printlogo


کد خبر: 256026تاریخ: 1401/8/16 00:00
حرکت عریان آشوبگران به سمت تروریسم حملات تروریستی در ماهشهر و شادگان
ترور و ضد ترور
دستگیری 3 تیم تروریستی گروهک نفاق توسط سازمان اطلاعات سپاه

گروه سیاسی: چند روزی می‌شود جریان آشوب چهره واقعی خود را به صورت عریان به نمایش گذاشته است؛ ترور و خشونت. اغتشاشگرانی که در روزهای ابتدایی آشوب در کشور خود را معترض می‌خواندند و فریاد زن، زندگی، آزادی سر می‌دادند، اکنون نقاب از صورت برداشته و بی‌محابا پروژه اصلی خود، یعنی تروریسم را دنبال می‌کنند. شکنجه و شهادت شهید آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان تهران، آشوب‌های هفته گذشته در کرج و همچنین شهادت تعدادی از نیروهای مدافع امنیت به دست تروریست‌ها، مؤید این امر است. اما خط ترور جریان آشوب به این موارد ختم نمی‌شود. حمله به مراکز حساس نظامی و دولتی و همچنین ترور افراد در خیابان‌ها، از دیگر اقدامات تروریستی اوباش است. 
 
* حمله تروریستی به مقر‌ نظامی در شهرستان ماهشهر
روز گذشته سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای از حمله تروریستی به یکی از مقر‌های نظامی در شهرستان ماهشهر خبر داد. روابط عمومی و تبلیغات سپاه ولی‌عصر(عج) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال اقداماتی که ضدانقلاب در ناامن کردن استان خوزستان و کشور دارد، حادثه تروریستی حمله به یکی از مقر‌‌های نظامی شهرستان ماهشهر در ۱۵ آبان‌ماه امسال ساعت ۲:۲۵ بامداد رخ داد و در اقدام متقابل برای حفاظت از این مقر به 2 تروریست راکب موتوسیکلت تیراندازی شد که در پی زخمی شدن یکی از این تروریست‌ها اقدامات پزشکی مؤثر واقع نشد و وی فوت کرد. در این اطلاعیه آمده است: اقدامات امنیتی و اطلاعاتی جهت شناسایی و دستگیری نفر دوم در حال پیگیری است. 
 
* حمله مسلحانه افراد ناشناس به خودروی مدیر اداره گاز شادگان
حمله بامداد روز گذشته به یک مرکز نظامی حساس، تنها اتفاق تروریستی استان خوزستان نبود. بامداد روز گذشته افرادی ناشناس به مدیر اداره گاز شهرستان شادگان حمله کردند. افراد ناشناس بامداد روز یکشنبه در مسیر ارتباطی دارخوین به شادگان اقدام به تیراندازی به سمت خودروی شخصی «ایرج اصلانی» سرپرست اداره گاز شهرستان شادگان کردند. خودروی شخصی مدیر اداره گاز شادگان در جاده دارخوین به شادگان مورد حمله این افراد با شلیک بیش از ۱۰ گلوله جنگی (اسلحه کلاشنیکف) قرار گرفت. مدیر اداره گاز شهرستان شادگان روز یکشنبه ضمن تایید وقوع این حادثه به ایرنا گفت: هنگام حرکت در محور ارتباطی دارخوین به شادگان، توسط افراد ناشناسی مورد حمله تیراندازی قرار گرفتم. اصلانی اظهار داشت: در این حادثه، سرنشینان یک خودروی سواری (پژو ۴۰۵) از پشت با استفاده از اسلحه کلاشنیکف اقدام به تیراندازی به سمت خودروی من کردند. به گفته وی، به‌رغم شلیک ۱۰ گلوله به سمت خودرو، آسیبی به وی وارد نشد. اصلانی افزود: موضوع به مقامات قضایی و نیروی انتظامی منطقه اعلام شده و در حال پیگیری است، هر چند حمله‌کنندگان ناشناس و علت این اقدام آنها برایم مشخص نیست. گفتنی است پیش‌تر نیز دفتر امام جمعه شادگان جمعه‌شب توسط ۲ راکب موتورسوار مورد هدف قرار گرفته بود. 
 
* باز هم اغتشاش در سیستان‌وبلوچستان
ظهر روز جمعه 13 آبان‌ماه، استان سیستان‌وبلوچستان بار دیگر صحنه اغتشاش و آشوب تعدادی از اراذل و اوباش بود. این بار شهرستان خاش در استان سیستان‌وبلوچستان بود که روز ملتهبی را سپری کرد. اغتشاشگران در خاش سعی داشتند با حمله به ساختمان فرمانداری و همچنین ساختمان جهاد کشاورزی در این شهرستان، این ساختمان‌ها را به تصرف خود درآورند که با مقاومت نیروهای انتظامی و نظامی استان روبه‌رو شده و در نیل به این هدف ناکام ماندند. آشوب‌طلبان همچنین ضمن آسیب رساندن به اموال عمومی و دولتی، چندین کیوسک و خودروی پلیس را به آتش کشیدند. این اغتشاشات چندین کشته و زخمی در پی داشت که البته تاکنون آمار دقیق و رسمی منتشر نشده است. صاحبگل صالحی، فرماندار خاش در رابطه با اتفاقات روز جمعه اظهار داشت: تعدادی عوامل اغتشاشگر پس از اقامه نماز جمعه با حضور بین نمازگزاران و سر دادن شعارهای هنجارشکن تلاش کردند جمعیت را تحریک کنند و در ادامه سمت فرمانداری هجوم برده و با شلیک گلوله سعی در ورود به فرمانداری داشتند. وی با بیان اینکه اغتشاشگران اداره جهاد کشاورزی و اداره دارایی این شهرستان را هم را تخریب کردند، ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان به طور کامل در آتش سوخت. فرماندار خاش با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام شاهدان عینی، در این میان تعدادی افراد مشکوک سمت مردم تیراندازی کردند که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از آنان شد، گفت: این افراد که از تصرف فرمانداری ناکام ماندند در ادامه به خیابان‌ها هجوم برده و به آتش زدن چند بانک‌ و عابر بانک، مغازه و فروشگاه و کیوسک پلیس اقدام کردند. وی افزود: اغتشاشگران تعداد زیادی از تابلوهای میادین و خیابان‌ها را از جا درآورده و ماشین‌های مردم محلی را به آتش کشیدند. طبق آمار اعلام شده این اغتشاشگران ۱۲ دستگاه اتومبیل را به آتش کشیدند. 
 
* دستگیری چند تیم تروریستی در برخی استان‌ها
همزمان با فعالیت جریان ترور، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان نیز با تلاش شبانه‌روزی به شناسایی و انهدام جوخه‌های ترور می‌پردازند به طوری که در چند روز اخیر تیم‌های متعدد تروریستی توسط وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه کشف و منهدم شدند. در همین رابطه روز گذشته نیز سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد 3 تیم مرتبط با گروهک تروریست نفاق در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شدند. با تلاش و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه، ۳ تیم وابسته به گروهک تروریست نفاق که قصد اقدامات خرابکارانه و تروریستی در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان را داشتند، دستگیر شدند. بنا بر اعلام سازمان اطلاعات سپاه، تیم‌های مذکور قصد داشتند ضمن جذب و شبکه‌سازی در میان آشوبگران، اقداماتی نظیر حمله به مراکز دولتی، امنیتی و انتظامی، تخریب اموال عمومی و سوءقصد به جان شهروندان را پیاده‌سازی کنند که به دلیل کنترل، اشراف و اقدام به‌موقع پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه ناکام ماندند. سرپل‌های این گروهک در چند هفته اخیر محورهای متعددی را به عناصر عملیاتی خود ابلاغ کرده‌اند که موارد گفته شده بخشی از این محورها است. سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد بزودی اطلاعات تکمیلی در این پرونده به اطلاع مردم شریف ایران می‌رسد. همچنین روز گذشته این سازمان با انتشار تصاویری، از انهدام یک تیم تروریستی در کرمانشاه و کشف مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنها خبر داد. 
 
* بازداشت عامل اصلی حمله به عوامل پلیس در کرج
روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام استان البرز در اطلاعیه‌ای از دستگیری تعدادی از عناصر اصلی انسداد آزادراه کرج- قزوین، تعرض و آسیب و حمله به عوامل فراجا و همچنین سرقت سلاح سازمانی نیروی انتظامی خبر داد. سپاه استان البرز در این اطلاعیه عنوان کرد‌: به ‌دنبال نا‌آرامی‌های روز پنجشنبه (12 آبان) ‌در آزاد‌راه کرج- قزوین و اقدامات ددمنشانه اغتشاشگران و آسیب رساندن به اموال شخصی و عمومی و حمله به نیروهای حافظ امنیت و انتظامی‌، با تلاش‌های شبانه‌روزی پاسداران گمنام امام زمان علیه‌السلام در سپاه استان البرز و گزارشات مردم انقلابی‌، تعدادی از عناصر اصلی شناسایی و دستگیر شدند. عامل اصلی که به تعرض و آسیب و سرقت سلاح سازمانی نیروهای فراجا و انسداد آزادراه کرج - قزوین مبادرت کرده بود و انتشار آن در فضای مجازی باعث ایجاد رعب و وحشت و همچنین تحریک احساسات مردم شده بود‌‌، در میان دستگیرشدگان است.  

Page Generated in 0/0063 sec