printlogo


کد خبر: 261062تاریخ: 1401/12/24 00:00
اخبار

افزایش ۳۰ درصدی توان هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۲
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از افزایش ۳۰ درصدی توان هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد. صادق محمودی در رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی که صبح دیروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: عمده حوادث رانندگی ما ناشی از خطای انسانی است و متاسفانه ایران جزو ۳۰ کشور اول در حوادث جاده‌ای است. وی با بیان اینکه امسال سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در کنار دیگر دستگاه‌های امدادی و پلیس در طرح نوروزی فعال خواهد بود، گفت: در همین راستا ۱۴۷۰ پایگاه ثابت و موقت به همراه ۷۰۰ کمپ برای اطلاع‌رسانی به مردم ایجاد شده است. محمودی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر از نیروهای جوانان و داوطلبان هلال‌احمر در ابتدای شهرها و بویژه ۳۰ کیلومتری شهرها مستقر هستند، از افزایش ۳۰ درصدی توان هلال‌احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سازمان امداد و نجات نیز تمام تجهیزات و امکانات خود را به‌روز کرده و تلاش دارد در حداقل زمان ممکن در محل تصادفات و حوادث حاضر شود. وی افزود: البته امداد‌رسانی در تصادفات بخشی از وظایف سازمان امداد و نجات بوده و امدادگران ما در دیگر حوادث نظیر حوادث جوی و طبیعی نیز حضور داشته و برای ایام نوروز در آماده‌باش قرار دارند.
***
تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در کشور
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل شبکه گسترده درمان ناباروری در ۳ سطح در کشور گفت: بیماران برای درمان ناباروری در سطح یک به مطب‌ها و کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و در صورت نیاز به اقدامات درمانی تخصصی به سطوح ۲ و ۳ ارجاع می‌شوند. سعید کریمی اظهار داشت: قبلا مراکز سطح ۲ خدمات درمان ناباروری در کشور وجود نداشت که آیین‌نامه آن تهیه و توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده و بر اساس آن باید تا سال آینده ۶۴ مرکز درمان ناباروری سطح ۲ در کشور داشته باشیم که در حال حاضر ۱۶ مرکز سطح ۲ در کشور راه‌اندازی شده است. وی با بیان اینکه ۸۵ درصد ناباروری‌ها در مراکز سطح ۲ خدمات درمان ناباروری قابل درمان است، افزود: در حال حاضر ۱۰۳ مرکز سطح ۳ خدمات درمان ناباروری در کشور فعال است و در یکی دو استان که مراکز سطح ۳ نداشته‌اند، فضای فیزیکی فراهم و تجهیزات و نیروی انسانی آن تامین شده است. وی افزود: در هر استان نیز باید حداقل یک مرکز سطح ۳ درمان ناباروری داشته باشیم که در برخی استان‌ها با توجه به جمعیت بالا، چندین مرکز سطح ۳ فعال هستند.
***
متوسط نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد افزایش یافت
در جلسه دیروز شورای شهر تهران افزایش کرایه ۴۵ تا ۷۵ درصدی تاکسی با اتفاق آرا به تصویب رسید. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متوسط افزایش نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد است، اظهار کرد: از ۵۰۰ خط تاکسیرانی کمتر از ۱۰ درصد از خطوط، افزایش رقمی بیش از این دارند که به حداکثر ۷۵ درصد می‌رسد و برخی خطوط نیز کمتر از ۴۵ درصد است. سیدجعفر تشکری‌هاشمی با بیان اینکه ورودیه برای تاکسی خطی و گردشی 5 هزار تومان است، یادآور شد: نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه مهرآباد ۳۵ هزار تومان، تاکسی‌های راه‌آهن، ویژه و تاکسی تلفنی هر یک ۲۵ هزار تومان و مبلغ هزار و ۴۵۸ تومان در تمام این بخش‌ها به ازای هر کیلومتر پیمایش لحاظ خواهد شد. وی تاکید کرد: اگر خط تاکسیرانی در خطوط با شیب تند باشد، تا سقف حداکثر ۲۰ درصد قابل افزایش خواهد بود و با توجه به اینکه در ساعات اوج ترافیک، رانندگان میلی به تردد ندارند، بنا بر نظر کارشناسی سازمان تاکسیرانی، رقم تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. تشکری‌هاشمی ادامه داد: در روزهای یخبندان و بارندگی شدید نیز حداکثر ۴۰ درصد افزایش پیش‌بینی شده است؛ از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح نیز ۲۰ درصد به نرخ کرایه افزوده خواهد شد.
***
رشد مراجعات به مراکز معاینه فنی خودروها در پی وقت‌دهی اینترنتی
مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران اعلام کرد در پی وقت‌دهی اینترنتی معاینه فنی خودروهای تهران میزان مراجعات ۱۰ درصد رشد داشته است. شادی مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینترنتی شدن وقت‌دهی مراکز معاینه فنی خودروهای تهران اظهار کرد: صف‌های طولانی و نارضایتی شهروندان در مدیریت زمان‌شان در مراکز معاینه فنی یکی از موضوعاتی بود که فعالیت مراکز معاینه فنی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌داد و بر همین اساس از ابتدای اسفنده پذیرش در ۲ مرکز بیهقی و آبشناسان صرفا اینترنتی انجام شد. 
وی با بیان اینکه بررسی‌ها  نشان داد با اینترنتی شدن وقت‌دهی در ۲ مرکز فوق‌الذکر، در ۱۰ روز اول اسفند ۱۰ درصد به میزان مراجعات این ۲ مرکز اضافه شد و با اینکه تعداد مراجعات افزایش یافت اما هیچ صفی شکل نگرفت، افزود: با موفقیت‌آمیز بودن این اقدام ۳ مرکز دماوند، نیایش و سراج و همچنین ۲ واحد سیار نوبنیاد و گیلان نیز به مدل نوبت اینترنتی اضافه شده است.
مالکی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد پیش از اجرای این طرح در مراکز پرتردد همچون بیهقی از زمان ورود تا خروج حدودا بین ۳ تا ۴ ساعت زمان لازم بود اما حالا رانندگان به طور میانگین نیم ساعته می‌توانند وارد مرکز شده و تست‌ها را انجام داده و برگه معاینه فنی را دریافت کنند.

Page Generated in 0/0051 sec