printlogo


کد خبر: 277856تاریخ: 1402/12/19 00:00
نگاه
حماقت صهیونیست‌ها و نسخه پیشرفته جنگ 33 روزه

مهدی گرگانی: شیخ نعیم قاسم معاون سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به خاک لبنان به سران صهیونیست هشدار داد و ضمن حمایت دوباره از مقاومت شرافتمندانه فلسطینی‌ها در غزه، عملیات توفان الاقصی را اقدامی مشروع در پاسخ به ۷۶ سال اشغالگری در سرزمین‌های فلسطینی خواند.  
شیخ نعیم قاسم در مهم‌ترین بخش سخنان خود خطاب به سران صهیونیست هرگونه تجاوز به خاک لبنان را حماقت محض توصیف و تاکید کرد در صورت هرگونه «حماقتی» و تجاوز به خاک لبنان، نسخه مدرن جنگ 33 روزه (ژوئن 2006) تکرار خواهد شد و «شکست مفتضحانه دیگری به شکست‌های شما و پیروزی دیگری به پیروزی‌های ما افزوده خواهد شد... جنگ علیه غزه را متوقف کنید، تا منطقه آرام شود».
1- جنگ 33 روزه نبردی تاریخی بود که رژیم صهیونیستی تابستان سال 2006 در واکنش به یک عملیات حزب‌الله در عمق اراضی اشغالی صورت داد و دامنه آن کل مرزهای شمال فلسطین اشغالی و سراسر لبنان را در برگرفت. در این جنگ، حزب‌الله افسانه شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها را شکست و با به اسارت گرفتن ۲ نظامی صهیونیست تحولی عظیم در رویکرد مقاومت علیه اشغالگران ایجاد کرد. برخی کارشناسان معتقدند این عملیات حزب‌الله، وضعیت مقاومت را از حالت تدافعی به تهاجمی تغییر داد. 
ارتش رژیم صهیونیستی پس از 33 روز حمله به لبنان با بیش از 165 نفر تلفات دست از پا درازتر عقب‌نشینی کرد، هیچ مرزی جابه‌جا نشد و تبعات سنگین نظامی، اطلاعاتی و استراتژیک را متحمل شد که دامنه آن تا امروز ادامه دارد. 
2- اگرچه بعد از پایان جنگ 33 روزه برخی می‌گفتند در جنگ 33 روزه هیچ طرفی پیروز نشد اما با گذشت زمان خود صهیونیست‌ها به شکست در این جنگ اعتراف کردند. «عوفر شیلح» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی می‌گوید پس از پایان جنگ وضع اسرائیل بهتر نشد. تهدید در شمال (به واسطه حضور موشک‌ها) همچنان موجود است. حزب‌الله در این جنگ ثابت کرد می‌توان شمال را برای مدت‌های طولانی فلج کرد. «رون تیره» از مقامات سابق واحد اطلاعات نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی نیز جنگ 33 روزه را شکستی کامل برای تل‌آویو خواند و گفت: «درست است حزب‌الله آتش‌بس را پذیرفت اما به باور خودش و طرف‌های منطقه‌ای پیروز شد، زیرا کمتر از ۱۰۰۰ رزمنده حزب‌الله در برابر ۴ لشکر ایستاده و ضربات مهلکی به ارتش اسرائیل وارد ساختند».
3- یادآوری جنگ 33 روزه از سوی شیخ نعیم قاسم در این برهه حساس، تنها یک اشاره صرف نیست بلکه در پشت آن اهداف و مقاصد زیادی نهفته است. شیخ نعیم قاسم در ادامه صحبت‌های خود خطاب به اشغالگران درباره تکرار شکست جنگ 33 روزه هشدار داد و تاکید کرد اگر حماقت کنید با «نسخه مدرن و پیشرفته‌تر جنگ 33 روزه» روبه‌رو خواهید شد. تاکید بر نسخه پیشرفته‌تر جنگ 33 روزه بر این مساله دلالت دارد که اکنون قدرت حزب‌الله در ۳ سطح زمین، دریا و هوا به هیچ وجه قابل مقایسه با قدرت حزب‌الله در سال 2006 نیست. حملات حزب‌الله به مواضع استراتژیک رژیم صهیونیستی از زمان توفان الاقصی بسیار کوبنده و ویرانگر و با موشک‌ها و پهپادهای جدید بوده و باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است. شبکه خبری کان اخیرا گزارش داد درگیری‌ها بین اسرائیل و مقاومت لبنان در مرزهای  شمالی بویژه برای شهرک‌نشینان صهیونیست که از خانه‌های غصبی خود آواره شده‌اند، بسیار دردناک به نظر می‌رسد. 
یک مقام امنیتی شهرک صهیونیست‌نشین المطله واقع در شمال اراضی اشغالی که شاهد جنگ 2006 نیز بوده با اشاره به دقت و قدرت بیشتر موشک‌های حزب‌الله گفته: حملاتی که حزب‌الله انجام می‌دهد حتی در جنگ دوم لبنان (جنگ ۳۳ روزه) نیز شاهد نبودیم. ما در پادشاهی نصرالله زندگی می‌کنیم؛ در منطقه‌ای که دبیرکل حزب‌الله سلطان آن است!»
4-  اگر چه در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی نیز توانست خساراتی به لبنان وارد سازد اما شرایط کنونی با شرایط سال 2006 بسیار متفاوت و دیگرگونه است. رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گرفتار شده و به اذعان تحلیلگران غربی به شکست حماس حتی نزدیک هم نشده است. کشتار وحشیانه مردم غزه هیچ آبرو و اعتباری برای این رژیم حتی در میان متحدان اسرائیل باقی نگذاشته و صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در افکار عمومی دنیا ندارند. در داخل فلسطین اشغالی، شکاف سیاسی و جنگ قدرت به اوج رسیده است. کابینه نتانیاهو هیچ انسجامی ندارد و به گفته تحلیلگران صهیونیست هر لحظه امکان سقوط و فروپاشی آن وجود دارد. در چنین شرایطی تهدید حزب‌الله لبنان به چیزی فراتر از نسخه جنگ 33 روزه، یک کابوس وحشتناک برای صهیونیست‌هاست.

Page Generated in 0/0064 sec