printlogo


کد خبر: 261027تاریخ: 1401/12/23 00:00
سود سهام عدالت شنبه یا یکشنبه هفته آینده واریز می‌شود
میزان سود هر سهام‌دار حدود ۶۰۰ هزار تومان است

 رئیس سازمان بورس با اعلام اینکه 7-6  شرکت یا بخشی از سود خود را واریز نکرده‌اند یا سود مدنظر را به صورت کامل پرداخت نکرده‌اند که امیدواریم تا سه‌شنبه (امروز) این سودها واریز شود، گفت: در صورت واریز سود این شرکت‌ها، این امکان وجود دارد که برای شنبه یا یکشنبه هفته آتی سود باقیمانده واریز شود. مجید عشقی دیروز در چهارمین نشست خبری خود با خبرنگاران به اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و اعلام کرد: سال ۱۴۰۱ متغیرهای کلان تغییر جدی داشتند و با وضعیت خاصی در بازار جهانی مواجه بودیم که این امر زمینه‌ساز ریزش بازار شده بود.
وی خاطرنشان کرد: نوسانات بازار از طریق صندوق‌های بازارگردانی و نیز صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه کنترل شد و روند بازار نسبتا طبیعی بود.
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه برنامه‌هایی را که برای امسال و در راستای بهبود بازار اعلام کرده بودیم، به مرحله اجرا رساندیم، گفت: شکست انحصار در صدور نهادهای مالی با روند خوبی ادامه داشت و در حوزه شرکت‌های کارگزاری، سبدگردان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به آمار خوبی دست پیدا کردیم. وی گفت: همچنین شرکت‌های خدمات‌دهنده در حوزه بازار سرمایه را گسترس دادیم و به سهامداران خدمات خوبی ارائه دادند.
عشقی، توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار را جزو اهداف سازمان بورس در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و افزود: در این زمینه صندوق اهرمی، صندوق بخشی، صندوق املاک و مستغلات و صندوق اوراق دولتی راه‌اندازی شد که توسط بخش خصوصی طراحی شدند و دستورالعمل آن نهایی شد. سال آینده هم توسعه این صندوق‌ها را در دستور کار داریم. رئیس سازمان بورس اظهار داشت: طیف متنوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری را داریم که می‌توانند سلیقه‌های سهامداران را جواب دهند و افراد ریسک‌پذیر و ریسک‌گریز می‌توانند وارد این صندوق‌ها شوند که در این راستا افراد حرفه‌ای و ناآشنا به بورس از طریق این صندوق‌ها قادر به سرمایه‌گذاری در بورس هستند.
* زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت
رئیس سازمان بورس همچنین به زمان پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت اشاره کرد و گفت: اکنون ۷-۶ شرکت یا بخشی از سود خود را واریز نکرده‌اند یا سود مدنظر را به صورت کامل پرداخت نکرده‌اند که امیدواریم تا روز سه‌شنبه (امروز) این سودها واریز شود.
وی گفت: باقی شرکت‌ها سود خود را پرداخت کردند و اکنون ما در حال پیگیری برای واریزی سود از سوی شرکت‌هایی هستیم که تاکنون پرداخت نکرده‌اند.
عشقی ادامه داد: با برخی شرکت‌ها توافق کردیم که طی امروز یا فردا سود مدنظر را پرداخت کنند و در صورت انجام، این امکان وجود دارد که برای روز شنبه یا یکشنبه هفته آتی سود باقیمانده واریز شود.

Page Generated in 0/0042 sec