printlogo


کد خبر: 261884تاریخ: 1402/1/31 00:00
اخبار

پیام رئیس‌جمهور به یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان
حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در پیامی به یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان تصریح کرد: خاک پاک کردستان و مدارس دینی و مساجد آباد آن دیار که قرن‌ها از دوران «ابن صلاح شهرزوری» تا «مصنف چوری» و شهید شیخ‌الاسلام و ۵۱ شهید ماموستای شافعی‌مذهب کردستان، محل ظهور مفاخر علمی و فرهنگی امت اسلامی بوده، اکنون نیز با صلابت تمام و با حمایت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این راه مقدس را با افتخار ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهور افزود: بی‌شک شهادت در مکتب اسلام، گوهری گرانقدر و مدالی پرافتخار است که خداوند به بهترین و رستگارترین بندگان خود ارزانی می‌دارد و تکریم مقام شهید و شهادت، مصداق تعظیم شعائر الهی است. حجت‌‌الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: در صدر قائمه شهیدان استان کردستان می‌توان از شهدای روحانیت آن دیار و به صورت مشخص ۱۱ روحانی شهید اهل سنت که در ماه مبارک رمضان به دست شقی‌ترین عناصر وابسته به استکبار به شهادت رسیده‌اند، اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در این میان نام شیخ‌الشهدای مظلوم کردستان علامه شیخ‌الاسلام و شهید ماموستا ملابرهان عالی چون نگینی درخشان بر تارک قوم کرد می‌درخشد. گرچه شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان و مخصوصاً جامعه دینی اهل سنت، ثلمه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر است اما شهادت مظلومانه این خدمتگزاران صدیق، مایه رسوایی عوامل و ایادی پیدا و پنهان این رویداد تلخ و موجب بیزاری بیش از پیش مردم کردستان از افکار و اعمال گروهک‌های تجزیه‌طلب و جریانات التقاطی شد.
حجت‌‌الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: اینجانب ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این یادواره بر خود لازم می‌دانم یاد مدافع حرم، شهید میلاد حیدری را که یکی از پرورش‌ یافتگان مکتب رسول اکرم(ص) بوده و در ماه مبارک رمضان سال جاری توسط رژیم تروریستی اسرائیل به شهادت رسید گرامی بدارم. قطعا خون مطهر این شهید و سایر شهدای امت اسلام زمینه‌ساز رهایی قدس شریف و آزادی قبله اول مسلمین از سیطره رژیم غاصب و در حال سقوط اسرائیل خواهد شد.
***
محمد اسلامی:
روند مذاکرات با آژانس در حال پیشرفت است
رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره روند مذاکرات فنی میان ایران و آژانس پس از سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران اظهار داشت: هر روز هیات‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و به موقع درباره نتایج کار را گزارش می‌دهیم. محمد اسلامی این را هم گفت که در حال حاضر ۶۷ رادیودارو در ۲۱۰ مرکز پزشکی و بیمارستان در سراسر کشور توزیع می‌شود ‌و امسال 2 نوع رادیوداروی جدید را از فاز بالینی عبور می‌دهیم با توجه به اینکه رادیوداروها در داخل کشور تولید می‌شود. رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه رئیس‌جمهور در سخنانی اعلام کرده به هیچ مدیری چک سفید امضا نداده است، گفت: این حرف درستی است و اگر نتوانم کارم را درست انجام دهم طبیعی است که باید پاسخگو باشم. اسلامی با بیان اینکه عقد اخوت با کسی خوانده نمی‌شود، افزود: کار و مسؤولیت مهم‌ترین شاخص آن وظیفه‌شناسی و تشخیص درست مسؤولیت و انجام وظیفه به‌موقع است و اگر نتوانم کارم را درست انجام دهم طبیعی است که باید پاسخگو باشم.
***
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:
تغییرات در دولت در راستای ارائه خدمت‌رسانی بهتر به مردم است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره اظهارات رئیس‌جمهور که چک سفید امضا به هیچ مدیری نداده است، گفت: موافق دیدگاه رئیس‌جمهور هستم. رئیس‌جمهور مسؤولیت قوه مجریه را برعهده دارد و طبعاً در انتخاب همکارانش ملاحظات شخصی، حزبی و باندی ندارد. در گذشته رؤسای جمهوری داشتیم که به هر قیمتی از وزرا و اعضای دولت با وجود ایرادات و اشکالاتی که وجود داشت، حمایت می‌کردند. سیدمحمد حسینی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم را در راستای ارائه خدمت‌رسانی بهتر به مردم دانست و گفت: رئیس‌جمهور نظرات مختلف را می‌شنوند و بر اساس ارزیابی‌هایی که از عملکرد دستگاه‌ها دارند، هر جا لازم باشد تغییر می‌دهند، شاید کمتر دولتی داشته باشیم که پنج عضو اصلی خود را جابه‌جا کند و این نشان‌دهنده این است که به‌خاطر مصالح ملی و ارائه خدمات بیشتر به مردم این اقدام را انجام می‌دهند. حسینی افزود: گاهی برای تغییرات نیاز به استیضاح هم نیست و تاکنون 3 وزیر و معاون سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک‌مرکزی برای پیشبرد امور تغییر کرده‌اند.
***
164 نماینده خواستار شفافیت آرای خود شدند
پس از راه‌اندازی سامانه شفافیت آرا، نمایندگان در چند مرحله اعلام آمادگی کردند تا آرای آنها در سامانه درج شود که در حال حاضر تعداد آنها به 164 تن رسیده و در مرحله آخر نیز 24 تن از نمایندگان اعلام آمادگی کردند. علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به راه‌اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان گفت: این سامانه به صورت اختیاری راه‌اندازی شده و ابتدا 60 تن از نمایندگان به صورت داوطلبانه به هیات‌ رئیسه اعلام آمادگی کرده بودند که آرای آنها به طرح‌ها و لوایح در سامانه درج شود. به مرور به تعداد نمایندگانی که خواستار انتشار آرای خود در سامانه مربوطه بودند افزایش یافته و ممکن است درخواست‌ها در آینده اضافه شود.

Page Generated in 0/0051 sec