printlogo


کد خبر: 261048تاریخ: 1401/12/24 00:00
دست پر رسانه ملی در نوروز
تلویزیون به افق تحویل سال

امسال نیز همچون هر سال تلویزیون برنامه‌های متنوعی را برای تعطیلات نوروز بویژه لحظه تحویل سال تدارک دیده است. در ادامه به برخی از ویژه‌برنامه‌های نوروزی در سیما در شبکه‌های مختلف نگاهی داشته‌ایم.
* تحویل سال شبکه افق
برنامه «سین هشتم» در روزهای منتهی به سال جدید در جدول پخش برنامه‌های شبکه افق قرار گرفته است.
«سین هشتم» نام ویژه‌برنامه نوروزی شبکه افق سیما است که در روزهای پایانی و منتهی به سال نو میهمان خانه مخاطبان خواهد بود. این برنامه با اجرای سیدحسین حسینی تولید شده و قرار است در ۳ قسمت میزبان چهره‌های افتخارآفرین و افرادی که عامل پیشرفت و امید‌آفرینی در جامعه شده‌اند، باشد.
این برنامه دارای بخش‌های جذاب و متنوعی است که از بین آنها می‌‎توان به دعوت از خواننده‌های مختلف و چهره‌های هنری و ورزشی اشاره کرد.
علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را در روزهای 27، 28 و 29 اسفند، ساعت 21 تماشا کنند.
* «حول حالنا» شبکه سلامت برای سال جدید
شبکه سلامت برنامه «حول حالنا» را برای سال تحویل روی آنتن می‌فرستد. این برنامه با اجرای زهرا شاهین‌فر و دکتر لاری‌پور از 18:30 تا 3 بامداد به مدت 8 ساعت پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی هاشمی‌اصل علاوه بر عموم مخاطبان، برای ناشنوایان و کم‌شنوایان عزیز هم مناسب‌سازی شده است و شامل پخش تعدادی آیتم موسیقی محلی، حضور پزشکان جبهه و جنگ یا جانبازانی است که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند.
* استقبال شبکه قرآن از سال نو با ویژه‌برنامه «سلام»
ویژه‌برنامه تحویل سال «سلام» با آیتم‌های متنوع و شاد، به صورت زنده از حرم مطهر ثامن‌الحجج علیه‌السلام میهمان خانه مخاطبان خواهد بود.
از آیتم‌های این برنامه می‌توان به مراسم عقد زوج جوانی اشاره کرد که با شعار «ازدواج آسان» زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند. همچنین با توجه به منویات مقام معظم رهبری درباره افزایش نسل، زوج جوان دیگری میهمان برنامه خواهند بود که فرزندان زیادی دارند. حضور شاعرانی همچون سیدمحمدجواد شرافت، احمد بابایی، سیدحمیدرضا برقعی، علی‌محمد مؤدب و قاریانی همچون محمدجواد پناهی و رضا عابدین‌زاده از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است. تقدیر از مادر یکی از شهدای عزیز کشورمان، گفت‌وگو با ۲ نفر از راویان دفاع‌مقدس، پلی‌بک‌هایی با موضوع حس و حال زائران حرم مطهر امام رضا(ع) در لحظه سال تحویل و عید نوروز، گل‌آرایی حرم مطهر رضوی، گل‌آرایی شهر مقدس مشهد و جشن‌های برگزار شده در این ایام، برگزاری مراسم ازدواج از رواق شیخ طوسی، گفت‌وگو با جانبازان کشورمان و... از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است. همچنین در خلال این برنامه، بخش‌هایی از برنامه حرم رضوی به مناسبت تحویل سال  پوشش داده شده و سعی می‌شود با اماکن متبرکه همچون نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا، کاظمین، حرم حضرت معصومه(س) در قم و حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) ارتباط تصویری برقرار شود تا حس و حال زائران اماکن متبرکه در لحظه تحویل سال، به تصویر کشیده شود.
