printlogo


کد خبر: 244729تاریخ: 1400/11/19 00:00
اخبار

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد
ارائه پیشنهادات برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی
در جلسه یکشنبه‌شب ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور بررسی موضوع تنظیم روابط مالی دولت و بانک مرکزی مطرح و پیشنهادها و راهکارهای مشترک خزانه‌داری و بانک مرکزی با هدف پیشگیری از رشد نقدینگی تصویب شد. در این جلسه همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته جامع پیشنهادی در زمینه حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی را ارائه کرد. با توجه به پیش‌بینی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در سال آینده مقرر شد اصلاحات لازم با هدف تامین منابع مالی و مدیریت مصارف در این صندوق‌ها صورت گیرد به گونه‌‌ای که مشکلات این صندوق‌ها برطرف و از بروز ناترازی شدید مالی در آنها جلوگیری شود. 
***
با حضور رئیس‌جمهور انجام شد
آغاز عملیات آبرسانی و برق‌رسانی روستایی و عشایری
صدها طرح آبرسانی و برق‌رسانی روستایی، تامین مولدهای خورشیدی قابل حمل برای ۱۰ هزار خانوار عشایری و آغاز عملیات اجرایی جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با حضور رئیس‌جمهور در وزارت نیرو افتتاح شد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح دیروز دوشنبه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در محل وزارت نیرو و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با سراسر کشور، طرح‌های آبرسانی به ۴۸۰ روستا و برق‌رسانی به ۲۱۱ روستا را به شکل رسمی افتتاح کرد. 
همچنین در این مراسم بهره‌برداری از مولدهای خورشیدی قابل حمل که به ۱۰ هزار خانوار عشایری تحویل شده است، آغاز شد.  رئیس‌جمهور همچنین دستور آغاز عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را صادر کرد. 
علاوه بر این، عملیات اجرایی طرح جهادی توسعه و بهسازی شبکه برق ۴۵۰۰ روستا نیز آغاز شد. رئیسی در بدو ورود به ساختمان وزارت نیرو از مرکز دیسپاچینگ این وزارتخانه بازدید کرد و با توضیحات مسؤولان مربوطه از جزئیات فعالیت‌های این بخش مطلع شد. 
***
آغاز فرآیند پرداخت سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت از اول اسفند
رئیس سازمان خصوصی‌سازی مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفندماه آغاز می‌شود و تا قبل از پایان سال سود همه دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود. 
حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه سود در نظر گرفته شده برای شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت برابر با 2800 میلیارد تومان است، گفت: 13 شرکت غیربورسی در این مجموعه حضور دارند و سود سهام شرکت‌های بورسی نیز برابر با 29 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده است. 
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سود تخصیصی افزایش 3 برابری را تجربه کرده است، افزود: مجموع سود توزیعی سال گذشته حدود 9500 میلیارد تومان بود که مجموع آن به 31 هزار میلیارد تومان رسید و بدین معناست که عدد 3 برابر شده است. 
قربانزاده جامعه هدف دریافت سود سهام عدالت را 49 میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: فرآیند واریز سود سهام عدالت از اول اسفندماه آغاز می‌شود و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند باید تا تاریخ یک اسفندماه سال جاری سهامدار استانی باشند و سهام‌شان را نفروشند تا مشمول این سود شوند. وی ادامه داد: به افرادی که سهام 530 هزار تومانی دارند مبلغی حدود 600 هزار تومان و افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند سود آنها ۲ برابر شده و مبلغی حدود یک میلیون و 200 هزار تومان سود سهام عدالت به دارندگان این سهام تعلق خواهد گرفت که تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود. 
***
انعقاد 4.5 میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین نفت و گاز
وزیر نفت گفت: در دولت سیزدهم تاکنون 4.5 میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین از منابع داخلی و خارجی امضا شده است. جواد اوجی با اشاره به توسعه صنعت نفت بعد از انقلاب اظهار داشت: صنعت پتروشیمی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. ابتدای انقلاب تولید این صنعت بین 1.5 تا 3 میلیون تن بود که این تولیدات شامل کود شیمیایی می‌شد ولی بعد از وقوع انقلاب و با همت متخصصان ایرانی امروز تولید صنعت پتروشیمی به 99 میلیون تن در سال 1400 رسیده است. محصولات فعلی تنوع زیادی از محصولات پلیمری، آروماتیکی و شیمیایی را شامل می‌شود. 
وی گفت: ایران با دارا بودن 153 میلیارد بشکه نفت و 33 هزار میلیارد مترمکعب گاز قابل استحصال، بزرگ‌ترین دارنده منابع هیدروکربوری در دنیاست. بعد از انقلاب ما به همت مهندسان ایرانی صنعت نفت کشور را توسعه دادیم و به تکنولوژی‌های روز دنیا دست پیدا کردیم که نمونه آن در حفاری افقی چاه‌ها و توسعه میادین دریایی و توسعه صنعت گاز قابل مشاهده است. 
اوجی گفت: توسعه میادین گازی و نفتی مشترک از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نفت است. در دولت سیزدهم تاکنون 4.5 میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میادین از منابع داخلی و خارجی امضا شده است. 
وزیر نفت افزود: ما با شرکت‌های توانمند داخلی در قالب کنسرسیوم و هلدینگ‌های بزرگ وارد قرارداد توسعه‌ای شده‌ایم. همچنین قراردادهایی با شرکت‌های خارجی منعقد شده است که به وقتش آنها را توضیح خواهیم داد. جدا از قراردادهای نفتی، هم‌اکنون 10 تفاهمنامه نیز با کشورهای خارجی انجام شده است که ظرف 3 تا 4 ماه آینده به قرارداد منجر خواهد شد.

Page Generated in 0/0104 sec