printlogo


کد خبر: 261073تاریخ: 1401/12/24 00:00
اخبار

گوشت گرم گوسفند از استرالیا وارد کشور شد
نخستین محموله گوشت گرم گوسفند وارداتی برای تنظیم بازار داخلی از استرالیا وارد ایران شد؛ واردات این محصول از استرالیا و رومانی ادامه خواهد داشت. محموله‌های جدید یکشنبه‌شب وارد فرودگاه امام خمینی می‌شود. بنا بر این گزارش، فرهاد آگاهی، رئیس انجمن تامین‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی در این ارتباط اظهار داشت: در پی توافقات انجام‌شده با وزارت جهاد کشاورزی، واردکنندگان جدید و باسابقه برای حل مشکل گرانی گوشت و کمک به تنظیم بازار، علاوه بر واردات گوشت از مبادی روسیه، قزاقستان و مغولستان، اقدام به واردات گوشت باکیفیت تازه از کشورهای رومانی و استرالیا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشت گوسفندی کرده‌اند. وی افزود: محموله‌های گوشت باکیفیت از طریق هواپیما و تریلی‌های مجهز یخچال‌دار به ‌صورت متعدد و برنامه‌ریزی‌شده به ‌سرعت در بازار توزیع می‌شود. 
***
افتتاح نخستین فروشگاه کوثر
اولین شعبه فروشگاه‌های بامک برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران با حضور رئیس بنیاد شهید و رئیس سازمان اقتصادی کوثر افتتاح شد. سه‌راه آذری که یکی از مناطق کم‌برخوردار، پرجمعیت و محروم تهران است دیروز شاهد راه‌اندازی فروشگاه بزرگی تحت عنوان بازار مشترک کوثر (بامک) بود. هدف این بازارگاه، در مرحله نخست خدمت به خانواده معزز شهدا و ایثارگران تهران است تا برخی کالاهای فروشگاهی و مصرفی را مستقیم از کارخانه به خانه ایشان ارسال کند. ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: با افتتاح نخستین بارانداز تامین کالای سامانه بامک، اقتصاد رهنما در واقع بار دیگر کلید خورد و عملیاتی شد. وی تصریح کرد: جامعه هدف سامانه بامک شامل صدهزار خانواده شهید و ایثارگر است که در مرحله اول به صورت آزمایشی ۵۰۰۰ کارت و کیف پول الکترونیکی را میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران توزیع می‌کند. فخاری ادامه داد: خانواده‌هایی که کارت الکترونیکی را دریافت کرده‌اند از سه‌شنبه ۲۳ اسفند می‌توانند اقدام به خرید کالای مورد نظر خود کنند. مبلغ شارژ کارت‌ها ابتدا حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان است. قیمت کالاهای موجود در بامک نیز برابر با قیمت کارخانه است که خانواده‌ها با سفارش اقلام مورد نیاز خود، کالای خریداری‌شده را می‌توانند درب منزل خویش تحویل بگیرند.  
***
همکاری ایران و عربستان عامل انسجام اوپک
نماینده پیشین ایران در اوپک گفت: ازسرگیری دوباره روابط ایران و عربستان باعث انسجام و همبستگی بیشتر اوپک خواهد شد. محمدعلی خطیبی با بیان اینکه «در زمان حاضر ایران و عربستان ۲ کشور بزرگ تولیدکننده نفت در اوپک هستند»، افزود: اوپک در سایه این هم‌افزایی قادر خواهد بود نقش موثرتری در ثبات بازار نفت داشته باشد. وی همچنین اظهار داشت: اختلاف اعضا این انسجام را خدشه‌دار و سازمان اوپک را دچار دودستگی یا چنددستگی می‌کند که این موضوع در تصمیمات اوپک بی‌تاثیر نیست. نماینده پیشین ایران در اوپک گفت: میادین مشترک نفتی بین کشورها اغلب مساله‌ای دیپلماتیک است و قدم‌های ابتدای باید توسط وزارت‌ خارجه کشورها برداشته شود و در مراحل بعدی تیم‌های فنی امورات مربوطه را پیگیری کنند. وی ادامه داد: وقتی روابط سیاسی بین کشورها وجود نداشته باشد چنین کارهایی دچار وقفه خواهد شد، بنابراین از سرگیری دوباره روابط ایران و عربستان باعث خواهد شد مسائل مربوط به میادین مشترک نفتی بین ۲ کشور مورد پیگیری بیشتری قرار گیرد. خطیبی خاطرنشان کرد: کسانی که به ‌دنبال امنیت، آرامش و ثبات در منطقه هستند از، ازسرگیری دوباره روابط ایران و عربستان استقبال خواهند کرد.
***
پیشی گرفتن ۹ درصدی رشد مالیات از رشد اسمی اقتصاد
رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه رشد اسمی تولید ناخالص داخلی ۴۶ درصد بوده، گفت: مالیات وصولی رشد ۵۵ درصدی داشته، در نتیجه ۹ درصد جلوتر از رشد اسمی تولید ناخالص داخلی بودیم. با سازوکار تعیین‌شده صورت‌حساب‌ها انکار‌ناپذیر است. داوود منظور درباره فراخوان سومین گروه مودیان در مسیر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی گفت: ما دیروز سومین فراخوان را در قانون پایانه‌های فروشگاهی انجام دادیم و پس از شرکت‌های بورسی و دولتی شرکت‌های حقوقی غیردولتی را فراخوان کردیم. حدود 400 هزار شرکت را در این حوزه داریم که فعال هستند. وی افزود: تعداد زیادی از مودیان و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در این نشست به صورت حضوری یا مجازی حضور دارند. این جلسه در واقع یک جلسه توجیهی و پرسش و پاسخ است که در راستای اجرای قانون برگزار می‌شود. البته جلسات متعددی در استان‌های مختلف برگزار شده است. جلسات به صورت فشرده در نیمه اول سال آینده ادامه خواهد یافت، البته در سامانه برخطی که ایجاد شده امکان پرسش و پاسخ فراهم شده است. بسته‌های آموزشی زیادی نیز به صورت تصویری، صوتی و متنی در درگاه سازمان قرار گرفته است. رئیس سازمان امور مالیاتی درباره درآمد مالیاتی سال جاری گفت: رشد مالیات امسال از رشد تورم بالاتر رفته است. حدود 43 درصد تورم داشتیم و ۳ درصد نیز بخش واقعی اقتصاد رشد کرده است. از سوی دیگر مالیات وصولی رشد 55 درصدی داشته است. در نتیجه حدود 9 درصد جلوتر از رشد اسمی تولید ناخالص داخلی بودیم اما نسبت دقیق را در حال محاسبه هستیم.

Page Generated in 0/0047 sec