printlogo


کد خبر: 261000تاریخ: 1401/12/23 00:00
اخبار

رونمایی از باغ شهدا درمجموعه رسانه ملی
مراسم رونمایی از باغ شهدا و آیین درختکاری به نام و یاد شهدای رسانه ملی در آستانه روز بزرگداشت شهدا با حضور خانواده شهدا و ایثارگران در مجموعه صداوسیما با کاشت ۱۷۷ اصله نهال برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، علی بخشی‌زاده، معاون صدای سازمان صداوسیما در مراسم درختکاری با نام و یاد شهدا در مجموعه صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت: مردم و جوانان کشور در دوران دفاع‌مقدس بهترین سرمایه خود یعنی جان خود را فدا کردند. وی افزود: در میان اولیای خدا افرادی خاص انتخاب می‌شوند و به مقام‌های والاتری نزد خداوند می‌رسند و شهدای گرانقدر ما قطعا جزو این گروه هستند.
وحید جلیلی، قائم‌مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی نیز با یادآوری خاطرات شهدایی که هر کدام از آنها افتخارات کشور و انقلاب هستند، گفت: ما مدیون این عزیزان هستیم که باید در عملکرد خود آرمان شهدا و راه شهدا را تداوم بخشیم.
در این مراسم معنوی قزوه اشعاری را در رثای شهیدان گلگون‌کفن انقلاب اسلامی در جمع خانواده شهدای صداوسیما قرائت کرد. استاد گلریز نیز در این آیین با سرودن اشعاری زیبا، روزهای پرافتخار پیروزی رزمندگان اسلام در عرصه نبرد حق علیه باطل را تداعی کرد. فاطمه فرزند خردسال یکی از شهدای رسانه نیز اشعاری برای شهیدان و کربلا قرائت کرد.
در پایان مراسم هر خانواده شهید به نام شهید خود یک اصله درخت در باغ شهدا با ذکر سلام بر حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) غرس کرد.
***
«پیش از بهشت» برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره کرکوک عراق
انیمیشن کوتاه «پیش از بهشت» جایزه بهترین انیمیشن جشنواره کرکوک عراق را دریافت کرد. به گزارش «وطن امروز»، انیمیشن کوتاه «پیش از بهشت» به کارگردانی احمد حیدریان و تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی از تولیدات باشگاه فیلم سوره، برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره کرکوک عراق شد.
همچنین انیمیشن بلند «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد از دیگر تولیدات سازمان سینمایی سوره نیز در این جشنواره به نمایش درآمدند.
انیمیشن کوتاه «پیش از بهشت»، پیش از این جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره جهانی کن فرانسه و جایزه بهترین پویانمایی را در ۲ بخش نسل روایت و جهان بدون اسرائیل دریافت کرده است. پنجمین دوره جشنواره کرکوک عراق چهارم و پنجم ماه مارس برابر با ۱۳ و ۱۴ اسفندماه در کشور عراق برگزار شد. پخش بین‌الملل این انیمیشن‌ها بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است.
***
بزرگ‌ترین «محفل» قرآنی در قاب سیما
«محفل» بزرگ‌ترین پروژه قرآنی صداوسیماست که با فضایی نوآورانه تولید شده و در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت. به گزارش «وطن امروز»، این برنامه با حضور قاریان و حافظان برتر قرآن و استعدادهای برتر قرآنی ایران و جهان و ارائه‌های هنرمندانه و دیدنی همراه خواهد بود. حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاسمیان، رضوان درویش از کشور سوریه و حسنین حلو از کشور عراق، کارشناسان ایرانی و بین‌المللی برنامه «محفل» هستند. اجرای این برنامه را رسالت بوذری بر عهده خواهد داشت.
زمان پخش این برنامه شب‌های ماه مبارک رمضان قبل از افطار از شبکه ۳ و ساعت 23 از شبکه قرآن است.
***
انتصاب مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی
رامین راستی، مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی شد. به گزارش «وطن امروز»، با حکم کورش زارعی، دبیر جشنواره  تئاتر رضوی، رامین راستی به ‌عنوان مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی منصوب شد.
در متن این حکم آمده است: جناب آقای رامین راستی! نظر به برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، به منظور اجرای جشنواره‌ای منظم، پررونق و موفق به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان «مدیر اجرایی شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی» منصوب می‌نمایم.
با عنایت به تعهد، توانمندی و تجربیات ارزشمند حضرتعالی، اطمینان دارم با جلب همکاری همه دست‌اندرکاران این امر، جشنواره‌ای بسیار موفق را رقم خواهید زد. توفیق روزافزون شما در خدمت به هنر تئاتر این سرزمین و نظام مقدس اسلامی را از حق تعالی مسئلت دارم.
رامین راستی متولد 1349 و کارشناس ارشد روانشناسی و مدرس دانشگاه است. 
او پیش از این، دبیر و مدیر اجرایی بیش از 20 جشنواره سراسری و استانی از جمله فجر استانی، رضوی، خیابانی ارس، جشنواره‌های استانی آذربایجان شرقی و... را بر عهده داشته است. علاوه بر این کارگردانی بیش از 30 نمایش، نویسندگی سریال‌های تلویزیونی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی به مدت 10 سال، مدیریت تئاتر شهر تبریز به مدت 6 سال و... از دیگر فعالیت‌های وی است.
شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی خردادماه 1402به میزبانی آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0135 sec