printlogo


کد خبر: 275661تاریخ: 1402/11/11 00:00
اخبار

حضور وزیر ارشاد  درافتتاحیه «گالری عکس مشاهیر تئاتر ایران»
همزمان با 51 سالگی مجموعه ماندگار تئاترشهر، 45 سالگی انقلاب اسلامی ایران و برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایشگاه دائمی و «گالری عکس مشاهیر تئاتر ایران» افتتاح شد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، عصر دوشنبه نهم بهمن 1402، پس از حضور در مراسم اختتامیه بخش فراگیر چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، این نمایشگاه دائمی را که در فضای مقابل کارگاه نمایش تئاترشهر قرار گرفته است، افتتاح کردند. این نمایشگاه عکس با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران، در راستای دیده شدن فعالیت‌های مستمر عکاسان تئاتر به مدیریت مهدی آشنا برپا شده است. در این مراسم، هنرمندان تئاتر ایران، مدیران هنری و جمعی از عکاسان تئاتر حضور داشتند. این نمایشگاه دائمی در هر فصل، میزبان مجموعه‌ای تازه از آثار عکاسان تئاتر ایران خواهد بود.
***
معرفی برگزیدگان جایزه نقاشی معاصر ایران در خانه هنرمندان
در دومین رویداد جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران، هزار و ۸۹ هنرمند با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر شرکت کردند که در مرحله اول (آنلاین) این جایزه ۲۰۴ اثر از ۱۸۲ هنرمند با تکنیک و موضوع آزاد پذیرفته شد. از این تعداد در مرحله دوم ۱۸۵ اثر از ۱۷۳ هنرمند برای نمایش در گالری‌های استاد مرتضی ممیز و استاد سیدهادی میرمیران، پاییز و زمستان انتخاب شدند.
آثار ارسالی به دبیرخانه این جایزه را جمشید حقیقت‌شناس، رضوان صادق‌زاده و معصومه مظفری داوری کردند که براساس آرای آنان 11 هنرمند؛ ابوالفضل رفیعی، تورج نیبی، مینا مشجری، فرشته ارسطویی، نعیمه آهنگری، هاله پارسازادگان، پرستو کرمانی‌نسب، سارا معتمدنیا، الهام ایثاری، پرویز معزز و شادی اجباری انتخاب شدند و (دوشنبه) ۹ بهمن در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران تجلیل شدند. همچنین از میان منتخبان اعلام شده از الهام ایثاری و سارا معتمدنیا تقدیر شد. پرویز معزز نیز به عنوان برنده این رویداد، جایزه ۱۵۰ میلیون‌ تومانی آن را گرفت.
دومین رویداد جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران با همکاری انجمن هنرمندان نقاش ایران و یک شرکت بیمه‌ای برگزار شد و هدف آن، حمایت از هنر و هنرمندان، توجه بیشتر به هنر نقاشی و هنرهای تجسمی، ایجاد بستری مناسب برای نمایش رویکردهای معاصر در نقاشی ایران، زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان ایران، انتخاب و معرفی سالانه هنرمندان نقاش معاصر ایران به جامعه مخاطبان و ارج‌گذاری به فعالیت‌های هنرمندانه است.
نمایشگاه دومین رویداد جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران که از دوم بهمن در گالری‌های همکف خانه هنرمندان ایران برپاست، امروز پایان می‌یابد. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.
***
امضای تفاهمنامه همکاری انتشارات علمی و فرهنگی با دانشگاه تهران
انتشارات علمی و فرهنگی با شبکه اینترنتی دانشگاه تهران برای اشاعه و ترویج دانش کاربردی دانشگاه‌ها در راستای تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با اتخاذ رویکرد عمومی‌سازی دستاوردهای دانشگاهی، تفاهمنامه همکاری امضا کرد.
هم‌افزایی جهت تولید و ترویج محتوای عمیق با هدف افزایش سواد رسانه‌ای مردم، همچنین عمومی‌سازی و تجاری‌سازی دستاوردهای دانشگاه (دانش و دانشمند) در پاسخ به سوال‌ها و مسائل جامعه با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین اشاعه و ترویج دانش از محورهای این تفاهمنامه است.
همچنین موضوعات این تفاهمنامه عبارت است از: شناسایی دانش‌های موثر و پنهان در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و آشکارسازی آن از طریق به‌کارگیری روش‌های نوین ترویج دانش و کاربردی کردن دانش موجود یا تولید آن، همکاری در تولید و توزیع کتب الکترونیک انتشارات تهران، همکاری در امور رسانه‌ای، ارتباطاتی، با استفاده از ظرفیت‌های ۲ طرف، ایجاد فرصت‌های همکاری برای دانشجویان رشته‌های متناسب با فعالیت انتشارات و همکاری در استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی ۲ طرف. این تفاهمنامه همکاری مشترک میان قاسم صفایی‌نژاد، مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی و به نمایندگی از این انتشارات و سیدمهدی شریفی، مشاور رئیس دانشگاه تهران و مدیر شبکه دانشگاه تهران به نمایندگی از دانشگاه تهران منعقد شد.
***
«در سایه سرو» بهترین انیمیشن جشنواره فلورانس ایتالیا شد
پویانمایی «در سایه سرو» با کارگردانی مشترک حسین ملایمی و شیرین سوهانی ۲ جایزه اصلی بخش انیمیشن که از سوی هیات انتخاب تعیین می‌شود و جایزه ویژه تماشاگران را از نهمین جشنواره فیلم فلورانس دریافت کرد.
«در سایه سرو» جدیدترین تولید انیمیشن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بخش رقابتی فیلم‌های انیمیشن نهمین جشنواره فیلم کوتاه «فلورانس» در کشور ایتالیا حضور داشت. اولین حضور بین‌المللی پویانمایی ۲۰ دقیقه‌ای «در سایه سرو» در بخش مسابقه افق فیلم‌های کوتاه هشتادمین جشنواره فیلم ونیز در سال جاری رقم خورد. پویانمایی «در سایه سرو» درباره یک ناخداست که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، او با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کند. آنها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند. بر همین اساس، جشنواره فیلم کوتاه «فلورانس» در ۳ بخش داستانی، مستند و انیمیشن برگزیدگان را معرفی کرد.
نهمین جشنواره فیلم کوتاه «فلورانس» ۵ تا ۷ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ تا ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴) در شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد.

Page Generated in 0/0057 sec