printlogo


کد خبر: 261889تاریخ: 1402/1/31 00:00
سراسر ایران مهیای استقبال از عید سعید فطر شد
پایتخت منتظر نماز عید
نماز عید فطر در مصلای تهران به امامت رهبر انقلاب اقامه می‌شود؛ حمل‌و‌نقل عمومی در این روز رایگان است

در آستانه عید سعید فطر سراسر کشور آماده برگزاری نماز و استقبال از این روز خجسته شده است. در پایتخت نیز تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر شدن نماز عید فطر در مصلای امام خمینی(ره) تهران که  به امامت رهبر حکیم انقلاب اقامه می‌شود، اندیشده شده است. ارگان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای ارائه خدمات مناسب به نمازگزاران در این روز معنوی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. به گفته رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر، بعد از ۳ سال وقفه ان‌شاءالله نماز عید فطر امسال به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام نوری با اشاره به جنبه‌های فردی و اجتماعی نماز عید فطر گفت: نماز عید فطر امسال با شعار «عید بندگی و همبستگی» اقامه و در‌های مصلای تهران از ساعت ۴ صبح روز عید فطر به روی نمازگزاران باز خواهد شد. برنامه‌های این روز از ساعت ۷ صبح روز عید آغاز و ساعت ۸ صبح روز عید، نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود. مسیرهای رسیدن به محل برگزاری نماز عید فطر و تمهیدات ترافیکی از سوی راهنمایی و رانندگی برای این روز اعلام شده است. از ساعت ۵ صبح اتوبوس و مترو برای حضور مردم روزه‌دار در نماز عید فطر به صورت رایگان فعال خواهد بود.
* مترو روز عید فطر رایگان است
خدمات مترو در روز عید سعید فطر برای نمازگزاران رایگان است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از سرویس‌دهی رایگان در خطوط هفت‌گانه مترو تهران و حومه در روز عید سعید فطر خبر داد. مسعود درستی در این باره افزود: متروی تهران به منظور تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، سرویس‌دهی در تمام خطوط مترو را افزایش می‌دهد. وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی در خطوط درون‌شهری از ساعت ۵ صبح آغاز می‌شود، افزود: در این روز تعداد حرکت قطارها نسبت به برنامه عادی در روزهای تعطیل افزایش می‌یابد که در این راستا سرفاصله حرکت قطارها در خط یک و ۲ از ۷ به ۵ دقیقه کاهش خواهد یافت. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در ادامه با اشاره به اینکه سرفاصله حرکت قطارها در خط ۳ مترو از ۱۰ دقیقه به ۶ دقیقه کاهش می‌یابد، افزود: سرفاصله حرکت قطارها در خط ۴ مترو هر ۵ دقیقه یک بار خواهد بود. درستی همچنین از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۶ از ۱۵ به ۱۰ و در خط ۷ از ۱۴ به ۱۲ دقیقه خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سرویس‌دهی مترو تا پایان نماز عید، امکان سوار یا پیاده ‌شدن مسافر در ایستگاه شهید بهشتی وجود ندارد و شهروندان برای حضور در مصلی تنها می‌توانند از ایستگاه مصلای امام خمینی (ره) در خط یک استفاده کنند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم امکان پیاده ‌شدن مسافران در ایستگاه شهید بهشتی، به منظور رفاه حال شهروندان خط ۳ مترو، هماهنگی‌های لازم با سازمان تاکسیرانی برای انتقال مسافران از ایستگاه‌ سهروردی به مصلی انجام شده است. 
* خدمات‌رسانی رایگان اتوبوسرانی تهران به نمازگزاران
همچنین روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عرض تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در مراسم نماز عید سعید فطر خبر داد. روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران  اعلام کرد: برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم که در محل مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، با آمادگی کامل ناوگان ضمن تخصیص ناوگان مخصوص مراسم و برقراری سرویس‌های دربستی از مساجد و پایگاه‌های بسیج مناطق بیست‌ودوگانه سطح شهر، از ساعت 5:30 بامداد از ۲۴ مبدا و میدان اصلی به شرح زیر اقدام به جابه‌جایی شهروندان گرامی می‌کند: چهارراه تهرانپارس، پایانه شمشیری، یافت‌آباد، شهرک ولیعصر(عج)، شادآباد، میدان خراسان، پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، حکیمیه، شهرک شهید محلاتی، تجریش، پایانه علم و صنعت، میدان رسالت، میدان نبوت، میدان راه‌آهن، بازار دوم نازی‌آباد، ابوذر، میدان انقلاب اسلامی، میدان آزادی، فلکه دوم صادقیه، شهرک شهید باقری، تهرانسر، فلکه سوم دولت‌آباد و ۱۳ آبان (شهید رجایی). لازم به ذکر است که در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان به مبادی و میادین اولیه بازگردانده خواهند شد.
