printlogo


کد خبر: 246191تاریخ: 1400/12/3 00:00
اخبار

اولین واکنش ویلموتس به اخراجش از باشگاه مراکشی
مارک ویلموتس، سرمربی تیم فوتبال راجا کازابلانکا تاکید کرد به تصمیم این باشگاه برای برکناری‌اش احترام می‌گذارد. مدیران باشگاه راجا کازابلانکا برای تعیین وضعیت سرمربیگری این تیم تشکیل جلسه دادند و در نهایت مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی خود را کنار گذاشتند. ویلموتس در مدت حضورش در باشگاه راجا نتوانست رضایت هواداران و رسانه‌های مراکشی را جلب کند و برای کناره‌گیری از این تیم تحت فشار بود. این مربی بلژیکی که سابقه کار در تیم ‌ملی ایران را هم دارد، درباره کنار گذاشتنش از باشگاه راجا به سایت lavenir گفت: من به تصمیم و رای دموکراتیک احترام می‌گذارم. وی همچنین از عملکردش در تیم راجا دفاع کرد و گفت: در سال ۲۰۲۲ و با ورود بازیکنان جدید در نقل و انتقالات زمستانی، هیچ شکستی متحمل نشدیم اما به این تصمیم احترام می‌گذارم. این صحبت‌های ویلموتس تایید‌کننده اخبار رسانه‌های مراکشی است که مدعی بودند مدیران راجا برای اخراج یا ادامه همکاری با ویلموتس دچار اختلاف و دودستگی شده‌اند. اما در آخر اکثریت هیأت‌مدیره رأی به اخراج او دادند. همچنین مبلغ غرامت ویلموتس از تیم راجا هم از جمله مسائلی است که در روزهای اخیر بویژه بعد از انتشار خبر اخراجش گمانه‌زنی‌های زیادی را به دنبال داشته است. در حالی که حتی خبرهایی مبنی بر غرامت ۶۵۰ هزار یورویی ویلموتس در مراکش منتشر شده بود، سایت elbotola مدعی شد این مبلغ ۲ میلیون درهم یعنی ۱۸۶ هزار یورو است. ویلموتس با وجود برکناری از هدایت تیم راجا، احتمالا تا ما ژوئن در مراکش می‌ماند، چون دخترش در این کشور به مدرسه می‌رود. 
***
۲ اسطوره فوتبال ایران میهمانان ویژه افتتاحیه جام‌جهانی
بازیکنان اسبق تیم ‌ملی فوتبال کشورمان، میهمانان ویژه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند. مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ قرار است آبان سال آینده در کشور قطر برگزار شود. تیم ‌ملی  فوتبال کشورمان با برتری یک بر صفر مقابل عراق، توانست جواز حضور در این مسابقات را کسب کند. مقامات فوتبال قطر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رقابت‌های جام‌جهانی از همین حالا مشغول تدارک هستند و می‌خواهند در روز افتتاحیه بیشترین تعداد ستارگان بازنشسته فوتبال جهان را در استادیوم گرد هم آورند. علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا، بازیکنان اسبق تیم ‌ملی فوتبال کشورمان از جمله میهمانان مدنظر قطری‌ها هستند که به احتمال فراوان تحت عنوان تماشاگران ویژه مراسم و جدال افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۲۲ به دوحه دعوت می‌شوند. بزرگان دیگری همچون گواردیولا، بکن‌باوئر، کنته، پائولو مالدینی و ژاوی هم در زمره چهره‌های سرشناسی محسوب می‌شوند که پاییز سال آینده هنگام افتتاح جام‌جهانی در ورزشگاه حضور خواهند داشت. 
***
تثبیت صدرنشینی پورتو در لیگ پرتغال
پورتو توانست با برتری برابر مورینسه جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند. به گزارش ایسنا، در هفته بیست‌و‌سوم رقابت‌های لیگ پرتغال تیم پورتو توانست برابر میزبان خود مورینسه با یک گل به برتری برسد و جایگاه خود را در صدر جدول رقابت‌ها تثبیت کند. اوانیلسون مهاجم برزیلی پورتو روی پاس مهدی طارمی توانست تنها گل بازی را به ثمر برساند. هر دو تیم نیز یک بازیکن خود را در دقایق پایانی به دلیل اخراج از دست دادند.
***
سجادی حکم ریاست ساعی را داد
حکم ریاست فدراسیون تکواندو به هادی ساعی اعطا شد. به گزارش ایسنا، پس از برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو و انتخاب هادی ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو، حکم ریاست ساعی توسط سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به قهرمان سابق المپیک اعطا شد. 
***
پیروزی فنرباغچه با درخشش سعید معروف
تیم والیبال فنرباغچه در یک بازی حساس به مصاف تیم رده دوم لیگ والیبال ترکیه رفت و به یک پیروزی ارزشمند دست یافت. هفته بیستم لیگ والیبال ترکیه برگزار شد که در یکی از مهم‌ترین دیدارها تیم والیبال فنرباغچه به مصاف زراعت‌بانک رفت و توانست به پیروزی ارزشمند ۳ بر صفر دست پیدا کند. تیم والیبال فنرباغچه در این بازی با نتایج ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۶ توانست حریف خود را شکست دهد. سیدسعید معروف ستاره والیبال ایران که برای فنرباغچه بازی می‌کند، در این پیروزی نقش پررنگی داشت و توانست بخوبی پاس‌های خود را به هم‌تیمی‌هایش برساند. بازیکن ایرانی تیم والیبال فنرباغچه در این رقابت موفق شد ۵ پوئن (۳ حمله، یک سرویس و یک دفاع) برای تیمش کسب کند. سیدمحمد موسوی دیگر ملی‌پوش والیبال ایران که برای فنرباغچه بازی می‌کند، در این بازی به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شد و تنها یک امتیاز برای تیمش به دست آورد. تیم والیبال فنرباغچه پس از حضور سعید معروف یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ ترکیه به شمار می‌آید. این تیم در حالی زراعت بانک را شکست داد که با ۴۵ امتیاز در رده سوم لیگ والیبال ترکیه قرار دارد و زراعت بانک با ۴۸ امتیاز در رده دوم ایستاده است. هالک بانک با ۵۷ امتیاز صدرنشین این لیگ است.

Page Generated in 0/0056 sec