printlogo


کد خبر: 261054تاریخ: 1401/12/24 00:00
اخبار

مهران تیشه‌گران دوباره رئیس فدراسیون ناشنوایان شد
انتخابات فدراسیون ناشنوایان روز گذشته برگزار شد و مهران تیشه‌گران برای دومین بار به مدت ۴ سال رئیس فدراسیون ناشنوایان شد. به گزارش ایسنا، مجمع انتخابات فدراسیون ناشنوایان به ریاست محمد پولادگر روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و مهران تیشه‌گران برای دومین‌بار به مدت ۴ سال ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت. در این مجمع مهین فرهادی‌زاد، نماینده کمیته ملی المپیک و آرش فرهادیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی حضور داشتند. مهران تیشه‌گران، کرم‌الله علیمرادی و محمد پرگر به عنوان کاندیدای حاضر در مجمع انتخابات ناشنوایان حضور داشتند. محمد پرگر قبل از برگزاری مجمع به نفع مهران تیشه‌گران انصراف داد.
۵۲ نفر در مجمع حضور داشتند که پس از رای‌گیری، مهران تیشه‌گران با کسب ۳۶ رای از ۵۲ رای مأخوذه به مدت ۴ سال بار دیگر رئیس فدراسیون ناشنوایان شد. علیمرادی دیگر کاندیدای ریاست نیز ۱۶ رای آورد. پس از انتخاب رئیس فدراسیون، اعضای هیات‌رئیسه شامل زهرا داوودی به عنوان نایب‌رئیس دوم، مسعود فراهانی نایب‌رئیس اول، امید سعیدی و لیلا زندوکیلی کارشناس خبره و فیروزه کوهگرد به عنوان خزانه‌دار به مجمع پیشنهاد شدند که پس از رای گیری، مسعود فراهانی با کسب ۴۶ رای از ۵۰ رای مأخوذه، نایب‌رئیس اول، زهرا داوودی با ۴۱ رای نایب‌رئیس دوم، امید سعیدی و لیلا زندوکیلی به ترتیب با ۴۲ و ۴۴رای کارشناس خبره زنان و مردان و فیروزه کوهگرد با  ۴۷ رای به عنوان خزانه‌دار معرفی شدند. همچنین چون برای نماینده هیات استانی و باشگاهی کاندیدایی وجود نداشت، انتخابات این ۲ پست به مجمع بعدی فدراسیون موکول شد.
***
صعود هندبال ساحلی به مرحله نیمه‌نهایی آسیا
تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران با برد مقابل فیلیپین، به مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا در اندونزی صعود کرد. تیم‌ ملی هندبال ساحلی ایران در سومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل فیلیپین به میدان رفت و با نتیجه ۲ بر صفر مقابل این تیم پیروز شد و به این ترتیب حضور خود در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا را قطعی کرد. پیش از این تیم‌ ملی ایران مقابل کره‌جنوبی و عربستان پیروز شده بود و در آخرین دیدار باید چهارشنبه  ساعت ۱۲ به مصاف قطر برود. آراد حسینی، محمدمهدی حیدریان، حامد شمس، علی پیرزاده اهوازی، مصطفی انتشاری، علی سعیدی، علی حیدریان، حسین حیدریان، علیرضا علیپور و سروش قاسمی با هدایت مهدی قشقایی‌راد ترکیب تیم‌ ملی هندبال ساحلی ایران را در رقابت‌های قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند. پس از پایان مرحله گروهی رقابت‌ها، تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B و تیم دوم گروه A با تیم اول گروه B در مرحله نیمه‌نهایی دیدار خواهند کرد تا تکلیف تیم‌های حاضر در فینال و رده‌بندی مشخص شود. دیدار فینال و رده‌بندی رقابت‌های هندبال ساحلی قهرمانی آسیا ۲۸ اسفندماه برگزار خواهد شد. نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا تا ۲۸ اسفند به میزبانی بالی اندونزی برگزار می‌شود. 
***
تاجیکستان مغلوب دختران فوتبال ایران شد
تیم ملی فوتبال نوجوانان دختر ایران در رقابت‌های کافا، تاجیکستان را شکست داد.
تیم ملی فوتبال نوجوانان دختر ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های فوتبال منطقه مرکزی آسیا موسوم به کافا، سه‌شنبه ۲۳ اسفند به مصاف تاجیکستان رفت. ملی‌پوشان ایران در این دیدار با 7 گل حریف خود را شکست دادند. مائده بیرنگ، سمیه اسماعیلی (۳ گل)، مریم دینی (۲ گل) و شادان شاهمیری گلزنان ایران در این دیدار بودند. رقابت‌های فوتبال دختران زیر ۱۷ سال کافا  از ۲۱ اسفند بین تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان آغاز شده است. ملی‌پوشان ایران در دیدار نخست مقابل ازبکستان شکست خوردند، در دیدار دوم برابر تاجیکستان به برتری رسیدند و در دیدار پایانی خود پنجشنبه، ۲۵ اسفند به مصاف قرقیزستان می‌روند.  
***
واکنش تند لاپورتا به اتهام فساد مالی بارسلونا
رئیس باشگاه بارسلونا واکنش تندی به افرادی داشت که این باشگاه را به فساد متهم می‌کنند.
به گزارش الموندو دیپورتیو، بارسلونا روزهای بسیار سختی را تجربه می‌کند. این باشگاه بزرگ اسپانیایی متهم به فساد و خرید داوران شده و این موضوع باعث شده است زمزمه کسر امتیاز و حتی سقوط این تیم به دسته پایین‌تر هم شنیده شود، این موضوع با واکنش تند رئیس این باشگاه همراه شد.خوان لاپورتا گفت: بارسلونا باشگاهی با پایبندی به ارزش‌هاست. ما تنها ارزش‌ها را زبانی به کار نمی‌بریم، بلکه آنها را در عمل اجرا می‌کنیم. این ارزش‌ها بخش اساسی باشگاه ما هستند و به همین خاطر است که بارسلونا در  همه جهان مورد ستایش و تقدیر است. متاسفانه بعضی از روی حسادت و سوء‌نیت به دنبال لکه‌دار کردن آبروی ما هستند. او ادامه داد: معنویات بارسلونا نه خریدنی و نه فروختنی است و نه لکه‌دار می‌شود. حملات پلیدانه‌ای به اعتبار و نشان ما شده است. شک نکنید ریاست و مدیریت باشگاه بارسلونا با همه کسانی که به دنبال لکه‌دار کردن آبروی ما هستند روبه‌رو خواهد شد و با آنها برخورد می‌کند. من از روی ضعف صحبت نمی‌کنم. من احساسی شده‌ام و اعلام می‌کنم با همه این افراد پستی که چنین اتهاماتی را مطرح می‌کنند برخورد می‌کنم.
بارسلونا با هدایت ژاوی فصل بسیار خوبی را در لالیگا تجربه می‌کند و با 9 امتیاز بیشتر نسبت به رئال‌مادرید در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.

Page Generated in 0/0070 sec