printlogo


کد خبر: 260954تاریخ: 1401/12/22 00:00
اخبار

پوستر فیلم «غریب» رونمایی شد
در آستانه اکران فیلم سینمایی «غریب» به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروزی، از پوستر این اثر رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که مقطعی از زندگی شهید محمد بروجردی را روایت می‌کند. این فیلم که از چهارشنبه ۲۴ اسفند اکران خود را آغاز می‌کند، علاوه بر دریافت بیشترین تعداد جایزه در جشنواره فیلم فجر، به عنوان بهترین فیلم جشنواره مقاومت نیز شناخته شد. در خلاصه داستان «غریب» آمده است: سال ۱۳۵۸ با بالا گرفتن اختلافات گروه‌های مسلح سیاسی از جمله کومله، دموکرات و...، شهید محمد بروجردی به همراه اندک همرزمانش، برای سامان دادن به اوضاع و رسیدگی به شرایط مردم راهی غرب کشور شدند. اوضاع نابسامان و اوج‌گیری دسته‌بندی‌ها شرایط را برای فرمانده جوان منطقه غرب پیچیده‌تر کرد. تنها یک جرقه برای انفجار کافی بود. عوامل فیلم سینمایی «غریب» عبارتند از کارگردان: محمدحسین لطیفی، بازیگران: بابک حمیدیان، مهران احمدی، رحیم نوروزی، هژیر سام‌‌احمدی، پردیس پورعابدینی، محمدرسول صفری، سام کبودوند، حسام محمودی، مجید اسماعیلی، فرهاد قائمیان. همچنین با حضور افتخاری: جعفر دهقان، سامیه لک، سمیرا کریمی و محمد بروجردی. مدیر فیلمبرداری: عبدالله عبدی‌نسب، مدیر هنری: محمدرضا شجاعی، مجری طرح: افشین قلی‌پور، تدوین: میثم مولایی، طراح چهره‌پردازی: شهرام خلج، برنامه‌ریز و سرپرست گروه کارگردانی: احسان سجادی‌حسینی، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان و تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس: حامد عنقا.
***
اسامی مجریان سال تحویل تلویزیون اعلام شد
سیداقبال واحدی، المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی، مجید یحیایی، سیدبشیر حسینی، حامد سلطانی و مصطفی امامی به عنوان گزینه‌های احتمالی اجرای برنامه‌های سال تحویل تلویزیون اعلام شدند. به گزارش «وطن امروز»، اقبال واحدی، المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی، مجید یحیایی، سیدبشیر حسینی، حامد سلطانی و مصطفی امامی مجریانی هستند که این روزها نام آنها به عنوان گزینه‌های احتمالی اجرای برنامه‌های سال تحویل شبکه‌های مختلف سیما به گوش می‌رسد.
در حالی که هنوز اسامی کامل مجری‌های سال تحویل به صورت رسمی اعلام نشده است، گمانه‌زنی‌هایی درباره ترکیب مجریان به گوش می‌رسد ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ترکیب مجری‌ها نسبت به سال‌های اخیر تفاوت‌های زیادی داشته است.
بر اساس اخبار غیررسمی، طبق شنیده‌ها اقبال واحدی، المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی، مجید یحیایی، سیدبشیر حسینی، حامد سلطانی و مصطفی امامی ۷ مجری برای اجرای ویژه‌برنامه‌های سال تحویل شبکه‌های یک، ۲، ۳ و 5 هستند. معمولا برنامه‌های سال تحویل به صورت زنده روانه آنتن می‌شود ولی امسال امکان دارد برخی شبکه‌ها به صورت ضبطی برنامه داشته باشند.
***
اضافه شدن فیلم «بچه‌های طوفان» به اکران نوروزی
فیلم سینمایی «بچه‌های طوفان» به اکران نوروزی اضافه شد. به گزارش «وطن امروز»، روح‌الله سهرابی، مدیرکل اداره نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی درباره ترکیب فیلم‌های اکران نوروزی با اشاره به باقی ماندن فیلم‌هایی چون: «ملاقات خصوصی»، «چپ راست»، «بخارست» و تعدادی فیلم دیگر بر پرده سینماها و اضافه شدن فیلم‌های کمدی «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» به اکران نوروزی، گفت: پس از ارزیابی شرایط اکران و ایجاد توازن در ژانربندی آثار روی پرده، مقرر شد فیلم سینمایی «بچه‌های طوفان» با مضمون کودک و نوجوان، جایگزین فیلم سینمایی «ملاقات با جادوگر» (کمدی) شود تا توازن مضمونی آثار روی پرده حفظ شود.
وی افزود: ترکیب نهایی فیلم‌ها عبارتند از «غریب»، «فسیل»، «عروس خیابان فرشته» و «بچه‌های طوفان»  که همراه با تعدادی از فیلم‌های دیگر از جمله «ملاقات خصوصی» و «بخارست» در نوروز روی پرده خواهند رفت.
سهرابی درباره ترکیب فیلم‌های اکران عید فطر هم خاطرنشان کرد: تقاضا برای اکران عید فطر متنوع و زیاد است که شورای صنفی در نخستین جلسه پس از عید درباره نحوه چینش و ترکیب‌بندی این آثار بحث و بررسی می‌کند و به تصمیم نهایی خواهد رسید.
***
پیش‌تولید فیلم سینمایی امام حسین(ع) در عید فطر
تهیه‌کننده مجموعه «مریم مقدس» گفت: ساخت فیلم سینمایی امام حسین(ع) از عید فطر وارد پیش‌تولید جدی می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، محسن علی‌اکبری در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: مدت‌هاست هیچ کاری شروع نکرده‌ام و تمام تمرکزم را روی ساخت فیلم سینمایی فاخر امام حسین(ع) که با موضوع تبیین فرهنگ عاشورایی و قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) ساخته می‌شود، گذاشته‌ام. وی خاطرنشان کرد: کار نگارش فیلمنامه به قلم داود میرباقری تمام شده است. بخشی از لوکیشن‌ها را بازدید کردیم که امیدوارم با حل مشکل مالی، اوایل سال ۱۴۰۲ کار را شروع کنیم.
علی‌اکبری با اشاره به کارگردانی شهریار بحرانی برای این فیلم سینمایی، گفت عبدالحمید قدیریان نیز مدیریت هنری پروژه را بر عهده خواهد داشت. وی بدون اشاره به جزئیات دیگر این پروژه، گفت: ان‌شاءالله برای عید فطر مشکلات را حل کنیم و به پیش‌تولید جدی برسیم.

Page Generated in 0/0139 sec