printlogo


کد خبر: 261163تاریخ: 1401/12/27 00:00
اخبار

اعلام ساعت کاری داروخانه‌های هلال‌احمر در ایام نوروز
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از فعال بودن داروخانه‌های این جمعیت در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ در سراسر کشور خبر داد. وحید سلیمی‌ اظهار داد: در روزهای تعطیل نوروز داروخانه‌های این جمعیت در 34 شهر کشور در نوبت کاری صبح و عصر از ساعت 9 تا 12 و 15 تا 18 باز خواهند بود. وی تاکید کرد: این داروخانه‌ها در روزهای غیرتعطیل فروردین 1402 به روال عادی خود همچون گذشته آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند. سلیمی افزود: داروخانه مرکزی هلال‌احمر در تهران نیز در ایام تعطیلات نوروز از ساعت 8 صبح الی 13 دایر خواهد بود و در روزهای غیرتعطیل ایام نوروز از ساعت 7:30 صبح تا 16:30 ارائه خدمت خواهد کرد. همچنین داروخانه مرکزی شماره 2 (تهرانپارس) روزهای غیرتعطیل از ساعت 7:30 صبح تا 13 فعال خواهد بود. لازم به ذکر است که داروخانه مرکزی هلال‌احمر دوشنبه 29 اسفند 1401 به دلیل انبارگردانی تعطیل است. داروخانه مرکزی شماره 2 (تهرانپارس) نیز روز یکشنبه 28 اسفند ماه (از ظهر) و روز دوشنبه 29 اسفندماه 1401 به دلیل انبارگردانی تعطیل خواهد بود.
***
سرای عامری‌ها فک پلمب شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مساعدت دستگاه قضایی، مجموعه اقامتی سرای عامریان پس از اکوکمپ متین‌آباد فک پلمب شد. 
علیرضا ایزدی اظهار کرد: سرای عامری‌ها به عنوان یک مجموعه اقامتی به دلیل بروز برخی مشکلات چند روز پیش پلمب شده بود. وی افزود: با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مساعدت دستگاه قضایی، این مجموعه اقامتی پس از اکوکمپ متین‌آباد فک پلمب شد. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن حمایت از اقتصاد گردشگری، همواره نسبت به سلامت اجتماعی و رعایت فرهنگ مقصد تاکید دارد. روز پنجشنبه (25 اسفند) منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد نیز با پیگیری میراث‌فرهنگی استان اصفهان فک پلمب شده بود.
***
فرآیند احداث ۴ خط جدید متروی تهران سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود
شهردار پایتخت گفت: سال آینده جز بخشی از خط ۶ سایر خطوط فعلی متروی تهران تکمیل می‌شود و ان‌شاءالله فرآیند احداث ۴ خط جدید متروی تهران نیز آغاز می‌شود. علیرضا زاکانی پیرامون برنامه‌ شهرداری تهران در رابطه با توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی گفت: سال آینده جز بخشی از خط ۶ سایر خطوط فعلی متروی تهران تکمیل می‌شود و ان‌شاءالله فرآیند احداث ۴ خط جدید متروی تهران نیز آغاز می‌شود. وی تاکید کرد: کمک‌های دولت به شهرداری در یک‌سال گذشته بی‌نظیر بوده است. به عنوان مثال از سال ۹۵ قرار بود ۶۳۰ واگن از طریق مشارکت فاینانس ۱۵ درصدی دولت در اختیار شهرداری تهران قرار داده شود که این امر پس از ۶ سال در ماه اخیر محقق شد. بر اساس گزارش سایت شهر، زاکانی در پایان پیرامون بازار دستفروشان تهران در روزهای پایانی سال نیز گفت: شهرداری تهران به دنبال ساماندهی دستفروشان است و در همین رابطه فقط در منطقه ۱۹ پایتخت ۹۰۰ غرفه برای کسب‌وکار دستفروشان در نظر گرفته شده‌ است.
***
کشف یک خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان بهشتی تهران
رئیس پلیس پایتخت از کشف یک خودروی بمب‌گذاری شده در خیابان شهید بهشتی تهران و خنثی‌سازی آن خبر داد.
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی پایتخت اظهار داشت: ساعت 18 روز جمعه 26 اسفند، تماس یکی از شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وجود بسته‌ای مشکوک زیر خودروی سواری شخصی‌اش، ماموران گشت 110 تهران بزرگ را به محل اعلام شده در خیابان شهید بهشتی تهران کشاند.
وی افزود: در بررسی اولیه، بسته مشکوک چسبیده شده در زیر خودرو مشاهده شد، بنابراین ماموران متوجه بمب‌گذاری خودروی مذکور شدند.
محمدیان گفت: ماموران بلافاصله نسبت به ایمن‌سازی منطقه و ایجاد فاصله مطمئنه از خودرو اقدامات لازم را انجام دادند و محدودیت تردد در خیابان شهید بهشتی اعمال و در فاصله زمانی کمتر از 10 دقیقه، تیم چک و خنثی‌سازی بمب در محل حاضر و نسبت به خنثی‌سازی بمب اقدام کردند.
رئیس پلیس پایتخت گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد صاحب خودرو فاقد هرگونه مسؤولیت اجرایی مهم در دستگاه‌های دولتی است. با توجه به تحقیقات اولیه به نظر می‌رسد انگیزه بمب‌گذاری اختلافات شخصی بوده است.
***
شناسایی ۳ هزار کودک کار از طریق عنبیه در ۱۳ استان
سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اطلاعات هویتی ۳ هزار کودک کار و خیابان از طریق اسکن عنبیه در ۱۳ استان ثبت شد. محمدرضا حیدرهایی افزود: هنگامی که کودک کار و خیابان شناسایی شد، یک بار عنبیه او اسکن و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌شود. این اتفاق در مراکز روزانه انجام می‌شود و اطلاعات هویتی کودک و خانوار او را ثبت می‌کنیم که مثلا پدر او چه کار می‌کند یا آیا مادر سرپرست دارد تا اقدام حمایتی برای کودک برقرار و تنظیم شود. وی اضافه کرد: اکنون اطلاعات هویتی حدود 3 هزار کودک در ۱۳ استان از طریق عنبیه جمع‌آوری شده است و در مجموع از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک کار و خیابان شناسایی شده‌اند که حدود ۸۰ درصد آنها از اتباع بیگانه هستند. 

Page Generated in 0/0061 sec