printlogo


کد خبر: 275147تاریخ: 1402/10/25 00:00
مهم‌ترین رخداد‌های جام هجدهم تا روز گذشته
کامبک عجیب ژاپن

هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا دیروز در قطر ادامه یافت که در این مطلب نگاهی به حواشی و نتایج بازی‌ها خواهیم داشت. 
* رسانه‌های سعودی علیه سرمربی ایتالیایی
پس از خط خوردن نواف العقیدی، رسانه‌های عربستانی به‌شدت از تصمیم مانچینی انتقاد کردند. فهرست نهایی تیم‌ ملی عربستان برای حضور در جام ملت‌های آسیا اعلام شد که طی آن در اقدامی عجیب، روبرتو مانچینی روی نام نواف العقیدی، سنگربان اول النصر و تیم‌ ملی عربستان خط قرمز کشید که این موضوع با واکنش گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای این کشور همراه شد. با مصدومیت طولانی‌مدت محمد العویس و غیبت او در جام ملت‌های آسیا، تمام امید سعودی‌ها در درون دروازه به نواف العقیدی بود؛ گلری که این فصل سنگربان شماره یک النصر است و در چند بازی اخیر و رسمی تیم‌ ملی عربستان نیز درون دروازه قرار گرفته بود. با این حال، مانچینی تصمیم گرفت در لیست نهایی عربستان، روی نام نواف العقیدی خط قرمز بکشد و به جای این سنگربان، محمد الربیعی را به اردو دعوت کند؛ گلری که طی 2 فصل اخیر حتی یک دقیقه هم در بازی‌های باشگاهی برای الاهلی و الهلال به میدان نرفته است. تعدادی از خبرنگاران سعودی نیز با انتشار توئیت‌هایی اعلام کردند نواف العقیدی از هیچ مصدومیتی رنج نمی‌برد و علت خط خوردن او تنها به مسائل فنی و تصمیم مانچینی بازمی‌گردد و پس از کنار گذاشته شدن این گلر، او به همراه النصر در تور چین شرکت خواهد کرد. کنار گذاشته شدن نواف العقیدی با واکنش رسمی یکی از مقامات باشگاه او نیز همراه شد. عبدالعزیز عبدالله العمران، یکی از اعضای هیات‌مدیره النصر از طریق حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: شرم‌آور است! مانچینی شنبه‌شب و قبل از شروع تمرین تیم‌ ملی عربستان پس از اعلام فهرست نهایی، از اظهار نظر درباره تصمیماتش بابت اعلام لیست نهایی سعودی‌ها خودداری کرد. مانچینی خطاب به خبرنگاران گفت: در حال حاضر صحبتی نمی‌کنم. منتظر سوالات شما در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی هستم. عربستان روز سه‌شنبه نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا را برابر عمان برگزار خواهد کرد. 
* برد سخت استرالیا
تیم فوتبال استرالیا در نخستین دیدارش در جام ملت‌های آسیا برابر هند به پیروزی رسید. در نخستین دیدار گروه دوم جام ملت‌های آسیا، 2 تیم فوتبال استرالیا و هند به مصاف هم رفتند که کانگوروها در یک بازی سخت موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر حریف سختکوش خود را شکست دهند و به نخستین پیروزی‌شان در این مسابقات دست یابند.
* تساوی چین و تاجیکستان با آفساید جنجالی
تیم‌های فوتبال چین و تاجیکستان به تساوی بدون گل و تقسیم امتیازها رضایت دادند. 2 تیم فوتبال چین و تاجیکستان  به مصاف هم رفتند که تلاش 2 تیم سودی نداشت و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. البته چینی‌ها دقیقه ۸۰ بازی توانستند به گل برسند اما با بازبینی صحنه از سوی داور، آفساید بازیکن دیگر چین اعلام و گل مردود شد. با این تساوی، در این گروه قطر با 3 امتیاز صدرنشین است و چین و تاجیکستان در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. 
* توقف ازبک‌ها در نخستین قدم
تیم ملی فوتبال ازبکستان برابر سوریه با تساوی بدون گل متوقف شد. در دومین دیدار گروه دوم جام ملت‌های آسیا، ازبکستان به مصاف سوریه رفت و با تساوی بدون گل متوقف شد تا استرالیا به‌تنهایی صدرنشین این گروه باشد. با این تساوی، سوریه و ازبکستان یک امتیازی شدند و در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. هند نیز بدون امتیاز در رده چهارم است. البته سوریه در این دیدار یک بار موفق به گلزنی شد که داور گل ابراهیم حصار را مردود اعلام کرد. 
* قدرتنمایی ژاپن مقابل جنگجویان ویتنام
تیم ملی فوتبال ژاپن نخستین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را با برتری مقابل ویتنام پشت سر گذاشت. در سومین روز مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا تیم‌ ملی فوتبال ژاپن در ورزشگاه الثمامه به مصاف ویتنام رفت. سامورایی‌ها در این بازی مقابل شاگردان فیلیپ تروسیه قرار گرفتند؛ سرمربی فرانسوی با لقب جادوگر سفید که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ در تیم ملی ژاپن فعالیت کرد و ضمن کسب قهرمانی جام ملت‌های ۲۰۰۰ آنها را برای نخستین‌بار از مرحله گروهی جام‌جهانی بالا آورد. ژاپن با برتری ۴ بر ۲ مقابل حریف شرق آسیایی‌اش شروع مقتدرانه‌ای در جام داشت. ابتدا تاکومی مینامینو در دقیقه ۱۱ ژاپن را پیش انداخت اما جنگجویان ویتنامی غافلگیر‌کننده ظاهر شدند و با گل‌های باک دینه انگوین(۱۶) و توان‌های فام(۳۳) از مدعی اصلی قهرمانی جام جلو افتادند، البته این پایان کار نبود و در همان نیمه اول ژاپن موفق شد عقب افتادگی‌اش را جبران کند و گل برتری را به ثمر برساند. مینامینو دقیقه ۴۵ گل تساوی را وارد دروازه ویتنام کرد و در نهایت کیتو ناکامورا، بازیکن رن فرانسه دقیقه ۴+۴۵ موفق به زدن دیگر گل شاگردان هاجیمه موریاسو در نیمه اول شد. گل چهارم‌ این تیم هم با ضربه آیاسه اوئدا، هم‌تیمی علیرضا جهانبخش در فاینورد در دقیقه ۸۶ به ثمر رسید‌. در شرایطی که در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی کمتر از ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند، در ادامه به تعداد آنها افزوده و در نیمه دوم تعداد تماشاگران ۱۷۳۸۵ نفر اعلام شد، البته بخشی از این طرفداران کارگران ساکن قطر بودند.
* برد امارات مقابل هنگ‌کنگ در جدال حریفان ایران
تیم ملی فوتبال امارات در دیداری سخت مقابل هنگ‌کنگ به برتری رسید. در چارچوب نخستین دیدار گروه C جام ملت‌های آسیا، تیم‌ ملی فوتبال امارات به مصاف تیم‌ ملی هنگ‌کنگ رفت و به برتری 3 بر یک رسید. در این بازی برای امارات الامیری، زاید سلطان و القسانی و برای هنگ‌کنگ نیز چان گلزنی کردند.

Page Generated in 0/0052 sec