printlogo


کد خبر: 261074تاریخ: 1401/12/24 00:00
اخبار

وصیتنامه شهدا منبعی الهام‌بخش برای همه مسؤولان است
رئیس‌جمهور خون مطهر شهدا را سرمایه و پشتوانه عظیمی برای کشور در مقابل توطئه‌ها و دشمنی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز که دشمنان با ابزارهای مختلف می‌خواهند افکار و رفتار جاهلیت مدرن را بر جوامع حاکم کنند، این خون مطهر شهداست که از جامعه ما جهل‌زدایی می‌کند.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت روز شهید که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: روز شهید، از آن جهت که یک بار دیگر نام، راه، هدف و مقصد شهدا را به همگان یادآوری می‌کند، مهم است. رئیس‌جمهور قدردانی از خون شهدا را در خدمت به خانواده معظم آنها و عمل به وصیت‌شان در حفظ ارزش‌ها و عمل به امر ولی‌فقیه دانست و تاکید کرد: وصیتنامه شهدا منبع الهام‌بخشی برای اقدام و عمل همه مسؤولان و دستگاه‌ها و نهادهای نظام است تا مسیر نورانی آنها کمرنگ نشود. وی با بیان اینکه خون مطهر شهدا ضامن انقلاب، کشور و نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: از آنجا که اصل و اساس این نظام و انقلاب با خون مطهر شهدا عجین شده است، هاضمه نظام اسلامی هیچگونه فسادی را نمی‌پذیرد؛ هرچند ممکن است فاسدان در کشور چند صباحی جولان بدهند اما قطعا بقا نخواهند داشت. رئیسی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای رواج هرج و مرج، آشوب و بی‌قانونی در کشور با ترفندهای پیچیده اظهار داشت: امروز برنامه دشمنان تعطیلی تحصیل با ایجاد نگرانی در دانش‌آموزان و والدین آنها و تعطیلی کسب‌وکار با ایجاد اخلال در نظام اقتصادی است اما این بار نیز ناکام خواهند ماند و راه به جایی نخواهند برد.
***
مسیر حل مسائل جهانی از غرب نمی‌گذرد
 سخنگوی دولت درباره موفقیت‌ دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی تاکید کرد: راه‌حل مسائل منطقه‌ای و جهانی از غرب نمی‌گذرد.
علی بهادری‌جهرمی در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۱ در پاسخ به خبرنگاری که پرسید با توجه به توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری مذاکرات، ارزیابی دولت از چشم‌انداز توسعه روابط ۲ کشور در ایجاد ثبات منطقه‌ای و توسعه اقتصادی چیست؟ توضیح داد: این رویداد و احیای روابط ۲ کشور نشان داد حل مسائل منطقه‌ای و جهانی صرفا از مسیر غرب نمی‌گذرد و ما قبلا یک خطای راهبردی را در عرصه سیاست خارجی داشتیم که باید با تغییر آن خطا به دستاوردهای متعدد و مختلفی در حوزه‌های مختلف دست یافت. سخنگوی دولت ادامه داد: سیاست خارجی این دولت از ابتدا توسعه روابط همسایگی و اولویت‌بخشی به سیاست دیپلماسی منطقه‌ای و همسایگی بوده و این اتفاق اخیر در همین راستا بود و دیدید که کشورهای منطقه هم از این احیای روابط استقبال کردند. وی اظهار داشت: توجه ویژه به این دیپلماسی همسایگی قطعا با هماهنگی‌ها و تعاملات کشورهای منطقه شکل می‌گیرد و آسیایی‌ها اداره آسیا را هرچه بیشتر از گذشته در گذر زمان به دست خواهند گرفت.
سخنگوی دولت درباره اقدام اروپایی‌ها در تعطیلی اینستکس گفت:  اینستکس یک شرکت کاغذی و دورهمی و سرگرمی اروپایی بود تا از شرمندگی خروج آمریکا از برجام رها شوند و آنها امروز باید پاسخگوی عملکرد مجموعه‌ای باشند که طراح و مجری آن بودند که روش اجرای آن به دوره‌ای بازمی‌گشت که هنوز پول اختراع نشده بود و مبادله کالابه‌کالا انجام می‌شد. بهادری جهرمی با بیان اینکه باید عملکرد اینستکس را طراحان آن بیان کنند، گفت: از تجارب این اقدامات نه تنها مردم ایران بلکه جهانیان باید استفاده کنند که نتیجه برخی پیشنهادها و عمل کردن به وعده‌ها چگونه بوده است.
***
سرعت ۳ برابری شناورهای جدید سپاه نسبت به شناورهای آمریکایی
 فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای جدید سپاه 3 برابر شناورهای آمریکایی سرعت دارند.
سردار تنگسیری در گفت‌وگویی با اشاره به الحاق شناورهای جدید به نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: در الحاق جدید، سرعت شناورها  از ۷۵ به ۹۰ نات رسیده است؛ هر نات ۱۸۵۳ متر است یعنی سرعت این شناورها به ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. موشک این شناور ساخت وزارت دفاع و کروز است که اسم آن نصیر است و سرعت آن به ۱۲۰ کیلومتر رسیده و در آینده سرعت آن به ۱۴۰ کیلومتر خواهد رسید. وی ادامه داد: در آینده سرعت این شناورها به ۱۱۰ نات می‌رسد. ۹۰ نات ۳ برابر سرعت شناورهای آمریکایی است. 
فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ۲ شناور دیگر از کلاس شهید سلیمانی داریم؛ یکی شناور شهید حسن باقری و دیگر شناور شهید صیاد شیرازی که یکی را وزارت دفاع و دیگری را نیروی دریایی سپاه ساخته است. سردار تنگسیری گفت: شناور شهید باقری آماده است و سال جدید رونمایی می‌شود. 
وی گفت: روی شناور عاشورا موشک پدافندی به اسم کوثر ۲۰۰ با برد ۱۰ کیلومتر (و برای زدن اهداف تا ۸ کیلومتر برد) نصب و آزمایش شده است. تنگسیری ادامه داد: ۴ فروند موشک پدافندی نواب با برد ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر روی قایق تندروی کلاس ذوالفقار نصب شده که سرعت این شناور ۷۰ نات است. فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شهپاد (شناور هدایت‌پذیر از دور) با هوش مصنوعی داریم که یک فروند لیدر و ۳۰ فروند دنباله‌رو دارد که در صورت انهدام لیدر یکی دیگر جایگزین می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec