کنفرانس خبری قبل از بازی با استقلال در جام حذفی، با کنایه به تعویق زمان برگزاری این بازی اشاره کرد. پیکان و استقلال قرار بود اوایل بهمن به مصاف یکدیگر بروند و در حالی که در جلسه هماهنگی قبل از برگزاری این بازی صحبتی درباره کرونایی شدن بازیکنان استقلال مطرح نشده بود، در نهایت این بازی به خاطر سرایت کرونا به اردوی استقلال، به تعویق افتاد؛ موضوعی که اعتراض مسؤولان باشگاه پیکان را به دنبال داشت. قبل از صحبت‌های مجتبی حسینی سرمربی پیکان، امیر صادقی‌پناه مدیر رسانه‌ای این تیم اعلام کرد امیدوار است سیل یا صاعقه‌ای نیاید تا بازی یک بار دیگر به تعویق نیفتد!

Page Generated in 0/0055 sec