printlogo


کد خبر: 275075تاریخ: 1402/10/24 00:00
اخبار

147 کنسرت مجوز گرفتند
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 147 کنسرت موسیقی با 333 اجرا در آذرماه خبر داد. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذر ۱۴۰۲، مجوز ۳۱۷ تک‌آهنگ، ۲۱ آلبوم موسیقی، ۳۱ نماهنگ، ۳۶ کتاب گویا و ۵۲ مجوز تاسیس و تمدید استودیوی صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری را صادر کرده است. در مدت یادشده ۲ گروه موسیقی به خارج از کشور اعزام شده و ۱۴۷ اجرای موسیقی با ۳۳۳ دفعه اجرا روی صحنه رفته ‌است. در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، ۲۴۰ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۲۵ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۸ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۲ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، ۱۰ اثر در ژانر موسیقی الکترونیک و ۳ اثر در ژانر موسیقی ارکسترال تولید شده‌اند. در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز ۵ آلبوم موسیقی سنتی، ۵ آلبوم موسیقی پاپ، ۶ آلبوم موسیقی نواحی، 2 آلبوم موسیقی تلفیقی و ۳ آلبوم موسیقی کلاسیک در آذر ۱۴۰۲ صادر شده است.
***
دعوت از هنرمندان برای طراحی نشان دائمی «نمایشگاه رسانه‌های ایران»
مدیر اجرایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از آغاز زمان پیش‌ثبت‌نام رسانه‌ها برای حضور در این نمایشگاه خبر داد و از هنرمندان و علاقه‌مندان دعوت کرد در طراحی نشان دائمی این نمایشگاه شرکت کنند.
احسان حامدمقدم، مدیر اجرایی نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: «بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران بعد از ۶ سال توقف، بهمن‌ماه سال جاری در مصلای تهران برگزار می‌شود». حامدمقدم تاکید کرد: «با توجه به تنظیم تقویم نمایشگاه امسال، طیف وسیعی از رسانه‌های فعال در صورت داشتن شرایط لازم و تایید در نمایشگاه حضور خواهند داشت». به گفته مدیر اجرایی این دوره از نمایشگاه کانال‌ها و صفحات مجازی، رسانه‌های برخط، نمایندگی رسانه‌های خارجی و روابط عمومی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه رسانه و تبلیغات نیز می‌توانند در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران شرکت کنند و پیش‌ثبت‌نام از طریق وب‌سایت pressexpo.ir انجام می‌شود. حامدمقدم در ادامه گفت: «ستاد اجرایی نمایشگاه رسانه‌های ایران بعد از ۶ سال و تغییر رویکردی که داشته، از هنرمندان و طراحان گرافیک دعوت کرده «نشان دائمی» این نمایشگاه را طراحی کنند». این مدیر اجرایی توضیح داد: «این نمایشگاه درصدد است طراحی نشان دائمی (لوگو - آرم) این رویداد ملی را با توجه به جنبه‌های اصیل و فضای نوپدید رسانه‌ای از طریق برگزاری فراخوان به رقابت بگذارد». به گفته احسان حامدمقدم، طرح‌ها و ایده‌های دریافتی توسط اساتید، صاحب‌نظران و متخصصان این حوزه داوری و در نهایت ۳ طرح برگزیده توسط ستاد اجرایی معرفی شده و جوایز نفیسی به آنها اهدا خواهد شد. بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ۲۳ تا ۲۸ بهمن در مصلای تهران برگزار می‌شود.
***
گلزار به تلویزیون بازگشت
با اعلام رسمی صداوسیما مبنی بر اجرای مسابقه «پانتولیگ» توسط محمدرضا گلزار، بالاخره تکلیف حضور این بازیگر در شبکه ۳ مشخص شد. عنوان شده است «پانتولیگ» برنامه‌ای در حوزه‌ مسابقه و سرگرمی است و با اجرای محمدرضا گلزار، بزودی از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد. بازگشت محمدرضا گلزار به آنتن شبکه ۳ را شاید بتوان پیش‌‌فرضی برای بازگشت سایر چهره‌ها به سیما دانست. نام محمدرضا گلزار آذرماه امسال به دلیل انتصاب به عنوان عضو هیات‌رئیسه انجمن پدل مطرح شده بود. او پیش‌تر در سال ۹۷ نخستین حضورش در قاب تلویزیون را با اجرای مسابقه «برنده باش» تجربه کرد؛ هرچند تعطیلی ناگهانی این مسابقه و خروج از جدول پخش به دلیل شائبه‌های مطرح شده، پایان خوشایندی را برای آن رقم نزد. پس از تعطیلی برنامه شبکه ۳، گلزار سراغ اجرای مسابقه «هفت‌ خان» در شبکه نمایش خانگی رفت که شباهت‌های زیادی به «برنده باش» داشت اما «هفت‌ خان» به مسابقه‌ای پربیننده تبدیل نشد. اجرای مسابقه سوم توسط محمدرضا گلزار پس از «برنده باش» و «هفت خان» در حوزه اطلاعات عمومی، با محوریت بازی پانتومیم، یک مسابقه سرگرم‌کننده خواهد بود که به نظر می‌رسد جنس متفاوتی از اجرا را می‌طلبد و شاید چالشی جدید برای این بازیگر محسوب شود.
***
نادر سلیمانی تمام جوایزش را به خانواده شهدا تقدیم کرد
نادر سلیمانی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به دلیل بازی در فیلم «ضد» شد و برای اکران این فیلم سینمایی در اهواز به استان خوزستان سفر کرده بود، در گفت‌وگویی اظهار کرد: بسیار خرسندم که امروز در سرزمین پدری‌ام یعنی خوزستان حضور دارم. خوزستان گنجینه‌ای از توانمندی‌ها و فرصت‌هاست که متاسفانه مهجور واقع شده است. وی افزود: این خاک مقدس، آغشته به خون شهداست و همیشه به عطر وجود شهدا مأنوس است و من با افتخار اعلام می‌کنم تمام جوایزی را که کسب کردم، تقدیم خانواده شهدا می‌کنم. همزمان با حضور این هنرمند عرصه سینما، نقاشی پرتره او توسط فرزند شهید فاطمی‌اطهر از شهدای مدافع حرم خوزستان به او اهدا شد. فیلم سینمایی «ضد» به همت موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و با حضور نادر سلیمانی، هنرمند پیشکسوت کشور و برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد در سینماهای خوزستان اکران شد. این فیلم به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی است که به عنوان محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی، برای نخستین‌بار در چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر اکران شد. «ضد» به نویسندگی حسین تراب‌نژاد، درباره یک عشق در دلِ حوادث سیاسی است که پس از سال‌ها دوباره شعله‌ور می‌شود. قصه این فیلم از زمستان سال ۵۹ شروع می‌شود و تا تابستان ملتهب سال ۶۰ ادامه می‌یابد. مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، مهشید جوادی، شیرین آقاکاشی و امین خانی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

Page Generated in 0/0052 sec