printlogo


کد خبر: 246202تاریخ: 1400/12/3 00:00
وزیر نیرو:
بارش‌ها در حوضه‌های آبریز در حد نرمال بوده است

به دنبال ورود سامانه جدید به کشور خیلی از استان‌ها با بارش برف و باران مواجه شده‌اند، از جمله بارش برف تردد در محور‌های خراسان رضوی را با مشکل مواجه و بارش شدید باران مردم شهرستان رشتخوار را غافلگیر کرد. 
به گزارش« وطن‌امروز»، بارش برف که از عصر روز دوشنبه در شهر‌های شمالی کشور شروع شد، باعث انسداد جاده چالوس شد که روز گذشته توسط سازمان راهداری بازگشایی شد. طبق پیش‌بینی‌ کارشناسان بارش‌های در حد نرمال تا پایان سال ادامه دارد و احتمالا در روزهای ابتدایی سال آینده نیز تداوم داشته باشد. وزیر نیرو در این باره گفت: متوسط بارش‌های کشور تاکنون در برخی حوضه‌های آبریز در حد نرمال بوده است. علی‌اکبر محرابیان در پاسخ به ایرنا درباره وضعیت بارش‌های کشور افزود: میزان بارش‌ها در برخی نقاط زیاد بوده است. وی ادامه داد: این میزان زیاد بارش عمدتا در نقاط جنوبی کشور و در استان‌های کرمان، جنوب سیستان‌و‌‌بلوچستان، هرمزگان، بخشی از بوشهر و جنوب فارس بوده است. وزیر نیرو گفت: اما در بخشی از حوضه‌ها هم بارش کمتر از نرمال بوده است و در اسفندماه پیش‌بینی بارش‌ها در حد نرمال است. 
محرابیان ادامه داد: امید است در واقع بارش‌ها هم در اسفند امسال و فروردین و اردیبهشت سال آینده ادامه داشته باشد تا بخشی از کسری‌ها جبران شود. وضعیت بارش‌ها در زمستان امسال بهتر شده است و سال جاری بارش‌های به نسبت خوبی را در کشور شاهد بودیم؛ چنانکه گزارش تازه مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی بیانگر آن است که بارش‌های فصل پاییز با رشد 6.1 درصدی نسبت به دوره بلندمدت همراه شده است. 
 
* افزایش دما درتهران
براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا پنجشنبه (۳ تا ۵ بهمن‌) شاهد روند افزایش تدریجی دما در استان تهران خواهیم بود. همچنین روز جمعه (۶ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی به استان، آسمانی نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
 
* برف و باران در جاده‌های ۸ استان
معاون عملیات پلیس راه کشور از بارش برف و باران در برخی جاده‌های ۸ استان کشور خبر داد. سرهنگ سیاوش محبی دیروز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی حاکم بر جاده‌های کشور اظهار کرد: به نسبت روز گذشته از میزان بارندگی و برودت هوا در جاده‌ها کاسته شده اما در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی محورهای استان‌های گلستان، سمنان، خراسان رضوی و کرمان هستیم. همچنین در برخی محورهای استان‌های مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و یزد نیز بارش باران گزارش شده است. معاون عملیات پلیس راه کشور افزود: لازم است رانندگان هنگام تردد از محورهای دارای بارندگی و بارش برف حتما فاصله طولی مناسب را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که در آن امکان کنترل وسیله نقلیه وجود داشته باشد، رانندگی کنند.

Page Generated in 0/0050 sec