ویژه‌برنامه «سلام» به تهیه‌کنندگی محمد صفدری و اجرای هادی صلح‌جو و سیدوحید مرتضوی، دوشنبه ۲۹ اسفند حوالی ساعت ۱۹ روانه آنتن می‌شود و به مدت ۸ ساعت میهمان خانه مخاطبان خواهد بود.
* تحویل سال کودکانه با «سر سفره خدا»
«سر سفره خدا» ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه کودک سیماست. شبکه کودک سیما امسال دوشنبه 29 اسفند از ساعت 22 تا 2 بامداد به صورت زنده، ویژه‌برنامه «سر سفره خدا» را به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد روی آنتن این شبکه خواهد برد. این برنامه با اجرا و ایفای نقش احسان مهدی، حامد مدرس، امیر سهیلی و شهرام شکیبا قرار است میزبان خیل کثیری از مجریان، بازیگران و عروسک‌های حال حاضر و سابق حوزه کودک صداوسیما باشد و در لحظه تحویل سال این نقش‌آفرینان حوزه کودک را سر سفره خدا دور هم گرد آورد.
بعد از تحویل سال، سر سفره خدای رمضانی پس از 3 سال دوری از آنتن، از 3 فروردین 1402 به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان به عنوان برنامه سحرگاهی شبکه کودک سیما روی آنتن این شبکه خواهد رفت. همچنین روز 29 اسفند، جشنواره عروسکی «عروسکخونه» از ساعت 21 تا 22 به تهیه‌کنندگی علی خواجه با اجرای مریم کاظمی، فاطمه امینی و حضور علی لوپتو و همچنین فصل دوم سریال عروسکی خانه آب نباتی از ساعت 20:30 تا 21 به تهیه‌کنندگی مریم عبداله‌زاده با ایفای نقش جواد انصافی و سوسن مقصودلو از دیگر برنامه‌های شبکه کودک هستند که با طراحی ویژه تحویل سال به صورت ضبطی روی آنتن شبکه کودک خواهند رفت و پس از تحویل سال در ایام نوروز به پخش خود ادامه خواهند داد.
* «کهکشان» شبکه امید در تحویل سال
شبکه امید 29 اسفند و در آخرین روز سال، ویژه‌برنامه تحویل سال «کهکشان» را به طور زنده و به تهیه‌کنندگی کمیل سوهانی از استودیوی کهکشان برای مخاطبان خود پخش می‌کند. موضوع محوری برنامه، «ترسیم رویای ایران اسلامی پیشرفته» است. این برنامه ۲ خط زمانی موازی دارد.
در خط زمانی اول که به صورت زنده با اجرای سپند امیرسلیمانی اجرا می‌شود، مجموعه‌ای از میهمان‌های مختلف، گروه‌های سرود و نوجوانان برگزیده ایرانی در حوزه‌های علم و پیشرفت میهمان برنامه خواهند بود.
۴ نوجوان برجسته در ۴ دوره تاریخی کشور انتخاب شده‌اند. در قسمت «ایران قدیم» نوجوانی «ابن‌سینا» با بازی متین پاکزاد را می‎بینیم. در «ایران 100 سال قبل»، نوجوانی «طاهره صفارزاده» شاعر و مترجم قرآن به تصویر کشیده خواهد شد. نوجوان «دوره حاضر»، نوجوانی «شهید رضایی‌نژاد» است. نوجوان آینده ایرانی نیز همان پارسا عالمی برنامه کهکشان با بازی «عرفان برزین» است. در هر برهه تاریخی آنها با برپایی سفره هفت‌سین و دعوت از میهمانان مختلف آیین و رسوم ایرانی را برجسته کرده و در کنار آن با سفر در زمان، در لحظه تحویل سال در «سفینه فضایی ایرانی‌ها در آینده» به هم می‌رسند و با در کنار هم قرار دادن گوی‌های آتشین «سفینه فضایی» ایرانی‌ها را به صورت نمادین به آسمان می‌فرستند.
