printlogo


کد خبر: 277716تاریخ: 1402/12/15 00:00
تهران 14 نماینده خود را در خانه ملت شناخت و تکلیف 16 نماینده در دور دوم مشخص خواهد شد
پرونده باز انتخابات در تهران
وزیر کشور: مشارکت 41 درصد و میزان آرای مخدوش 8 درصد بود

گروه سیاسی: با اعلام نتایج نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران، تکلیف 14 کرسی پایتخت در خانه ملت مشخص شد و تهرانی‌ها برای انتخاب 16 منتخب دیگر باید اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ در دوم انتخابات پای صندوق رای بروند. به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اعلام شد. همان‌طور که از نتایج اولیه می‌شد حدس زد، سرنوشت بیش از نیمی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به دلیل عدم کسب نصاب 20 درصدی به دور دوم کشیده شد. در مجلس خبرگان رهبری اما علیرضا اعرافی با ۸۸۸۶۱۸ رای، محسن قمی با ۸۸۸۱۲۷ رای، حسینعلی سعدی با ۷۹۶۳۶۵، محمدعلی موحدی با ۷۸۸۱۴۷ رای، محمود رجبی با ۷۵۳۰۳۶ رای، علی مؤمن‌پور با ۷۵۲۰۱۴ رای،  غلامعلی صفائی با ۷۵۰۷۶۱ رای، سیدمحمدعلی موسوی با ۷۱۸۶۸۰ رای،  محمود محمدی‌عراقی با ۷۰۸۷۸۵ رای، غلامعلی نعیم‌آبادی با ۷۰۷۶۱۳ رای،  قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با ۷۰۶۷۸۵ رای، غلامرضا مصباحی‌مقدم با ۶۹۷۶۷۲ رای، عبدالجواد ابراهیمی‌فر با ۶۸۷۵۷۲ رای، احمد دانش‌زاده‌مؤمن با ۶۶۷۵۴۳ رای، سعید صلح‌میرزایی با ۶۳۱۶۱۴ رای و محمدرضا ناصری کوچه‌بیوک با ۶۱۸۶۶۶ رای به عنوان 16 منتخب استان تهران به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند تا تکلیف 81 نماینده این مجلس مشخص شود. بر این اساس اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و مردم در حوزه‌های تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه، شبستر، پارس‌آباد و بیله‌سوار، سمیرم،  لنجان، کرج، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، بیرجند، درمیان و خوسف، مشهد و کلات، آبادان، رامهرمز و رامشیر، زنجان و طارم، خدابنده، مرودشت، شیراز، کرمانشاه، گنبد کاووس، ملایر، خرم‌آباد و دوره و قائمشهر، سوادکوه و جویبار نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.
در همین ارتباط ظهر روز گذشته وزیر کشور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با وجود تبلیغات کم‌نظیر یا حتی بی‌نظیر دشمنان برای مأیوس کردن مردم از حضور در انتخابات و با وجود برخی دشواری‌های اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، ملت در انتخابات حاضر شدند. احمد وحیدی یادآور شد: امنیت انتخابات ما مثال‌زدنی بود و در امنیت کامل این انتخابات برگزار شد. دشمنان تبلیغ می‌کردند امنیت در انتخابات را مخدوش جلوه دهند که از سرویس‌های جاسوسی گرفته تا گروه‌های تروریستی و دیگر دشمنان ملت در این مسیر حرکت کردند اما دیدیم امنیت بسیار خوبی در انتخابات تأمین شد. وی افزود: انتخابات ما از بالاترین استاندارد سلامت برخوردار بود و تک‌تک آرای مردم مورد توجه و حساسیت بود. این حجم از تأمین سلامت انتخابات را مدیون همکاری مردم و دستگاه‌های مسؤول هستیم. اهمیت این موضوع با توجه به امنیت و سلامت انتخابات در دیگر کشورها و مقایسه با آن مشخص می‌شود.