* فعالیت ۵۰ هزار پایگاه جذب فطریه در کشور
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) روش‌های جذب فطریه را تشریح کرد و از فعالیت ۵۰ هزار پایگاه جذب فطریه در سطح کشور خبر داد. حبیب‌الله آسوده با بیان اینکه در راستای جمع‌آوری فطریه ۵۰ هزار پایگاه جذب فطریه در سطح کشور فعال است، اظهار کرد: این پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه از طرف شورای زکات استان در محل برگزاری مراسم عید فطر مستقرند. وی با اشاره به اینکه تمام پایگاه‌ها باید دارای مجوز شورای زکات شهرستان یا استان باشند و هر پایگاه باید برای دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفاره عمد و غیرعمد تجهیز شده باشند، گفت: از شب قبل از روز عید فطر تا بعد از مراسم در سراسر کشور پایگاه‌ها مستقر هستند. همچنین تعدادی از پایگاه‌ها در ۲ روز تعطیلی عید در معابر جهت دریافت فطریه مستقر خواهند بود. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین از آمادگی دفاتر کمیته امداد جهت دریافت فطریه مردمی خبر داد. آسوده در ادامه به تشریح روش‌های پرداخت فطریه به صورت آنلاین پرداخت و افزود: افراد می‌توانند فطریه عام خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۸۳۳، فطریه سهم سادات را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۸۱۱۵، کفاره عمد را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۶۶۶ و کفاره غیرعمد خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۴۰۷ واریز کنند. وی افزود: همچنین شماره‌گیری کد دستوری ۵#*۸۸۷۷* و کد دستوری #۱۲* (که از روز پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه فعال می‌شود) از دیگر روش‌های پرداخت فطریه و کفاره است. وی با بیان اینکه در نخستین فرصت که مبالغ جمع‌آوری می‌شود، پرداخت‌ها با اولویت نیاز به افراد نیازمند شناسایی شده تخصیص می‌یابد، به ایسنا گفت: سال گذشته ۵۶۰ میلیارد تومان فطریه در مجموع شورای زکات کشور جمع‌آوری شد که ۴۸ میلیارد تومان توسط کمیته امداد جمع آوری شده است.
***
آمادگی بیش از ۴ هزار دستگاه آمبولانس و موتورلانس در عید فطر
رئیس سازمان اورژانس کشور آماده‌باش سراسری اورژانس برای خدمت‌رسانی به هموطنان در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار دستگاه اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و موتورلانس در زمان برگزاری نماز عید سعید فطر آماده ارائه خدمت به مردم هستند. جعفر میعادفر اظهار داشت: همزمان با برگزاری نماز عید سعید فطر، تیم‌های امدادی این سازمان برای خدمت‌رسانی به نمازگزاران در مصلی‌های سراسر کشور مستقر خواهند شد. میعادفر ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اعزام ۷۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، یکهزار دستگاه آمبولانس و 3 هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورلانس به مراکز اصلی برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرهای سراسر کشور انجام شده است. رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات چندروزه مقارن عید سعید فطر، ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی و ۳ هزار و ۱۶۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی به هموطنان خواهند بود.
***
هشدار پلیس درباره کلاهبرداری با عنوان «دریافت فطریه»
معاون اجتماعی - فرهنگی پلیس فتا فراجا از کلاهبرداری افراد سودجو با ترفند «دریافت فطریه» خبر داد و گفت: مردم به هیچ وجه نباید به شماره حساب‌های مجازی بدون اطمینان، وجهی واریز کنند. سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: برخی افراد سودجو با جعل نشان‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال‌احمر با ترفندهای گرافیکی، تلاش می‌کنند خود را به دروغ نماینده آنها معرفی کنند. وی ادامه داد: در ایام پیش رو، برخی افراد سودجو به بهانه دریافت زکات فطریه و کفاره، مترصد کلاهبرداری و برداشت‌های مالی غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان هستند. این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کلاهبرداران در این تبلیغات دروغین با معرفی و نشان دادن تصاویر مناطق محروم تلاش می‌کنند اعتماد عمومی را جلب و کمک مردمی دریافت کنند، اظهار داشت: کارگروه ویژه تخصصی پلیس فتا، نظارت دقیقی در این زمینه اعمال می‌کند.

 


Page Generated in 0/0069 sec