printlogo


کد خبر: 261018تاریخ: 1401/12/23 00:00
اخبار

ودیعه مسکن خوی رسید
معاون بنیاد مسکن گفت: نیمی از اعتبارات دولتی شامل کمک بلاعوض و ودیعه مسکن تامین شده که از روزهای قبل پرداخت اعتبارات به واحدهای تعمیری را شروع کرده‌ایم و امروز (دیروز دوشنبه) این فرآیند برای واحدهای احداثی آغاز می‌شود. مجید جودی دیروز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۱۰۰ واحد احداثی که تحت تاثیر زلزله خوی قرار گرفتند تاکنون آواربرداری ۱۷۰۰ واحد به اتمام رسیده و تا پایان سال مرحله‌ آواربرداری به اتمام می‌رسد. وی افزود: درباره واحدهای تعمیری هم ۸۵۰۰ واحد تعیین‌تکلیف شده و مرحله اول کمک بلاعوض ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی را به حساب افراد مشمول واریز کرده‌ایم که تعمیرات را شروع کرده‌اند. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر ۵۰ درصد اعتباراتی که از محل خزانه دولت برای زلزله‌زدگان خوی تعیین شده بود شامل کمک بلاعوض و ودیعه مسکن پرداخت شد که از امروز ودیعه مسکن واحدهای احداثی را واریز می‌کنیم. این رقم برای مناطق شهری ۲۰ میلیون تومان و در روستاها ۱۵ میلیون تومان است. وی با اشاره به تصویب وام نوسازی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان توسط دولت گفت: بانک‌ها در شرف ابلاغ تسهیلات هستند، البته تا الان معطل نمانده‌ایم و از منابع حساب صد امام(ره) و همچنین مصالح ساختمانی بنیاد مستضعفان استفاده کرده‌ایم. با کمک بلاعوضی هم که پرداخت می‌کنیم کارها روال مناسبی پیدا می‌کند.
***
پایتخت نیازمند یک جشن نور سراسری است
اعضای شورای اسلامی شهر و معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بازدید از «جشن نور تهران زیبا» با بیان اینکه این رویداد باعث سرور و نشاط اجتماعی شده است، تاکید کردند؛ پایتخت نیازمند یک جشن نور سراسری است.  مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و احمد علوی رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق معاون خدمات شهری شهرداری و همراهی رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و حمید جوانی شهردار منطقه 3 از رویداد هنری «جشن نور تهران زیبا» که در بوستان ملت در حال برگزاری است، بازدید کردند. حسین نظری در جریان این بازدید ضمن قدردانی از زحمات هنرمندان و عوامل اجرایی این رویداد در سازمان زیباسازی با بیان اینکه شاهد یک رویداد بزرگ و خلاق نوری در پایتخت هستیم، گفت: خوشبختانه این رویداد با استقبال خوب شهروندان روبه‌رو شده است. مهدی پیرهادی نیز با بیان اینکه «جشن نور تهران زیبا» یکی از کارهای بی بدیل و ماندگار پایتخت خواهد بود، اظهار داشت: این رویداد ارتباط تعاملی با شهروندان برقرار و نشاط و شادابی در مردم ایجاد کرده است. احمد علوی نیز در جریان بازدید از «جشن نور تهران زیبا»  گفت: سازمان زیباسازی در سطح شهر برنامه‌های زیبایی طراحی و اجرا کرده است و رویداد نوری به عنوان بزرگ‌ترین اتفاق نوری کشور با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است که امیدواریم این برنامه‌ها بر سلامت اجتماعی و روانی شهر هم اثر مثبت خودش را بگذارد. 
***
اجرای برنامه‌های نوروزی پایتخت از افطار تا سحر
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران از افطار تا سحر خبر داد. امین توکلی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تقارن ماه رمضان و عید نوروز، درباره ویژه‌برنامه‌های عیدانه شهرداری تهران گفت: این تقارن بهار در بهار است و ویژه‌برنامه‌های متعددی برای نوروز و رمضان داریم. وی با بیان اینکه طرحی تحت عنوان «بهار ایران» برای اجرا داریم، اظهار کرد: مجموعه‌های مناسبت‌های شاد ملی و مذهبی در این برنامه دیده شده است که به صورت مداوم رویکردهای جشنواره‌ای در سطح  شهر تهران داشته باشیم و بر همین اساس از آنجایی که نوروز، رمضان و شعبان مملو از اعیاد بزرگ و... است در این بسته گنجانده شده است. توکلی‌زاده گفت: به مراکز ابلاغ شده است که مراسم و برنامه‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که از افطار تا سحر رخدادهای ویژه داشته باشیم. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه عمده رخدادها بعد از افطار خواهد بود، افزود: ما موافق زیست شبانه در طول سال نیستیم، چرا که زندگی مردم و سبک زندگی آنها را دچار اختلال می‌کند اما در ماه مبارک رمضان، متفاوت است و در زیست شبانه به این دلیل که مردم روزه‌دار نتوانسته‌اند از مراکز و برنامه‌ها بهره‌مند شوند، این امکان وجود دارد که بعد از افطار از مجموعه‌های شهرداری بازدید کنند و برگزاری جشنواره‌ها نیز به بعد از افطار موکول شده است.
***
تولید داروهای جدید دیابت در سال آینده توسط هلال ‌احمر
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تولید دارو‌های جدید دیابت در سال آینده توسط هلال‌احمر خبر داد. علیرضا عسکری اظهار داشت: در زمینه کشت گیاهان دارویی قرارداد‌هایی با برخی استان‌ها منعقد شد و به این موضوع گسترده پرداخته شده و در زمینه اشتغال‌آفرینی نیز حائز اهمیت است. وی افزود: سال ۱۴۰۲ دمنوش و عصاره‌ها را فراگیرتر در مراکز عرضه خواهیم داشت. مدیرعامل شرکت تدارکات پزشکی ادامه داد: ۵ شعبه جدید در استان‌های گلستان، یزد، قم، بوشهر و ارومیه به مجموعه تدارکات پزشکی افزوده خواهد شد. عسکری با اشاره به تامین و واردات واکسن سرخجه، گفت: همچنین سازمان تدارکات پزشکی در جهت واردات واکسن مننژیت با توجه به احتمال از سرگیری سفر‌های حج و اعزام کاروان به عربستان گام‌هایی برداشته است. وی اظهار کرد: در حوزه تامین صافی دیالیز، آنژیوکت، سرم و دارو‌های بیهوشی اقدامات زیادی انجام شده و در سال آینده تولید دارو‌های جدید در زمینه دیابت خواهیم داشت. عسکری گفت: در سال جاری تولید آنتی‌بیوتیک افزایش ۵ برابری داشته و کارخانه‌های مربوط ۳ شیفته مشغول فعالیت بوده‌اند. همچنین در سال جاری بیش از ۵ میلیون کپسول و ۱۵ میلیون مایعات دارویی مانند انواع شربت توسط هلال‌احمر تولید شده است.

Page Generated in 0/0140 sec