printlogo


کد خبر: 260972تاریخ: 1401/12/22 00:00
اخبار

دادستان تهران خبر داد
صدور کیفرخواست برای ۲ زورگیر به اتهام محاربه
دادستان تهران گفت: قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست ۲ زورگیر به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد صادر شد. علی صالحی در این باره  گفت: در راستای دستور رئیس قوه‌قضائیه مبنی بر رسیدگی خارج از نوبت و برخورد قاطع و قانونی با مرتکبان جرائم و سرقت‌های خشن، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست ۲ زورگیر به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد صادر شد. دادستان تهران افزود: این افراد شکات زیادی داشتند که متاسفانه در ملأ عام با استفاده از قمه از شهروندان بویژه زنان زورگیری می‌کردند و فیلم بعضی سرقت‌های‌شان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. صالحی ادامه داد: این ۲ نفر بیشتر در شمال غرب شهر تهران، طی چندین فقره زورگیری و با ایجاد جراحت‌های شدید در خانم‌ها حین سرقت، دست به اعمال مجرمانه می‌زدند. دادستان تهران با اشاره به صدور کیفرخواست به اتهام محاربه برای متهم اصلی گفت: این فرد با استفاده از شمشیر، قمه و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، در بازه‌های زمانی متعدد، ۹ نفر را به یک سبک و جلوی جمعیت مورد ارعاب، تهدید و ضرب و جرح شدید قرار داده و گوشی موبایل و سایر وسایل آنها را با زور سرقت کرده است. وی همچنین گفت: نفر دوم به عنوان راننده موتوسیکلت در بعضی سرقت‌ها همدستی می‌کرده و اتهام وی نیز معاونت در محاربه است. دادستان تهران در پایان با تاکید بر انجام اقدامات حفاظتی و امنیتی شهروندان در ایام نوروز گفت: لازم است خانواده‌ها برای پیشگیری سرقت از منازل، تدابیر حفاظتی را انجام دهند و جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیرند.
***
بیش از ۱۷۰۰۰ دوقلو در سال ۱۴۰۱ متولد شده‌اند
از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۷ دوقلو در کل کشور متولد شده‌اند که از این تعداد بیشترین فراوانی برای تهران با 2 هزار و 814 نوزاد، خراسان رضوی با هزار و 20 نوزاد و خوزستان با هزار و 307 نوزاد بوده است. همچنین در این بازه زمانی تولد نوزاد سه‌قلو و چهار قلو نیز در کشور به ثبت رسیده است که بیشترین آمار نوزاد سه‌‌قلو در  تهران با 80 نوزاد و خراسان رضوی با 51 نوزاد و خوزستان و فارس با 45 نوزاد سه‌قلو بوده است.  درباره چهار قلوها نیز بیشترین آمار نوزادان چهارقلو مربوط به آذربایجان غربی، خوزستان، البرز و فارس بوده است.
***
تکذیب «پخش فیلم غیراخلاقی» در برخی مدارس
طی روزهای گذشته خبری در فضای مجازی و برخی رسانه‌های خارج از کشور منتشر شد که مدعی پخش فیلم‌های غیراخلاقی در برخی مدارس کشور شده بود. حجت‌الله الماسی، مشاور وزیر آموزش‌و‌پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی در جمع خبرنگاران برای پیگیری این ماجرا با مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران (نام یکی از مدارس اسلامشهر جزو لیست مدارسی بود که این فیلم در آنجا پخش شده) تماس گرفت. به گفته مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران، این ماجرا بررسی شد و چنین ادعایی هیچ سندیتی نداشته و تکذیب می‌شود. 
***
ایجاد مجموعه جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب در سرخه‌حصار
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه یک مجموعه جدید برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب در سرخه‌حصار ایجاد شده که حدود ۲ هکتار مساحت دارد و شامل انواع امکانات، آشپزخانه، قرنطینه و... است، گفت: در مجموعه سرخه‌حصار برای افراد حامی حیوانات آلاچیق تعبیه شده و می‌توانند در این مکان حضور داشته باشند. 
رضا شرفی درباره وضعیت سگ‌های بلاصاحب در شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر سگ‌های بلاصاحب در مجموعه آرادکوه واقع در کهریزک نگهداری می‌شوند و ظرفیت نقاهتگاه آرادکوه واقع در کهریزک برای نگهداری سگ‌های ولگرد مناسب است. وی خاطرنشان کرد: گشت و ناظران ما در مناطق بیست‌ودوگانه با مشاهده سگ‌های ولگرد پیام می‌دهند و اکیپ‌های تخصصی در قالب عملیات زنده‌گیری وارد عمل می‌شوند و سگ‌های بلاصاحب را به مجموعه آرادکوه منتقل می‌کنند. سگ‌های ولگرد بیشتر در نوار حاشیه‌ای شهرها هستند که در فصل زمستان برای غذا به شهر مراجعه می‌کنند. البته غذادهی برخی شهروندان که دلسوز هستند، باعث می‌شود سگ‌ها به مجموعه شهری نزدیک شوند که از نظر عاطفی و انسانی ارزشمند است اما منطق اکوسیستم را به هم می‌ریزد. وی ادامه داد: از سگ‌های ولگرد بعد از وارد شدن‌شان به نقاهتگاه نگهداری می‌شود.
***
فعالیت ۱۶۰۰ پایگاه امدادی هلال‌احمر در نوروز
رئیس جمعیت هلال‌احمر از فعالیت ۱۶۰۰ پایگاه امدادی این جمعیت در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد. پیرحسین کولیوند با بیان اینکه ۶۹ هزار نیروی امدادگر در نوروز ۱۴۰۲ فعالیت خواهند داشت، گفت: این تیم‌ها فعالیت‌های مختلف امدادی و اجتماعی خواهند داشت. 
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، ابراز کرد: سعی داریم فضایی در نزدیکی شهرها ایجاد کنیم تا خدمات لازم به مسافران نوروزی ارائه شود.  کولیوند فعالیت اجتماعی و خدمات دوستدار کودک در این ایام را از جمله خدمات هلال‌احمر در جاده‌ها برشمرد و افزود: کمک مومنانه در ماه رمضان نیز انجام خواهد شد. 
وی متذکر شد: ۲ میلیون داوطلب پشتوانه ۶۹ هزار نیروی امدادگر در نوروز بوده  و ۱۶۰۰ پایگاه به همراه بالگردهای هلال‌احمر در طرح ملی خدمات نوروزی حضور دارند و آمادگی کامل برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه را داریم. رئیس جمعیت هلال‌احمر سال ۱۴۰۲ را سال تجهیز ناوگان هلال‌احمر برشمرد و گفت: انتظار داریم در سال آینده تعداد داوطلبان را به ۵ میلیون نفر برسانیم. 

Page Generated in 0/0055 sec