این ویژه‌برنامه شب تحویل سال از ساعت 22 تا 2 بامداد روی آنتن شبکه امید خواهد رفت و از روز نخست نوروز، مسابقه تلویزیونی «کهکشان» هر روز از شبکه ۵ و شبکه امید پخش خواهد شد. همچنین از ساعت 17:30 تا 20 نیز ویژه‌برنامه نوروزی «باشگاه امید» به مرور مهم‌ترین اتفاقات نوجوانانه سال 1401 خواهد پرداخت. در این برنامه ضمن بررسی اتفاقات مهم شبکه امید در سال 1401، مجریان برگزیده مسابقه «مجری نو» به انتخاب مخاطبان مشخص خواهند شد.
* «نسیم نوروزی» جام جم در تحویل سال
ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه جهانی جام جم با عنوان «نسیم نوروزی» با اجرای مبینا نصیری، مهدی توتونچی و مسعود روشن‌پژوه ساعت 22 به وقت تهران و 19:30 به وقت وین، همزمان در ۲ کانال آمریکا و آسیا روی آنتن می‌رود.
علیرضا قیامتی و مریم واعظ‌پور در بخش ادبی و فرهنگی و زینب بیات در بخش شعرخوانی به زبان افغانی در این برنامه 300 دقیقه‌ای حضور خواهند داشت.
پخش زنده موسیقی از اقوام مختلف ایرانی، اجرای نقالی و شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی، نمایش رادیویی، پخش کلیپ تبریک سال نو توسط ایرانیان و فارسی‌زبانان خارج از کشور و نیز هنرمندان و ورزشکاران، یادبود هنرمندان و چهره‌های درگذشته در سال 1401 و دعوت از نخبگان و چهره‌های موفق کشور از جمله بخش‌های این ویژه‌برنامه خواهد بود.
در ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه جهانی جام جام ۲ شخصیت «ننه سرما» و «عمو نوروز» حضور خواهند داشت و با میهمانان گفت‌وگو و خوش و بش خواهند کرد.
در کنار همه این بخش‌ها چندین شیرینی پز ماهر از استان‌های مختلف کشور به پخت و آموزش شیرینی‌های خاص منطقه خود می‌پردازند. نمایش حال و هوای نوروز در شهرهای ایران، ارتباط با حرم رضوی و اجرای زنده دعای تحویل سال توسط یکی از خوانندگان سنتی مطرح کشور نیز به زیبایی‌های این برنامه خواهد افزود. شمسی فضل‌اللهی، جهانگیر الماسی، بیوک میرزایی، رسول نجفیان، خانواده‌های شهید محمد بروجردی و شهید آرمان علی‌وردی، هادی عامل، فرید دریامجد، حمید رسولیان، کاظم کاظمی شاعر افغانستانی و... از جمله میهمانان این برنامه خواهند بود.
* «گلبارون» شبکه ورزش در سال جدید
شبکه ورزش امسال با یک ویژه‌برنامه به نام «گلبارون» با اجرای عبدالله روا و جواد خیابانی به استقبال لحظه تحویل سال می‌رود. «گلبارون» از ساعت ۲۱ آخرین شب سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و در لحظه تحویل سال کنار بینندگان شبکه ورزش سیما خواهد بود و تا حوالی ساعت ۲ بامداد ادامه پیدا خواهد کرد. «گلبارون» ویژه‌برنامه‌ای است که با میهمانان درجه یک ورزشی که از قهرمانان بزرگ ورزش کشور هستند به همراه بخش‌های متنوع از جمله دعای خیر ورزشی برای شرکت‌کنندگان در رویدادهای ورزشی سال جدید، مرور رویدادهای ورزشی سالی که گذشت و دقایقی با خانواده‌های شهدای ورزشکار میهمان خانه‌های مخاطبان شبکه ورزش سیما خواهد بود.

Page Generated in 0/0053 sec