وزیر کشور با اشاره به رقابتی بودن انتخابات خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبانی که مشارکت و در این دوره حضور پیدا کردند، بی‌نظیر بود. رقابت تنگاتنگ و فشرده این دوره به دلیل حضور فراوان کاندیداها بود. این رقابت واقعی بود و همه طیف‌ها و گروه‌ها در آن حضور جدی داشتند. وحیدی یادآور شد: در این دوره فضای نامساعد جوی را داشتیم، تبلیغات مدام دشمن را هم شاهد بودیم و عملیات روانی نیز از چند ماه پیش علیه انتخابات شکل گرفته بود و با این همه شاهد مشارکت و حضور مردم و جمعیتی ۲۵ میلیونی پای صندوق‌های رای بودیم. وی تاکید کرد: با کمال افتخار اعلام می‌کنم هر 4 سطح امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در این انتخابات به دست آمد که در این زمینه از همه کسانی که مسؤول بودند یا برای فراهم‌کردن زمینه‌ها کمک کردند و از مردم که در این صحنه نقش‌آفرینی‌ کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم. وزیر کشور افزود: خود را برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس آماده می‌کنیم. در برخی رسانه‌ها دیده شد درباره موضوعی به نام آرای دچار مشکل مباحثی را مطرح کردند که باید گفت این میزان یعنی آرای سفید در کل کشور ۵ درصد بوده است. وحیدی با توضیح مفهوم رای مخدوش اظهار کرد:‌ ما ۳ نوع رای مخدوش داریم؛ یکی رای ناخوانا که مربوط به کسانی است که در املای اسم دچار اشکال شده باشند. یکی رای به کسانی که احراز صلاحیت نشده باشند و یکی هم رای سفید که میزان کل آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بوده است. وزیر کشور تصریح کرد: اینکه برخی تلاش می‌کنند روی مفهوم آرای سفید سرمایه‌گذاری کنند، نتیجه‌ای ندارد و به جایی نمی‌رسد. تلاش برای کم‌رمق نشان دادن انتخابات کار نادرستی است. اگر همه آرای مخدوش کل کشور را هم محاسبه کنیم، در نهایت به ۸ درصد می‌رسیم. وزیر کشور همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: در این انتخابات ۴۱ درصد مشارکت داشتیم و حضور ۲۵ میلیون نفر را شاهد بودیم. همچنین وحیدی با اشاره به زمان برگزاری دور دوم انتخابات گفت: مرحله دوم انتخابات اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود. در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم تا با توجه به اینکه در آن ایام کنکور را پیش ‌رو داریم، بررسی کنیم تا همزمان با کنکور نباشد. وی ادامه داد: ابتدا مطرح بود دور دوم انتخابات ۷ اردیبهشت برگزار شود اما در حال رایزنی با وزارت علوم و شورای نگهبان در این زمینه هستیم.
