printlogo


کد خبر: 275320تاریخ: 1402/10/30 00:00
نمایش جذاب و غافلگیر‌کننده فلسطین برابر امارات و تساوی ۲ تیم
امید صعود زنده ماند

در یکی از بازی‌های جذاب جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی فوتبال فلسطین و امارات در دور دوم مرحله گروهی در ورزشگاه الجنوب با قضاوت احمد العلی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با تساوی یک - یک خاتمه یافت. تماشاگران در ورزشگاه الجنوب با در دست داشتن پرچم فلسطین از بازیکنان این تیم در دیدار برابر امارات حمایت کردند. در۲۰ دقیقه ابتدایی بازی، بازیکنان دو تیم بازی محتاطانه را در دستور کار داشتند و بیشتر به دنبال حفظ توپ و به جریان انداختن آن بین بازیکنان خودی بودند. دقیقه ۲۳ روی اشتباه بازیکنان فلسطین در میانه‌های زمین، توپ به علی صالح رسید و او توپ را به محوطه جریمه فلسطین ارسال کرد که سلطان عدیل توانست از جاگیری نامناسب مدافعان فلسطین نهایت استفاده را بکند و با یک ضربه سر زیبا گل اول بازی را برای امارات به ثمر رساند. در ادامه بازی و دقیقه ۳۲ برای بازیکنان فلسطین کرنر شکل گرفت که توپ به محوطه جریمه امارات ارسال شد که با دفع مدافع این تیم همراه شد و در برگشت شوت عدی خروب را خلید عیسی به خوبی مهار کرد. بازیکنان فلسطین برای جبران نتیجه حملاتی را به سمت دروازه امارات شکل دادند که در یکی از این حملات خلیفه مبارک الحمدی، عدی دباغ مهاجم فلسطین را در محوطه جریمه سرنگون کرد و داور پس از بازبینی صحنه توسط کمک داور ویدئویی (VAR) برای فلسطین پنالتی اعلام و مدافع امارات را اخراج کرد. در ادامه تامر صیام بازیکن فلسطین پشت توپ قرار گرفت که خالد عیسی با یک واکنش زیبا آن را مهار کرد تا حساب کار همچنان یک بر صفر به سود تیم امارات باقی بماند. نیمه دوم بازیکنان فلسطین برای جبران گل خورده بازی را هجومی آغاز کردند؛ دقیقه ۴۹ تامر صیام توپ را از سمت چپ به سمت دروازه امارات ارسال کرد که بادر ناصر مدافع این تیم به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا حساب کار یک - یک مساوی شود. بازیکنان فلسطین در نیمه دوم بهتر از اماراتی‌ها ظاهر شدند و دقیقه ۶۱ کرنر برای این تیم شکل گرفت که تامر صیام توپ را از سمت راست به درون محوطه جریمه امارات سانتر کرد که با ضربه سر محمد صالح همراه شد و در ادامه خالد عیسی به زیبایی توپ را مهار کرد تا مانع گلزنی مجدد فلسطینی‌ها و کامبک آنها شود. بازیکنان فلسطین در نیمه دوم از ۱۰ نفره شدن تیم امارات نهایت استفاده را کردند و حملات زیادی را روی دروازه این تیم پی‌ریزی کردند. دقیقه ۶۸ از سمت چپ محمود ابو وردا توپ را به درون محوطه جریمه امارات سانتر کرد و ضربه سر عدی دباغ به شکلی خطرناک از بالای دروازه راهی اوت شد. عدی دباغ مهاجم تیم‌ ملی فلسطین دو موقعیت خوب برای گلزنی داشت اما هیچ‌کدام را تبدیل به گل نکرد؛ دقیقه ۷۳ و از سمت راست در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک چرخش زیبا اقدام به شوت‌زمینی کرد که عیسی با واکنش خود مانع گلزنی او شد. پس از آن دقیقه ۷۶ دباغ بار دیگر صاحب توپ شد و این بار از بیرون محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما توپ او با اختلاف اندک از کنار دروازه امارات به بیرون رفت تا این مهاجم در ۲ صحنه از به ثمر رسیدن گل پیروزی‌بخش فلسطین ناکام بماند.
