printlogo


کد خبر: 273739تاریخ: 1402/10/12 00:00
تشدید دامنه حمایت گروه‌های مقاومت از حماس و مردم غزه

مهدی گرگانی: همزمان با نبرد شهری -چریکی نیروهای مقاومت حماس و جهاد اسلامی با ارتش رژیم تروریست صهیونیستی در کوچه پس‌کوچه‌های شهر غزه، گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه بیش از پیش وارد گود شده و در حمایت از برادران فلسطینی، حملات خود را علیه اهداف صهیونیست‌ها در مناطق مختلف تشدید کرده‌اند. 
هر چند از ابتدای جنگ، گروه‌های مقاومت بدون معطلی به یاری مقاومت فلسطین شتافتند اما به نظر می‌رسد این حملات طی هفته‌های گذشته شکل منسجم‌تر و هماهنگ‌تری به خود گرفته است و تبدیل به یک بسته حمایتی کامل از رزمندگان فلسطینی در نبرد با صهیونیست‌ها شده است.
1- مهم‌ترین حرکت گروه‌های مقاومت علیه دشمن صهیونیست طی چند هفته اخیر چیزی نیست جز حملات جانانه نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ. بسیاری تهدیدهای یمن را با وجود ناوهای آمریکایی در خلیج عدن اغراق‌آمیز یا بلوف می‌دانستند اما حملات پیوسته و بدون توقف نیروهای مسلح یمن طی هفته‌های اخیر نشان داد یمن در عزم خود برای حمایت از مردم فلسطین هیچ مانعی ندارد. 
مساله مهم‌تر تاثیر عظیمی است که اقدامات یمن در جنگ اسرائیل با رژیم صهیونیستی برجا گذاشته است. بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی که به اسرائیل تردد داشتند مسیرهای حمل‌و‌نقل خود را تغییر داده و تجار اسرائیلی متحمل ضرر و زیان‌های هنگفتی شده‌اند. کالاها گران‌تر شده و واردات و صادرات اسرائیل با اختلال مواجه شده است. شبکه المصریه القاهریه اخیرا با انتشار تصاویر ماهواره‌ای گزارش داد هیچ کشتی‌ای برای تخلیه بار در بندر ایلات وجود ندارد که چنین رویدادی برای نخستین بار در این بندر رخ داده است. 
2- مقاومت عراق که پیش از این تمرکز خود را بیشتر بر مواضع آمریکا در منطقه قرار داده بود، طی روزهای گذشته حملات خود را بیشتر و دامنه آن را گسترده‌تر کرده است. حزب‌الله عراق با اشاره به اینکه آمریکا را مسؤول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه می‌داند، از همان ابتدا پایگاه‌های این کشور در غرب و شمال عراق را بارها هدف حملات پهپادی و راکتی قرار داد. مقاومت عراق سپس دامنه حملات خود را به مواضع آمریکا در سوریه گسترش و پایگاه‌های این کشور را در خراب الجیر و الشدادی در استان الحسکه و میادین نفتی العمر و کونیکو در دیرالزور هدف حمله قرار داد. 
طی روزهای گذشته گروه‌های مقاومت عراقی به‌رغم حملات تروریستی آمریکا به مواضع آنها در عراق، حملات خود را باز هم گسترش داده و در اقدامی کم‌سابقه به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و مهم‌تر از آن به بندر ایلات نیز حمله کردند. مقاومت اسلامی عراق بامداد دوشنبه با انتشار پیامی گفت: ما بندر ایلات در اراضی اشغالی را با پهپاد در حمایت از برادران فلسطینی خود هدف قرار دادیم.
3- حزب‌الله لبنان که نخستین گروه مقاومت بود که در حمایت از حماس، جهاد اسلامی و مردم غزه از همان ۸ اکتبر - یک روز پس از عملیات محیرالعقول توفان الاقصی - به اراضی اشغالی حمله کرد، همچنان در عزم خود در این راه استوار است و جبهه شمالی فلسطین اشغالی را زنده نگه داشته است. حملات گسترده حزب‌الله تاکنون باعث شده هیچ یک از صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های حوالی مرز لبنان نتوانند به خانه‌های اشغال‌کرده‌شان بازگردند و به تل‌آویو هم هشدار داده این افراد دیگر حق بازگشت به شهرک‌های نزدیک مرز لبنان را ندارند. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله با خط و نشان کشیدن برای صهیونیست‌ها گفت: «اسرائیل پیشنهادهایی درباره شمال فلسطین و جنوب لبنان مطرح می‌کند و سعی دارد این‌گونه نشان دهد که هنوز گزینه‌هایی در اختیار دارد که بتواند شهرک‌نشینان را به صورت امن، به شمال فلسطین بازگرداند و حزب‌الله و مقاومت را از جنوب لبنان دور کند ولی اسرائیل در موقعیتی قرار ندارد که بخواهد گزینه‌های خود را تحمیل کند».
دردسرهای حزب‌الله لبنان برای ارتش صهیونیست همچنین باعث شده است آنها دوباره یک بالن جاسوسی را در نزدیکی مرزهای لبنان مستقر کنند تا بتوانند اشراف بیشتری بر تحرکات حزب‌الله داشته باشند.
4- تنگ شدن عرصه بر رژیم صهیونیستی و ناتوانی این رژیم در پیشبرد اهداف خود در غزه باعث افزایش نگرانی‌های آمریکا و متحدان اروپایی این کشور بویژه انگلیس و تحرکات بیشتر آنها در حمایت از تل‌آویو شده است. آمریکا و انگلیس در همین راستا طی روزهای اخیر در صدد اتخاذ تدابیری برای مقابله با یمن و دیگر گروه‌های مقاومت منطقه برآمده‌اند. انگلیسی‌ها که از حملات یمن در دریای سرخ عصبانی و خشمگین هستند، اخیرا اعلام کرده‌اند آماده اقدام مستقیم علیه انصارالله و ارتش مردمی یمن برای پایان دادن به حملات آنها در دریای سرخ هستند. روزنامه نیویورک‌تایمز نیز از برنامه‌ریزی پنتاگون برای انجام حملاتی به پایگاه‌های انصارالله در داخل خاک یمن و همچنین تشدید حملات به گروه‌های مختلف مقاومت عراق خبر داده است؛ اقداماتی که بیشتر نشانه ترس و ناامیدی غربی‌ها از اسرائیل در جنگ غزه است و قطعا هیچ تاثیری بر عزم مقاومت در نابودی رژیم آپارتاید صهیونیستی نداشته و ذره‌ای باعث عقب‌نشینی آنها در حمایت از مقاومت فلسطین نخواهد شد.

Page Generated in 0/0053 sec