***
ردیف/ نام و نام‌خانوادگی/ تعداد رای/ وضعیت/ درصد
۱ سیدمحمود نبویان ۵۹۷۷۷۰ منتخب 38.08
۲ امیرحسین ثابت‌ منفرد ۴۸۷۹۸۲ منتخب 31.08
۳ حمید رسایی ۴۸۵۷۱۱ منتخب 30.94
۴ محمدباقر قالیباف ۴۴۷۹۰۵ منتخب 28.53
۵ رضا تقی‌پورانوری ۴۲۴۹۴۵ منتخب 27.07
۶ روح‌الله ایزدخواه ۴۰۷۳۰۳ منتخب 25.95
۷ مرتضی آقاطهرانی ۴۰۵۷۰۷ منتخب 25.84
۸ منوچهر متکی ۴۰۴۶۱۵ منتخب 25.77
۹ اسماعیل کوثری ۳۸۶۷۷۳ منتخب 24.64
۱۰ مهدی کوچک‌زاده ۳۶۶۲۱۶ منتخب 23.33
۱۱ سیدعلی یزدی‌خواه ۳۳۳۳۰۸ منتخب 21.23
۱۲ علی خضریان ۳۳۳۱۰۳ منتخب 21.22
۱۳ مالک شریعتی نیاسر ۳۳۱۵۱۰ منتخب 21.12
۱۴ کامران غضنفری ۳۱۶۳۷۴ منتخب 20.15
۱۵ احمد نادری ۳۰۲۵۹۰ نامزد مرحله دوم 19.28
۱۶ ابراهیم عزیزی ۲۸۷۴۲۴ نامزد مرحله دوم 18.31
۱۷ پیمان فلسفی ۲۷۶۰۴۱ نامزد مرحله دوم 17.58
۱۸ سمیه رفیعی ۲۷۰۷۴۶ نامزد مرحله دوم 17.25
۱۹ ابوالفضل ظهره‌وند ۲۶۹۲۵۷ نامزد مرحله دوم 17.15
۲۰ حسین نجابت ۲۶۷۸۹۵ نامزد مرحله دوم 17.06
۲۱ عبدالحسین روح‌الامینی‌نجف‌آبادی ۲۶۵۴۸۲ نامزد مرحله دوم 16.91
۲۲ محمد سراج ۲۶۳۱۷۰ نامزد مرحله دوم 16.76
۲۳ ابوالقاسم جراره ۲۶۲۹۲۵ نامزد مرحله دوم 16.75
۲۴ زهره‌سادات لاجوردی ۲۵۵۶۲۶ نامزد مرحله دوم 16.28
۲۵ زینب قیصری ۲۵۱۶۷۵ نامزد مرحله دوم 16.03
۲۶ علیرضا سلیمی ۲۴۴۷۸۸ نامزد مرحله دوم 15.59
۲۷ زهره طبیب‌زاده‌نوری ۲۴۲۰۶۷ نامزد مرحله دوم 15.42
۲۸ ریحانه اخلاقی ۲۴۰۹۲۷ نامزد مرحله دوم 15.35
۲۹ صالح اسکندری ۲۲۷۲۲۳ نامزد مرحله دوم 14.47
۳۰ محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی ۲۲۶۶۷۹ نامزد مرحله دوم 14.44
۳۱ سیدمرتضی محمودی ۲۲۱۳۳۳ نامزد مرحله دوم 14.1
۳۲ حسن خجسته‌باقرزاده ۲۱۶۱۵۱ نامزد مرحله دوم 13.77
۳۳ مهدی عسگری ۲۰۵۴۱۴ نامزد مرحله دوم 13.08
۳۴ مجتبی زارعی ۲۰۲۶۵۵ نامزد مرحله دوم 12.91
۳۵ بیژن نوباوه‌وطن ۱۹۷۳۲۶ نامزد مرحله دوم 12.57
۳۶ سمیه گل پورچمرکوهی ۱۹۳۰۱۶ نامزد مرحله دوم 12.3
۳۷ علی‌اصغر پورمحمدی ۱۹۱۵۹۰ نامزد مرحله دوم 12.2
۳۸ علی طهرانی‌مقدم ۱۸۷۹۵۴ نامزد مرحله دوم 11.97
۳۹ سیدنظام‌الدین موسوی ۱۸۴۴۷۶ نامزد مرحله دوم 11.75
۴۰ فاطمه قاسم‌پور ۱۷۶۱۵۹ نامزد مرحله دوم 11.22
۴۱ حسین صمصامی‌مزرعه‌آخوند ۱۷۵۳۷۳ نامزد مرحله دوم 11.17
۴۲ مجتبی رحمان‌دوست ۱۷۴۷۳۴ نامزد مرحله دوم 11.13
۴۳ عطا بهرامی ۱۷۳۹۲۵ نامزد مرحله دوم 11.08
۴۴ مهدی شریفیان ۱۷۲۳۵۱ نامزد مرحله دوم 10.98
۴۵ سعید آجورلو ۱۶۷۱۱۴ نامزد مرحله دوم 10.65
46 غلامحسین رضوانی 158216 نامزد مرحله دوم 10.08

 


Page Generated in 0/0146 sec