* سرمربی فلسطین: شاگردانم قهرمانانه مساوی گرفتند
سرمربی تیم‌ ملی فلسطین در پایان بازی گفت بازیکنان این تیم مقابل امارات یک بازی قهرمانانه انجام دادند و در دیدار بعد مقابل هنگ‌کنگ یک فرصت تاریخی برای صعود خواهند داشت. مکرم دبوب، سرمربی تونسی فلسطین، پس از پایان این مسابقه در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و قبل و بعد از صحبت با خبرنگاران در سالن کنفرانس مطبوعاتی بابت نمایش تیمش در این دیدار مورد تشویق حاضران قرار گرفت. دبوب گفت: بازیکنان امروز هر چه داشتند، گذاشتند و یک بازی قهرمانانه انجام دادند اما متاسفانه یک ضربه پنالتی و موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. ما شایسته برد بودیم. هدف ما برد و نباختن بود، این امتیاز ما را به مرحله بعد نزدیک می‌کند و امیدواریم در دور پایانی مقابل هنگ‌کنگ پیروز شویم. سرمربی فلسطین ادامه داد: آن مسابقه برای ما تاریخی خواهد بود. مردم ما با توجه به شرایط سخت، به شادی نیاز دارند و سرنوشت ما، در دستان ما است. پیروزی برای ما منجر به کسب سهمیه صعود است و من به بازیکنان اعتماد دارم.
* شوک به کره جنوبی؛ رباط صلیبی گلرشان پاره شد
کیم سیونگ گیو، دروازه‌‎بان کره جنوبی، به دلیل پارگی رباط صلیبی قادر به همراهی این تیم نخواهد بود.
تیم ملی کره‌جنوبی با تمام قوا راهی قطر شده و امیدوار است بتواند به حسرت طولانی برای فتح جام ملت‌های آسیا پایان دهد. یورگن کلینزمن در طول چند هفته اخیر بارها تاکید کرده بود تمام بازیکنان قدرتمند کره را به تیم‌ ملی دعوت کرده تا بتواند در جمع مدعیان حرفی برای زدن داشته باشد و تیمش را یکی از امیدهای اصلی قهرمانی در جام ملت‌های این دوره می‌دانست.
اما حالا اتفاق تلخی برای این تیم رخ داده که شاید کار را در ادامه برای آنها دشوار کند. هانشین لی، خبرنگار نزدیک به اردوی کره جنوبی، رسما اعلام کرد کیم سیونگ گیو که وظیفه حراست از دروازه این تیم را بر عهده داشت از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده است. او با انتشار توئیتی در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «کیم سیونگ گیو با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی زانویش مواجه شده و قادر به ادامه کار در جام ملت‌ها نیست. این ضربه‌ای بسیار بسیار دشوار برای این بازیکن و تیم‌ ملی کشور ما است. برای درمان سریعش دعا می‌کنیم». این خبر بدی برای کلینزمن و دیگر بازیکنان کره‌جنوبی است و حالا او چاره‌ای جز اینکه در ادامه مسیر روی دروازه‌بان دوم تیمش حساب کند ندارد.
* احتمال تقابل ایران و ژاپن قبل از فینال
با شکست ژاپن مقابل عراق در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، احتمال دارد در مراحل حذفی، ژاپن و کره‌جنوبی در سمت جدولی که ایران قرار دارد، حضور داشته باشند. با این نتیجه این احتمال به شکل زیاد وجود دارد که ژاپن با قرار گرفتن در رده دوم این گروه، با کره‌جنوبی به عنوان صدرنشین گروه خود مصاف دهد. در نتیجه در صورتی که ایران در گروه خود صدرنشین شود با برنده دیدار ژاپن و کره‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی مصاف خواهد داد. پیش از این در صورت برد ایران و ژاپن در همه بازی‌ها، مصاف ۲ تیم در فینال پیش‌بینی شده بود.
