printlogo


کد خبر: 248678تاریخ: 1401/2/26 00:00
کاهش میانگین استفاده از ماسک به 48 درصد

میزان مرگ‌‌های ناشی از کرونا چند وقت است کمتر از 10 نفر در روز است اما همچنان کارشناسان بر تداوم رعایت پروتکل‌ها برای جلوگیری از اوج‌گیری مجدد کرونا تاکید دارند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز منتهی به ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۵۵ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۱ نفر رسید. 
همچنین در طول این 24 ساعت، متاسفانه 8 بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۲۴ نفر رسید. 
خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۲۰ هزار و ۸۳۵ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این در حالی است که ۷۳۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۵۱ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۷۱۵ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. در حال حاضر 259 شهرستان در وضعیت زرد و 189 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
درباره آخرین آمار رسمی واکسیناسیون نیز تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۵ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۶۴ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۷۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۱۰۵ دوز رسیده است. 
همچنین در شبانه‌روز منتهی به ۲۵ اردیبهشت، ۳۶ هزار و ۶۳۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 
* میانگین استفاده از ماسک ۴۸ درصد
نکته مهم و قابل تامل در این روزها کاهش استفاده از ماسک در اماکن عمومی است. 
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ بالغ بر 48.29 درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با 73.38 درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به قم با 37.60 درصد بوده است. 
میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور در همین بازه زمانی، 48.21 درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان قم با 63.72 درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با 35.46 درصد بوده است. 
همچنین میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور بالغ بر 55.89 درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با 16.12 درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان هرمزگان با 44.54 درصد بوده است. 
در عین حال طبق گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۱۵۸۹۷۷ مورد بازرسی انجام شده است. 
طی این مدت تعداد ۲۵۴۱۷ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۵۷۱ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

Page Generated in 0/0052 sec