printlogo


کد خبر: 261874تاریخ: 1402/1/31 00:00
اخبار

واریز عیدی مددجویان بهزیستی در آستانه عید فطر
رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز عیدی مددجویان تحت پوشش سازمان در آستانه عید فطر خبر داد. علی‌محمد قادری اظهار کرد: فارغ از مستمری که قانون‌گذار برای افراد تحت حمایت سازمان بهزیستی در نظر گرفته است، در آستانه عید سعید فطر بر اساس مستمری که افراد دارای معلولیت یا بانوان سرپرست خانوار به عنوان جامعه هدف دریافت می‌کنند، نیمی از مستمری را به عنوان کمک‌هزینه و هدیه در آستانه عید فطر دریافت می‌کنند که از حدود ۲۷۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان به حساب آنها در روز گذشته منظور شده است و این میزان فارغ از مستمری است که به صورت ماهانه در نظر گرفته می‌شود. به گفته وی، این مبلغ به حساب بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانواری که به عنوان جامعه هدف مستمری‌بگیر سازمان بهزیستی هستند، واریز شده است. قادری در پاسخ به این سوال که مستمری‌های امسال برای مددجویان افزایش دارد یا خیر؟ اینطور توضیح داد: در قانون بودجه سال 1402 مجلس مصوب کرد مستمری جامعه هدف سازمان بهزیستی ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. در نخستین ماه علی‌الحساب مستمری سازمان بهزیستی را برای فردا (امروز پنجشنبه) در حساب جامعه هدف مخاطب سازمان منظور خواهیم کرد و این مسیر مستمر و مرتب انجام خواهد شد. 
***
پیش‌بینی افزایش تعداد داروسازان تا 5 سال آینده به 2 برابر
رئیس دوازدهمین همایش داروسازی بالینی ایران یکی از چالش‌های بیماران بستری در بیمارستان‌ها را تجویز انبوه دارو و نبود داروساز دانست. حسین خلیلی با اشاره به برگزاری این رویداد در روزهای 17 لغایت 19 خرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران اظهار داشت: برگزاری این همایش پس از گذشت بیش از 3 سال از شروع پاندمی کرونا فرصتی است برای پاسخگویی به سوالات همکاران داروساز که در این مدت دسترسی مناسب به منابع معتبر نداشته‌اند. خلیلی گفت: با توجه به حدود 30 دانشکده داروسازی فعال و نزدیک به 12 هزار دانشجوی داروسازی در کشور، در آینده نزدیک نظام سلامت با خیل داروسازان فارغ‌التحصیل روبه‌رو خواهد بود. وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در 5 سال آینده تعداد داروسازان به 2 برابر افزایش یابد که پرسش‌هایی را به همراه دارد، از جمله آیا تمهیدات لازم برای داروسازان و فعالیت آنها اندیشده شده است؟ خلیلی بیان داشت: در طول بستری، معمولا بیمار توسط سرویس‌های مختلف ویزیت و مشاوره می‌شود. در زمان ترخیص، پزشک معالج اصلی با انبوهی از داروهای سرویس‌های مختلف برای بیمار روبه‌رو است که به علت فوق تخصصی شدن رشته‌های پزشکی، بعضا اطلاعات کافی درباره برخی از این داروها ندارد. در این شرایط منجی، داروساز است که با تسلط بر اطلاعات دارویی و داروشناسی، داروهای مشابه را تشخیص، تداخل‌های دارویی جدی را گوشزد و آموزش‌های لازم جهت مصرف صحیح داروها را به بیمار ارائه کند.
***
ایجاد بیش از ۳۵ هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق مرزی کشور
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بیش از ۳۵ هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق مرزی کشور و ایجاد ۶۵۰۰ شغل برای کولبران را به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن رسانده‌ایم. محمد ترکمانه با بیان اینکه بنیاد برکت در حمایت از اقشار ویژه جامعه اقدامات بسیار موثری را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: بنیاد برکت در حوزه مرزنشینان و حاشیه‌نشینان بیش از ۳۵ هزار طرح اشتغال‌زایی ایجاد کرده که در نقاط مرزی شامل ۶۴ شهرستان بوده است، همچنین حدود ۶۵۰۰ شغل برای کولبران و سوخت‌بران در مناطق روستایی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان فراهم کرده است. او ادامه داد: در حوزه حمایت از معلولان برای ساخت و تکمیل ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای 2 معلول اقدامات موثری انجام شده، همچنین ۷۸۰۰ طرح در این بخش به مرحله اجرایی رسیده است. 
***
رشد ۲۰ درصدی تولید دارو در هلال‌احمر
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی با بیان اینکه تولید دارو در هلال‌احمر رشد ۲۰ درصدی داشته است، از تولید ۷ میلیون و ۶۶۷ هزار عدد ناپروکسن در یک ماه گذشته خبر داد. عسکری در رابطه با تولیدات شرکت داروسازی سهاهلال جمعیت هلال‌احمر گفت: از ۲۰ اسفند پارسال تا ۲۰ فروردین امسال 2 میلیون و ۶۱۸ هزار عدد استامینوفن کدئین، ۷ میلیون و ۶۶۷ هزار عدد ناپروکسن، یک میلیون و ۶۸۷ هزار عدد آسیفن و ۴۳۳ هزار بطری کتوتیفن در مجموعه سهاهلال تولید شده است. وی افزود: همچنین در همین بازه زمانی ۲۸۵ هزار بطری منیزیوم هیدروکساید و ۳ میلیون عدد فیناگرو تولید شده است که این حجم از تولیدات سبب شده قسمت قابل‌توجهی از نیاز دارویی کشور برطرف شود. وی خاطرنشان کرد: تولید دارو در جمعیت هلال‌احمر از تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ نسبت به ‌مدت مشابه سال قبل رشدی در حدود ۲۰ درصد داشته است.
***
رونمایی همراه اول از بسته‌های ویژه عید فطر
 همراه اول در آستانه عید فطر از بسته‌های ترکیبی ویژه برای تمام مشترکان خود که از سیمکارت نسل جدید (یوسیم) استفاده می‌کنند، رونمایی کرد. بسته ترکیبی مختص مشترکان دائمی و اعتباری متشکل از 
«۳ گیگابایت اینترنت و ۳ ساعت مکالمه درون شبکه و با تلفن ثابت» و با قیمت ۱۲ هزار تومان است که متقاضیان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری «ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۷ مربع» اقدام به خریداری کنند. بسته مشترکان انارستانی هم شامل «یک گیگابایت اینترنت و ۳ ساعت مکالمه درون شبکه و با تلفن ثابت» است که برای فعالسازی آن به قیمت ۳ هزار تومان، کافی است کد دستوری «ستاره ۱۰۰ ستاره ۶۶۷۱ مربع» شماره‌گیری شود. 

Page Generated in 0/0062 sec