printlogo


کد خبر: 261012تاریخ: 1401/12/23 00:00
نقش خاص ساپینتو در متحول کردن تیمی که کسی امیدی به حضورش در کورس قهرمانی نداشت
با جام آرام می‌گیرند

انگیزه زیاد، بدن‌های آماده، سرسختی سر هر توپ و حمله همه‌جانبه برای رسیدن به گل خلاصه این روزهای فوتبال استقلال است. جنب و جوش زیاد، استرس بر سر هر توپ، فریادهای بلند برای خالی کردن حس درون، صحبت مداوم رو به نیمکت بابت هر موقعیت و شادی با تمام وجود هنگام زدن گل به همراه درست کردن تیمی که فوتبال را هجومی بازی می‌کند و برای رسیدن به گل تا دقیقه 95 یک گام عقب نمی‌گذارد، تعریف کاملی از ریکاردو ساپینتو است؛ سرمربی‌ای که هواداران استقلال را از خود راضی کرده و آنها دیگر یاد استراماچونی نمی‌افتند که همانند حقوق‌دانان به دنبال استفاده از فرصت‌های قانونی برای رفتن و رسیدن به پولش بود. مصاحبه سرمربی دوست‌داشتنی آبی‌ها، محبوبیت او را که این روزها کم نبود دوچندان کرد. وی در بخشی از این مصاحبه گفت: مشکل اولی که باید حل شود، در تیم خود ما است. این تیم فعلی است که باید مشکلش حل شود. کادر فنی، بازیکنان و افرادی که هر روز در کنار من با تیم تمرین می‌کنند، هر روز در کنار تیم هستند و از جان‌شان مایه می‌گذارند. ما در تیم یک خانواده تشکیل داده‌ایم و برای موفقیت تیم، جان‌مان را می‌گذاریم. وی تصریح کرد: تیم و بازیکنان بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای داریم. من عاشق استقلال هستم. عاشق هدایت این تیم هستم اما امیدوارم حمایت از ما بیشتر شود. امیدوارم راه‌حلی برای برطرف شدن مشکلات ما پیدا شود. سرمربی استقلال تاکید کرد: ما الان بزرگ‌ترین حمایتی که در کنار تیم داریم، هواداران فوق‌العاده و بسیار عالی استقلال هستند که شرایط خوبی برای تیم به وجود آورده‌اند. شاید بسیاری از آنها پول کافی برای پشتیبانی از تیم ندارند و مشکلات مالی در زندگی آنها هست ولی همیشه به طور عالی در کنار تیم بوده‌اند.
اینها حرف‌های مردی است که از پرتغال آمده و سرمربی خارجی است، قطعا درآمد خوب، شغل مناسب  و رسیدن به منابع مالی برای مربیان خارجی اولویت است ولی ساپینتو طوری حرف می‌زند که انگار برای او همه اینها بعد از استقلال دارای درجه اهمیت است. انگار یک نفر از جایگاه شماره 8 ورزشگاه آزادی سرمربی استقلال شده و رسیدن به برد در هر نبرد و در هر بازی را اولویت زندگی می‌بیند و هیچ چیز جز برد استقلال برای او خوشحال‌کننده نیست؛ یکی از همان‌هایی که در پیروزی‌ها و شکست‌ها اشک می‌ریزند و اخبار استقلال را قبل از هر خبری دنبال می‌کنند. بازیکنان استقلال  همانی شدند و هستند که ساپینتو بعد از پیروزی شیرین ۲ بر صفر برابر فولاد در کنفرانس خبری گفت. یک تیم منسجم که سر هر توپ با تمام انرژی می‌جنگند، در فضاهای خالی با بدن‌های آماده حرکت می‌کنند و فرصت‌های متعددی را به وجود می‌آورند تا به گل برسند. هنگام دفاع هم این قصه تکرار می‌شود؛ همه در کنار هم هستند و سر هر توپ در تمام نقاط زمین می‌جنگند تا توپ را دورتر از محوطه 18 قدم نگه دارند. یک تیم همدل که بعد از گلزنی بازیکنان تعویضی با تمام وجود خود را به زننده گل می‌رسانند تا او را در آغوش بگیرند؛ تیمی که هر هواداری را به وجد می‌آورد. مرد خوش‌قلبی که زود از کوره در می‌رود، در مراسم معرفی خود به عنوان سرمربی استقلال از 4 جام در یک سال گفت، او یکی را به دست آورده است و در جام حذفی با قرعه خوب در مرحله یک‌چهارم نهایی یکی از ۸ تیم این مرحله است و در لیگ در جایگاه دوم منتظر لغزش سپاهان است. شاید کسی حرف‌های او را در روز اول جدی نگرفت ولی اگر او در جام حذفی موفق شود و سپاهان را در پیچ‌های آخر این لیگ پرجاذبه بگیرد، با سوپرجامی که ابتدای فصل آینده و بدون برگزاری بازی به دست می‌آورد، به عدد چهاری که قول داده بود خواهد رسید؛ عدد چهاری که به نماد استقلال تبدیل شده و حالا ساپینتو می‌خواهد از ورژن جدیدتر آن رونمایی کند. گرفتن ۴ جام در یک سال برای سرمربی‌ای که نخستین سال حضورش در لیگ ایران را سپری می‌کند، رکوردی ماندگار خواهد بود؛ از مردی که روزهای اول کسی او را جدی نمی‌گرفت، همه به هیجانات ذاتی او در کنار خط اعتراض داشتند و هیاهوی او را برای هیچ می‌دانستند ولی  او حالا تیمی ساخته که این روزها جامعه هواداری استقلال را پشت سر خودش می‌بیند و  از هر کارشناسی با هر گرایشی تاییدیه می‌گیرد.
