printlogo


کد خبر: 261051تاریخ: 1401/12/24 00:00
رسانه‌های غربی از تلفات سنگین نیروهای مسلح اوکراین با وجود روند فزاینده عرضه تسلیحات و مهمات غربی به این کشور خبر می‌دهند
قربانی ناتو

گروه بین‌الملل: بر اساس گزارش مطبوعات غربی، نیروهای مسلح اوکراین با وجود روند فزاینده عرضه تسلیحات و مهمات غربی به این کشور در طول جنگ با روسیه‌، تلفاتی سنگین را متحمل شده‌اند.
روزنامه اسپانیایی «ال پایس» گزارش کرد اوکراین در مدت گذشته از اجرای عملیات ارتش روسیه در این کشور در فوریه سال ۲۰۲۲، ده‌ها هزار نیروی خود را از دست داده است اما کی‌یف آن را رد می‌کند. بر اساس این گزارش، «ایرینا ورشچوک» معاون نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه با این نشریه در حالی که به وجود تلفات ده‌ها هزار نفری کشورش اذعان داشت بروز مشکل کمبود سرباز در ارتش اوکراین را رد کرد. پنجشنبه گذشته نشریه «فایننشال تایمز» نیز در گزارشی نوشت: نیروهای مسلح اوکراین به‌رغم افزایش عرضه تسلیحات و مهمات از سوی غرب به این کشور، در تمام جبهه‌ها متحمل تلفاتی سنگین شده‌اند. فایننشال تایمز با اشاره به اینکه اوکراین در نبرد بر سر شهر باخموت، تلفاتی سنگین را متحمل شده است، نوشت: برخی نیرو‌های اوکراینی عقب‌نشینی از این شهر را کار معقول‌تری دانسته‌اند. چند روز قبل، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا هم گفت از نظر او عقب‌نشینی اوکراین از این شهر یک «شکست عملیاتی یا استراتژیک» نیست. «اورسولا فون در‌لاین» رئیس کمیسیون اروپا نیز اواخر ماه نوامبر در صحبتی جنجالی که بعدا با لاپوشانی از سوی کمیسیون تحت امرش همراه شد اذعان کرد از ابتدای درگیری‌ها در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ۱۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ کشته شده‌اند. در نسخه‌های مکتوب و ویدئویی که از سخنرانی او منتشر شد، قسمتی که او در آن رقم تلفات اوکراین را ذکر می‌کند، حذف شد!
* زنگ خطر در ارتش آلمان
کمیسیونر پارلمانی ارتش آلمان روز دوشنبه گفت نیروهای مسلح این کشور دچار «کمبود شدید همه‌چیز» از تسلیحات گرفته تا کلاه‌های محافظ و دیگر تجهیزات انفرادی سربازان شده‌اند. به نوشته «اسپوتنیک»، «اوا هوگل» کمیسیونر ارتش آلمان در پارلمان این کشور در مصاحبه با شبکه «ان‌تی‌وی» بیان کرد قصد دارد در گزارش خود به پارلمان این کمبود‌ها را مورد تاکید قرار دهد. هوگل از دولت آلمان به خاطر عملکرد بیش از حد کند در جبران کمبود‌ها و نواقص ناشی از تحویل محموله‌های تسلیحاتی به اوکراین انتقاد کرد. او بیان داشت: حجم خیلی کمی از رقم 100 میلیارد یورویی که دولت برلین وعده پرداختش را به ارتش آلمان داد برای خرید مهمات صرف شده است. روسیه بارها به کشورهای غربی هشدار داده حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین علاوه بر طولانی کردن درگیری‌ها ممکن است به درگیری‌های مستقیم ختم شود. وزیر دفاع آلمان چند روز قبل با بیان اینکه انتظار ندارد جنگ اوکراین به این زودی به پایان برسد اعلام کرد به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد. اندیشکده سوئدی «سیپری» (موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح  استکهلم) نیز اعلام کرد حمله روسیه به اوکراین، کی‌یف را به سومین وارد‌کننده بزرگ سلاح در جهان در سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده است.
* پوتین: غرب در بی‌ثبات کردن اقتصاد روسیه شکست خورد
رئیس‌جمهور روسیه بر شکست غرب در فروپاشی اقتصادی و مالی کشورش تاکید کرد و اظهار داشت که اروپا روی فروپاشی روسیه در ۲یا ۳ هفته اول جنگ، حساب باز کرده بود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه گفت: این غرب بود که مدت‌ها پیش به ناسیونالیسم افراطی در اوکراین دامن زد. پوتین تصریح کرد: نظم جهانی دوقطبی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شروع به شکاف کرد و اساس رویارویی با غرب پایان نیافته است. وی تاکید کرد غرب روی فروپاشی اقتصادی و نظام مالی روسیه و توقف فعالیت صنایع این کشور از طریق اعمال تحریم‌های شدید حساب باز کرده بود اما شکست خورده است. رئیس‌جمهور روسیه افزود: این در حالی است که روسیه طی ۷ ماه گذشته شاهد رشد اقتصادی و مالی بوده است و سیستم مالی ما پایدار و مستقل‌تر و قابل اعتمادتر شده است. وی ادامه داد: روسیه از ۸ سال پیش تلاش کرد شرکا را به حل مشکلات منطقه دونباس به صورت مسالمت‌آمیز متقاعد کند اما آنها آن را فریب می‌دادند.

Page Generated in 0/0055 sec