printlogo


کد خبر: 261860تاریخ: 1402/1/31 00:00
اخبار

آ.اس: بنزما با رئال‌مادرید تمدید کرد
نشریه آ.اس ادعا کرد قرارداد کریم بنزما پس از توافق شخصی فلورنتینو پرز با او تا ژوئن 2024 تمدید شده است. پس از 2 هت‌تریک متوالی بنزما برابر وایادولید و بارسلونا، او موفق شد در بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم یکی از 2 گل رئال را به چلسی بزند اما در 2 بازی اخیر برابر کادیز و چلسی (بازی برگشت) کریم موفق به گلزنی نشد ولی در رئال، ستاره فرانسوی بازیکنی ثابت شده است و دیگر کسی به او و توانایی‌هایش تردید ندارد. ستاره 35 ساله فرانسوی که فصل جاری روی 32 گل رئال نقش مستقیم داشته (26 گل و 6 پاس گل)، در پایان همین فصل قراردادش تمام می‌شود و طبق ادعای آ.اس به خاطر قانونی قدیمی در رئال که برنده توپ طلا قراردادش خودبه‌خود یک سال دیگر تمدید می‌شود، او پذیرفته این بند فعال شود.  رئال منتظر پاسخ کریم برای فعال کردن این بند بود و پس از صحبت‌های مثبت اخیر بنزما با فلورنتینو پرز، قرارداد او تا ژوئن 2024 تمدید شد. در تابستان 2024 اندریک، بازیکن برزیلی آینده‌دار رئال، به تیم اضافه خواهد شد. اندریک فعلا قرضی برای پالمیراس بازی می‌کند و از تابستان 2024 که 18 ساله خواهد شد، به رئال اضافه می‌شود.  آ.اس همچنین نوشته است بنزما می‌داند فصل بعد آخرین فصل حضور او در رئال خواهد بود. 
***
روزی که فرگوسن، رئال را باشگاه ژنرال فرانکو خواند!
سر الکس فرگوسن 15 سال پیش به قدری از رئال‌مادرید عصبانی بود که مثل یک هوادار بارسلونا این باشگاه را متعلق به ژنرال فرانکو عنوان کرد. در روزهای اخیر بار دیگر ژنرال فرانکو، دیکتاتور سابق اسپانیا، به صحنه بحث و جدل رسانه‌ای 2 باشگاه بارسلونا و رئال‌مادرید بازگشته است. پس از اینکه خوان لاپورتا، رئیس بارسلونا 2 روز پیش در نطقی آتشین، رئال را تیم حکومتی خواند و گفت برای دهه‌ها از حمایت دولت برخوردار بوده، باشگاه رئال‌مادرید در پاسخ، با انتشار ویدئویی ادعا کرد این بارسلونا بوده که در دوران فرانکو بیشترین سود را برده و لقب تیم حکومتی برازنده آن است. حالا موندودپورتیوو مصاحبه‌ای قدیمی از سِر الکس فرگوسن، مربی اسطوره‌ای منچستریونایتد منتشر کرده که او در آن از رئال به عنوان باشگاه فرانکو یاد کرده بود: «واقعاً منزجر‌کننده است که رئال‌مادرید، همان‌طور که زمانی باشگاه ژنرال فرانکو بود، هر کسی را که می‌خواهد، به دست می‌آورد». وی در مصاحبه با مجله GQ در سال 2008 این اتهام را به رئال ‌زده بود اما دلیل عصبانیت فرگوسن از رئال چه بود؟ فرگوسن می‌دانست رئال‌مادرید با کریستیانو رونالدو برای فصل 10-2009 به توافق رسیده و فوق ستاره پرتغالی تابستان 2009 یونایتد را به مقصد رئال ترک خواهد کرد. او از توافق پنهان رئال با رونالدو شدیدا عصبانی بود. او حتی اعتقاد داشت رئال گابریل هاینزه (بازیکن آرژانتینی سابق یونایتد) را سال 2007 خریده بود تا از طریق او به رونالدو نزدیک شود!
***
دستور پرداخت تسهیلات به استقلال صادر شد
با رایزنی وزیر ورزش و جوانان و تلاش‌های مدیریت باشگاه استقلال، دستور پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت به این باشگاه برای دادن بدهی‌ها داده شد. به گزارش تسنیم، حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال به‌ همراه برخی اعضای هیات مدیره در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در آن رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز حضور داشت، شرکت کرد. 
در این جلسه درباره اقدام قانونی برای گرفتن تسهیلات کوتاه‌مدت از بانک شهر جهت پرداخت بدهی‌های ارزی باشگاه استقلال بحث و تبادل‌نظر شد. دیروز با رایزنی حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و پیگیری‌های او از دولت و وزارت اقتصاد نامه‌ای به بانک مدنظر داده شد تا اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات به باشگاه استقلال انجام شود. به این ترتیب دستور پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی، شباب الاهلی امارات و لئاندرو پادوانی داده شد تا این باشگاه هرچه زودتر بدهی‌هایش را تسویه کند. 
***
دبیرکل در فدراسیون فوتبال ماندنی است
دبیرکل فدراسیون فوتبال به فعالیت خود در این مجموعه ادامه می‌دهد. به گزارش فارس، در شرایطی که در ماه‌های اخیر مباحث زیادی درباره احتمال جدایی هدایت‌الله ممبینی از دبیرکلی فدراسیون فوتبال به دلیل 2 شغله بودن مطرح شده بود، مشکل وی برای ادامه فعالیت در این مجموعه رفع شده است. ممبینی در زمان انتصاب به عنوان دبیرکل فدراسیون در تاریخ 16 آذر به صورت همزمان در شهرداری اهواز هم فعالیت می‌کرد و همین موضع سبب شد نهادهای نظارتی با ارسال نامه به فدراسیون فوتبال بخواهند وضعیت وی را تعیین تکلیف کند، زیرا نمی‌توانست همزمان در هر 2 سمت فعالیت داشته باشد. با این وجود دبیرکل فدراسیون در پاسخ جدیدترین نامه‌ای که درباره وضعیت او ارسال شده، در روزهای اخیر اعلام کرده در همان آذر 1401 از سمت خود در شهرداری اهواز استعفا کرده است. ممبینی نیز در واکنش به نامه‌هایی که درباره وضعیت او ارسال شده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «کسانی که از یک سازمانی به یک سازمان دیگر منتقل می‌شوند، معمولا 3 راه وجود دارد؛  یک اینکه بدون حقوق کار کنند، 2 اینکه مامور شوند و سوم اینکه استعفا کنند. کسی که این موضوع را عنوان کرده باید بداند ما نیز قوانین را می‌دانیم. برخی خبرگزاری‌ها دوست دارند خبر بنویسند، پس بگذارید بنویسند. از شما می‌شنوم که برکنار شده‌ام و خبر ندارم». همچنین فدراسیون فوتبال نیز با انتشار اطلاعیه و تصویر موافقتنامه با استعفای ممبینی از شهرداری اهواز، این موضوع را تایید کرد. 

Page Generated in 0/0230 sec