کد خبر: 277835تاریخ: 1402/12/19 00:00
شناسایی ۲۰۰ هزار دانشآموز بازمانده از تحصیل
وزارت آموزشوپرورش در راستای شناسایی و ترغیب دانشآموزان بازمانده از تحصیل، اقدامات قابل توجهی را انجام داده است به طوری که طبق گفته وزیر آموزشوپرورش ۲۰۰ هزار دانشآموز بازمانده از تحصیل سال جاری شناسایی شدهاند. رضامراد صحرایی گفت: سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار دانشآموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شدند و در سال جاری نیز بیش از ۲۰۰ هزار نفر دیگر شناسایی شدهاند و کارهای ادامه تحصیل این افراد بازمانده از تحصیل در حال انجام است. وی تاکید کرد: از ترک تحصیل دانشآموزان باید پیشگیری و در زمینه جذب دانشآموزان بازمانده از تحصیل نیز باید برنامهریزی دقیقی شود. وی بر لزوم ساماندهی آن دسته از دانشآموزان بازمانده از تحصیلی که شناسایی شدهاند اما مسیر دیگر را برای تحصیل انتخاب کردهاند، تاکید کرد. وزیر آموزشوپرورش گفت: رفع و ارتقای بسیاری از مسائل کشور را باید در مدرسه و کلاسهای درس به دست آورد و تحول در آموزشوپرورش پس از نقش و جایگاه معلم، در توجه و دقت به کتب درسی ایجاد میشود. صحرایی که اخیرا از سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزشوپرورش بازدید کرد، در بدو ورود به این سازمان، از کتابخانه و مرکز اسناد بازدید و ضمن مطالعه بخشی از آثار و گنجینههای وزارت آموزشوپرورش، نکاتی را درباره ضرورت تهیه سیر تدوین کتب درسی تاریخ وزارت آموزشوپرورش بیان کرد. وی در دیدار با کارکنان سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزشوپرورش، این سازمان را یکی از مهمترین و حساسترین بخشهای نظام تعلیم و تربیت برشمرد و بر جایگاه ممتاز آن در کشور و ضرورت توجه به آن تاکید کرد. وی به تبیین شعار هدفمند مدرسه قوی، ایران قوی پرداخت و افزود: رفع و ارتقای بسیاری از مسائل کشور را باید در مدرسه و کلاسهای درس به دست آورد و تحول در آموزشوپرورش پس از نقش و جایگاه معلم، در توجه و دقت بر کتب درسی ایجاد میشود. صحرایی در ادامه به ضرورت تربیت معلمان چندمهارتی، تربیت صحیح معلمانی که منتقلکننده قوی محتواهای کتب درسی باشند، ضرورت آموزش شیوههای جذاب تدریس، بازطراحی نظام فنی و حرفهای، تقویت مجلات رشد و ضرورت در دسترس قرار دادن آسان برای معلمان، بهرهگیری از پژوهشهای پیرامون نظام تعلیم و تربیت و استفاده از آنان در دورههای ضمن خدمت و نیز ایجاد شبکه ملی و بازطراحی کتابهای درسی مطالبی بیان و تصریح کرد: نقطه شروع تحول در آموزشوپرورش در سازمان پژوهش است، زیرا شما مطلب و انتظاری را تبدیل به یک درس میکنید و آن درس از طریق معلمان در اختیار دانشآموزان
قرار میگیرد.