***
شگفتی بزرگ جام؛ عراق از سد ژاپن گذشت
سرانجام در جام ملت‌های فوتبال آسیا شگفتی رقم خورد، آن هم یک شگفتی بزرگ؛ تیم‌ ملی ژاپن که مدعی شماره یک کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید، با نتیجه ۲ بر یک به عراق باخت؛ نتیجه‌ای شگفتی‌آفرین که کمتر کسی قادر به پیش‌بینی‌اش بود.
در یکی از مهیج‌ترین دیدارهای مرحله گروهی جام، تیم‌های عراق و ژاپن در ورزشگاه اجوکیشن سیتی از گروه D مقابل هم قرار گرفتند. در این بازی که طرفداران عراقی، بسیاری از صندلی‌های ورزشگاه را اشغال کرده بودند، شاگردان خسوس کاساس یک شگفتی بزرگ خلق کرده و با نتیجه ۲ بر یک برنده شدند تا مدعی اول قهرمانی جام بازنده از زمین بیرون بیاید. عراق در نیمه اول با استفاده از ضد حملات روی ضربات آیمن حسین در دقایق ۵ و ۴+۴۵ به گل رسید و در نیمه دوم ژاپنی‌ها فشار زیادی روی دروازه عراق آوردند و توسط اندو در دقیقه 3+90 به گل رسیدند که سودی برای سامورایی‌ها نداشت تا عراق با ۶ امتیاز به صدر جدول این گروه برسد. این نتیجه معادلات مرحله حذفی را هم تغییر داد. عراق که صعود خود را به مرحله یک هشتم قطعی کرده، اگر در بازی سوم خود حداقل یک امتیاز مقابل ویتنام کسب کند، به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد می‌شود و باید در دور بعدی به مصاف تیم سوم یکی از گروه‌های B، E و F  برود.
ژاپن نیز در صورت دوم شدن در این گروه در مرحله بعدی در صورت صدرنشینی کره‌جنوبی در گروه E باید مقابل این تیم قرار بگیرد تا یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله حذفی بین ۲ مدعی عنوان قهرمانی برگزار شود. حمایت پرشور طرفداران و خبرنگاران عراقی از تیم خود در جریان این بازی کاملا شاگردان هاجیمه موریاسو را تحت تاثیر قرار داده بود، به شکلی که ژاپن به هیچ عنوان نشانی از بهترین تیم آسیا از خود به نمایش نگذاشت‌. همچنین آیمن حسین با دبل در این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد.
***
حمایت سرمربی اردن از بازیکن حامی فلسطین مقابل AFC
سرمربی تیم ‌ملی فوتبال اردن پشت بازیکن حامی فلسطین در مسابقات جام ملت‌های آسیا درآمد.
حسین عموته، سرمربی تیم ‌ملی اردن شادی بعد از گل محمود المرضی «در حمایت از فلسطین و غزه» در مسابقات جام ملت‌های آسیا را «تعبیری از انسانیت» دانست. المرضی بعد از گل چهارم به مالزی، با نمایش جمله «هی قضیه الشرفا» یعنی فلسطین مساله باشرف‌هاست، به حمایت از مردم مظلوم غزه مقابل صهیونیست‌ها پرداخت. بر اساس گزارش خبرگزاری اردن، کنفدراسیون فوتبال آسیا این اقدام بازیکن اردنی را بررسی می‌کند تا در صورت تایید شعار سیاسی، او را مجازات کند. عموته، سرمربی اردن در حمایت از بازیکنش گفته است شادی گل المرضی «تعبیری از انسانیت بود و به نظرم شعار سیاسی نبود».

 


Page Generated in 0/0230 sec