printlogo


کد خبر: 244716تاریخ: 1400/11/19 00:00
اخبار

پست توئیتری جالب باشگاه پورتو با محوریت طارمی
باشگاه پورتو تصویر جالبی از بازیکنان این تیم و طارمی در صحنه گل اول‌شان مقابل آرائوکا منتشر کرد. تیم فوتبال پورتو یکشنبه‌شب در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر پرتغال با نتیجه 2 بر صفر میزبان خود آرائوکا را از پیش‌رو برداشت و به صدرنشینی‌اش در این رقابت‌ها استحکام بخشید. اتفاق جالب این بازی اما پس از گل دقیقه 54 «ویکتور فریرا» افتاد. این هافبک 21 ساله پرتغالی پس از گشودن دروازه میزبان به سمت نیمکت خودی رفت تا شادی گلش را با نیمکت‌نشینان تقسیم کند که مهدی طارمی که روی نیمکت بود به سمت این بازیکن دوید و او را در آغوش کشید. باشگاه پورتو هم با انتشار تصویر این لحظه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: «همه ما طارمی هستیم». مهاجم ایرانی و گلزن پورتو در دقیقه 56 به جلی مارکو گروجیچ به زمین بازی آمد و در این پیروزی سهیم بود. 
***
۵ ایرانی در میان ۱۰ کشتی‌گیر برتر آسیا
شورای کشتی آسیا ۱۰ آزادکار برتر این قاره را معرفی کرد. 
شورای کشتی آسیا در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی به معرفی ۱۰ نفر برتر این قاره در کشتی آزاد پرداخت. در این لیست نام محمد نخودی، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع دیده می‌شود. اسامی ۱۰ نفر برتر از نگاه شورای کشتی آسیا در اوزان مختلف به شرح زیر است:
۵۷ کیلوگرم: راوی کومار از هند
۶۱ کیلوگرم: ادلان اسکاروف از قزاقستان
۶۵ کیلوگرم: تاکوتو اوتوگورو از ژاپن
۷۰ کیلوگرم: ارنظر آکماتالیف از قرقیزستان
۷۴ کیلوگرم: عبدالرحمانوف از ازبکستان
۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی
۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج
۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع
***
سرمربی تیم‌ ملی والیبال جوانان مشخص شد
غلامرضا مومنی‌مقدم سرمربی تیم‌ ملی والیبال جوانان شد. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در پایان نشست دیروز کمیته فنی در حکمی غلامرضا مومنی‌مقدم را به عنوان سرمربی تیم‌ ملی والیبال جوانان ایران منصوب کرد. تیم والیبال جوانان ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، خود را برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا که ۳۱ مرداد تا هفتم شهریور سال ۱۴۰۱ در بحرین برگزار می‌شود، آماده می‌کند. این رقابت‌ها سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد. والیبال ایران سال ۲۰۱۸ برای ششمین بار عنوان قهرمانی رده سنی جوانان زیر ۲۰ سال آسیا را به دست آورده بود. مومنی‌مقدم سابقه ۱۳ سال مربیگری در تیم‌های ملی والیبال را در پرونده کاری خود دارد که ۱۱ سال آن در تیم‌های رده ‌سنی بوده است. 
***
اخراج اسطوره هلند از آژاکس به دلیل فساد اخلاقی
باشگاه آژاکس آمستردام مدیر ورزشی این باشگاه را به دلیل افشای فساد اخلاقی‌اش اخراج کرد. باشگاه آژاکس با انتشار بیانیه‌ای از اخراج «مارک اوورمارس» مدیر ورزشی این باشگاه به دلیل عدم رعایت مسائل اخلاقی در حیطه کاری‌اش خبر داد. ظاهرا چیزی که منجر به اخراج بازیکن سابق تیم‌های فوتبال آژاکس، آرسنال، بارسلونا و تیم‌ ملی هلند شده، ارسال یکسری پیامک‌های غیراخلاقی از سوی او به برخی کارمندان زن باشگاه برای مدتی قابل توجه بوده است و این ماجرا به حدی باشگاه را عصبانی کرده که در بیانیه‌اش نوشت: «اوورمارس از حد و حدودش تجاوز کرده است». اوورمارس شخصا نیز درباره این ماجرا صحبت کرد و گفت: من شرمنده‌ام. هفته گذشته به من درباره رفتارم و اینکه در نظر سایرین چگونه بوده‌ام، خبرهایی رسید. متأسفانه من متوجه این موضوع نشدم که پا را از حد فراتر گذاشته‌ام اما در روزهای اخیر متوجه شدم و به همین دلیل هم تحت فشار سنگینی قرار گرفتم. من مراتب عذرخواهی‌ام را اعلام کردم و درک می‌کنم که این‌ رفتارها بویژه برای کسی در جایگاه من قابل توجیه نیست و من الان این موضوع را درک می‌کنم که البته خیلی دیر است. من جز اینکه الان از آژاکس بروم، گزینه دیگری نمی‌بینم. این اتفاق همچنین روی زندگی شخصی من هم تأثیر بزرگی دارد. به همین دلیل از همه می‌خواهم لطفا حریم خصوصی من و خانواده‌ام را رعایت کنید و بگذارید در آرامش به زندگی‌مان ادامه دهیم. 
***
الهلال رکورد چه تیمی را شکست؟
تیم فوتبال الهلال عربستان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا بهترین پیروزی در تاریخ مسابقات جام باشگاه‌های جهان را به نام خودش ثبت کرد. از آغاز مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سال 2000 که نخستین دوره آن به میزبانی برزیل برگزار شد، هیچ تیمی موفق به کسب نتیجه قاطع 6 بر یک یا نتیجه‌ای بهتر از آن در این رقابت‌ها نشده بود و الهلال یکشنبه  شب در ابوظبی مقابل الجزیره نماینده امارات با این نتیجه پرگل به یک پیروزی تاریخی رسید. پیش از این در سال 2019 الترجی تونس توانسته بود با نتیجه پرگل ۶ بر ۲ السد قطر، میزبان آن دوره از مسابقات را مغلوب کند و حالا الهلال با نتیجه 6 بر یک صاحب قاطع‌ترین پیروزی در تاریخ رقابت‌ها به شمار می‌رود. قهرمان آسیا پس از پیروزی در مرحله دوم این مسابقات برای بازی حساس چهارشنبه‌شب مقابل چلسی، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا آماده می‌شود که تیم برنده در این بازی به دیدار فینال راه خواهد یافت.

Page Generated in 0/0055 sec