printlogo


کد خبر: 246203تاریخ: 1400/12/3 00:00
اخبار

۳ ماه سخت برای ذخایر خونی
مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: روزهای پایان سال، تعطیلات عید، ماه رمضان و موج‌ همه‌گیری کرونا، ۴ پیک کاهش اهدای خون است که هر ۴ موقعیت با هم مقارن شده‌اند. 
مصطفی جمالی افزود: برای اینکه مأموریت اصلی سازمان -که تأمین خون سالم و کافی در کشور است- بخوبی انجام شود، ضرورت دارد برنامه‌ریزی و همت مناسبی از سوی ستاد سازمان انتقال خون و مراکز استانی اعمال شود تا بتوانیم این ۳ ماه پر از ریسک را بدون کاهش ذخایر خونی و مشکلات ناشی از آن پشت سر بگذاریم. 
وی خطاب به مدیران استانی گفت: لازم است وضعیت ذخایر خون هر استان را مشخص و نیاز متوسط ۳ ماه پیش رو را محاسبه کنیم و برای به دست آوردن این میزان با احتساب ۱۰ درصد بیشتر، برنامه‌ریزی دقیق انجام دهیم. 
***
درخواست کمیته امداد برای افزایش تسهیلات بانکی مددجویان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی گفت: درخواست ما از بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات بانکی از ۱۰۰ به ۳۰۰ میلیون تومان برای برخی رشته‌های شغلی در سال آینده است. 
مرتضی فیروزآبادی با اشاره به اینکه کمیته امداد در سال 1400 مکلف به ایجاد 300 هزار فرصت شغلی شده بود، اظهار داشت: تا امروز با تلاش همکاران‌مان در کمیته امداد در سراسر کشور نزدیک به 270 هزار فرصت شغلی فراهم شده است. 
وی تصریح کرد: بر همین اساس کمیته امداد 90 درصد فرصت‌های شغلی پیش‌بینی‌شده را ایجاد کرده است. 
فیروزآبادی افزود: در سال جاری 7500 میلیارد تومان وام اشتغال در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی مددجویان در قالب 175 هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است. 
***
کشف ۲۰۰ میلیارد البسه قاچاق در تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۴۶ هزار ثوب انواع البسه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق‌شده را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند. 
سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی اظهار داشت: پس از وصول گزارشی مبنی بر اینکه شرکتی اقدام به انتقال و دپوی مقادیر بسیار زیادی انواع پوشاک و کفش خارجی و ایرانی قاچاق در آدرس کیلومتر 22 بزرگراه شهید لشکری می‌کند، مأموران این پلیس طی یک عملیات همزمان و منسجم پس از رصدهای اطلاعاتی نامحسوس به محل دپوی کالاهای قاچاق مراجعه کردند. 
وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد محل شرکت بسیار بزرگ با ۳ طبقه مجزا و یک باب ساختمان اداری است که بیش از 70 نفر در محل مشغول به‌کار هستند. طبقه اول سوله محل دپو، طبقه دوم محل نصب و برچسب‌زنی و طبقه سوم محل بسته‌بندی و فروشگاه اینترنتی ارائه بازار مصرف است، البته این محل در سامانه انبارداری و جامع تجارت ثبت نشده است. 
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان در رصدهای اطلاعاتی مالک کالاها را شناسایی کردند، ادامه داد: تماس‌های متعدد با مدیران و مالکان شرکت انجام شد که هیچ فردی در محل حاضر نشد؛ بنابراین با هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان پرونده را با موضوع قاچاق و تقلب در کسب به مرجع قضایی ارائه کردند. 
***
مرگ یک ماهی در حال انقراض در سواحل کیش
یک گرازماهی (پورپویز) ۱۰روزه در منطقه آزاد کیش به‌دلیل جداشدن از والد خود تلف شد. 
این «پورپویز» بارها به ساحل نزدیک و هر بار توسط مردم به دریا بازگردانده شد و در نهایت پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای بازگرداندن این ماهی به دریا، مردم با محیط‌زیست تماس می‌گیرند و بچه‌پورپویز را تحویل کارشناسان محیط‌زیست می‌دهند. 
گرازماهی که به اسم «پورپویز» نیز شناخته می‌شود، یک گونه از پستانداران دریایی است که سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران آن را در گروه جانوران در معرض انقراض قرار داده است. 
کارشناسان محیط‌زیست و متخصصان حیات وحش همواره تأکید دارند که به ‌هیچ ‌وجه نوزاد جانوران مختلف را از والد آنها جدا یا آنها را لمس و جابه‌جا نکنیم. حتی اگر نوزاد جانور در محلی بدون حضور والد مشاهده شد به آن نزدیک نشویم، چون احتمال دارد جانور بالغ به ‌دنبال یافتن غذا برای نوزادش رفته باشد. 

Page Generated in 0/0054 sec