printlogo


کد خبر: 261172تاریخ: 1401/12/27 00:00
اخبار

وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد
آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین
وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی خبر داد و ایجاد سیستم حمل‌ونقل ایمن و کارآمد و توسعه شهر هوشمند ایرانی - اسلامی را از اهداف این آیین‌نامه برشمرد. مهرداد بذرپاش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی و اهداف آن نوشت: آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه حمل‌و‌نقل و مسکن و شهرسازی که چند روز قبل مصوب دولت شده بود، ابلاغ شد. وزیر راه و شهرسازی افزود: مهم‌ترین هدف این آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت‌های زیر است: ایجاد سیستم حمل‌و‌نقل یکپارچه، پاک، ایمن، سریع، کارآمد، هوشمند و نوآورانه در راستای افزایش سهم حمل‌و‌نقل همگانی و ایفای نقش موثر در ترانزیت و تجارت بین‌المللی. وی دیگر هدف این آیین‌نامه را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش چابکی و کارآمدی حاکمیت در بخش حمل‌و‌نقل و کاهش اثرات مخرب محیط‌زیستی و توسعه حمل‌ونقل عمومی سبز دانست. به گفته بذرپاش، بهینه‌سازی مصرف انرژی، تسریع در بازآفرینی بافت فرسوده، افزایش طول دوره بهره‌برداری ساختمان و توسعه شهر هوشمند ایرانی - اسلامی و شهر آینده از دیگر اهدافی است که در آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی دنبال می‌شود.
***
مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد
دومین و آخرین مرحله واریز سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها از روز پنجشنبه به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامدار مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت واریز شد. دومین مرحله واریز سود سهام عدالت پنجشنبه از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب 43 میلیون و 864 هزار نفر سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت واریز شد. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در این باره گفت: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود 452، 492 و 532 هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان سود دریافت می‌کنند. وی گفت: همچنین به افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و 356 هزار تومان سود تعلق خواهد گرفت.
***
ثبت بیش از ۱۳۵ هزار تقاضای خودرو در سامانه یکپارچه فروش
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت بیش از ۱۳۵ هزار تقاضای خرید خودرو در سامانه یکپارچه تا ساعت 12:30 دقیقه دیروز خبر داد.
امید قالیباف افزود: اکنون ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بخوبی در حال انجام است، به طوری که به طور متوسط هر دقیقه ۶۰ نفر به ثبت سفارش خودرو می‌پردازند. وی از متقاضیان درخواست کرد ثبت تقاضای خود را مدیریت کنند، زیرا ممکن است برای ساعاتی فشار ترافیکی بر سامانه حاکم باشد و حتی با اختلالاتی همراه شود.
سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: افرادی که نتوانستند حساب وکالتی باز کنند، برای سال ۱۴۰۲ و پس از اینکه ثبت درخواست‌ها به انجام رسید، برنامه فروش هر خودرو و لیست انتظار و تقاضای آن مشخص شد، برای نوبت بعدی تقاضا برنامه‌ریزی خواهد شد. قالیباف تاکید کرد بزودی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو هوشمند می‌شود تا افراد بتوانند با پیش‌بینی‌‌های مناسبی از سوی سامانه به انتخاب خودرو و حتی جابه‌جایی در لیست انتظار بپردازند.
***
میوه طرح تنظیم بازار  در حال توزیع است
مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: توزیع میوه طرح تنظیم بازار تهران در استان تهران آغاز شده است. محمد لشکری در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: بنا بر تصمیمات کمیته راهبردی تنظیم بازار استان، سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران مسؤولیت توزیع میوه طرح تنظیم بازار (سیب درختی و پرتقال) را در میادین میوه و تره‌بار کلانشهر تهران و شهرستان ری بر عهده دارد و توزیع شهرستانی که با نظارت سازمان تعاون روستایی استان تهران توسط بخش خصوصی ذخیره گردیده است با جانمایی غرفه‌ها و هماهنگی‌های لازم با مسؤولان شهرستانی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده است.
وی در ادامه افزود: سیب درختی و پرتقال سهمیه شهرستان‌های استان به مقدار کافی ذخیره شده و طی نظارت‌های صورت گرفته دارای کیفیت مطلوب بوده و برابر تصمیمات کمیته راهبردی تنظیم بازار استان، ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از میانگین نرخ بازار عرضه می‌شود.
***
تأسیس ۳ شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق
وزیر امور اقتصادی و دارایی از تاسیس و راه‌اندازی ۳شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق در مرزهای مجاور استان‌های میسان، بصره و واسط این کشور خبر داد.  سیداحسان خاندوزی که پس از بازگشت از سفر ۳روزه خود به کشور عراق و در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه فکتورینگ قراردادهای خصوصی در محل وزارت اقتصاد با خبرنگاران سخن می‌گفت، اعلام کرد: از جمله توافقات به عمل آمده با مقامات عراقی، با توجه به توانایی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی کشور، به طور مشخص می‌توان از اجرای پروژه‌های تولید مشترک محصولات با ارزش افزوده بالا، در ۳ نقطه مرزی ایران و عراق در استان‌های «میسان»، «بصره» و «واسط» گفت که در هر ۳ نقطه بتوانیم شهرک صنعتی مشترک تاسیس کنیم. 

Page Generated in 0/0054 sec