***
روایت خبرنگار «وطن‌امروز» از بازی استقلال و فولاد
سلام آبی‌ها به زرد‌ها
زهره فلاح‌زاده: پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان صدرنشین، تیم استقلال برای جا گذاشتن قرمزها و رسیدن به رده دوم، باید از سد فولاد می‌گذشت. فولاد که بتازگی علیرضا منصوریان را روی نیمکت جا داده است، از نظر تاکتیکی تغییر و تحولات گسترده‌ای داشته تا جایی که برخلاف سبک دفاعی مربی سابق، موقعیت‌‌های زیادی نصیب استقلال می‌شد، هر چند در نیمه اول مهاجمان آبی‌ها با بی‌دقتی تمام این موقعیت‌ها را هدر ‌دادند. این در حالی است که هواداران استقلال از کوین یامگا‌ تنها گل‌هایی را که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده به خاطر دارند. در واقع اگر آنها بخواهند بازی یامگا را به یاد آورند، او را در محوطه جریمه حریف و در مصاف تک به تک با دروازه‌بان رقیب برای پنالتی زدن به خاطر می‌آورند. همین هفته پیش هم یامگا گلش را دقیقه ۱۳+۹۰ از روی نقطه پنالتی برابر گل‌گهر ثبت کرد. اما مهاجم خارجی استقلال این‌بار خرق عادت کرد و توپ ارسالی از نقطه کرنر که با پاس طلایی محمد محبی همراه شد را به تور دروازه فولاد دوخت. در ادامه استقلالی‌ها بازی را در دست گرفتند و شرایط طوری پیش می‌رفت که امید به گل رسیدن آنها بیش از میزبان شده بود. همین اتفاق هم افتاد و مهدی قائدی گل دوم را دقیقه ۷۷ برای آبی‌ها به ثمر رساند. این دیدار در نهایت با همین ۲ گل به پایان رسید تا آبی‌ها با پشت سر گذاشتن پرسپولیس، در فاصله ۳ امتیازی تیم صدرنشین سپاهان در رده دوم جا بگیرند. با پیروزی استقلال و نزدیک شدن این تیم به سپاهان، می‌توان همچنان لیگ را با هیجان خاص به نظاره نشست اما آنچه باعث شد زیبایی‌های این بازی خیلی به چشم نیاید، رفتار هواداران تیم میزبان بود که در طول برگزاری مسابقه و حتی پس از پایان آن با سنگ‌پرانی و پرتاب بطری شرایط فولاد آرنا را ناامن کرده بودند. نکته جالب اینکه فولادی‌ها در دیداری که با پرسپولیس داشتند و بازی را بدون تماشاگر برگزار کردند، به سازمان لیگ اعتراض داشتند که چرا در تمام شهرها هواداران برای ورود به استادیوم مشکلی ندارند اما به تیم ما اجازه ورود هواداران‌مان را نمی‌دهید. حداقل  این تیم در دیدار این هفته که میزبان استقلال بود، نشان داد نمی‌تواند از عهده برگزاری یک بازی بزرگ برآید. گل اول استقلال در حالی به ثمر رسید که با توجه به فاصله کم جایگاه هواداران تا زمین مسابقه، هواداران فولاد چندین بطری پرتاب کردند اما با این وجود سعید مهری، هافبک استقلال از نقطه کرنر سانترش را انجام داد و بازی از سوی داور متوقف نشد. گزارش‌هایی که به خبرنگار «وطن امروز» رسیده است حکایت از این دارد که با توجه به تعداد بالای هواداران استقلال، بسیاری از آنها در جایگاه هواداران میزبان نشسته بودند و حین خارج شدن از استادیوم از سوی هواداران رقیب مورد حمله با سنگ قرار گرفتند. البته همین که خونی از دماغ کسی نیامده جای خوشحالی دارد. هر چند مسؤولان ما تا اتفاق ناگواری نیفتد، به آن رسیدگی نمی‌کنند. باید دید کمیته انضباطی چه برخوردی با باشگاه فولاد می‌کند و آیا این تیم از حضور هواداران در استادیوم محروم می‌شود یا خیر.

 


Page Generated in 0/0051 sec