printlogo


کد خبر: 277933تاریخ: 1402/12/21 00:00
ترمینال شماره ۲ فرودگاه اهواز توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد
ناوگان هوایی درمسیر توسعه
بسترسازی یک میلیون مسافر هوایی جدید

استان خوزستان یکی از استان‌های مورد تاکید دولت سیزدهم برای توسعه هرچه بیشتر است. این استان روز گذشته میزبان وزیر راه و شهرسازی بود. افتتاح ترمینال شماره ۲ فرودگاه اهواز و شروع عملیات ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی و باند دوم جاده اهواز - خرمشهر از اقدامات مهرداد بذرپاش در این استان بود.
به گزارش «وطن امروز»، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: وزیر راه و شهرسازی به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در حوزه مسکن و راه‌سازی به خوزستان سفر ‌کرد.
مسعود بیات‌منش با اشاره به سفر یک‌روزه مهرداد بذرپاش به خوزستان اظهار کرد: در این سفر پروژه‌های عمرانی در حوزه راه‌سازی، مسکن و ساختمان و فرودگاهی افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز ‌شد.
وی با اشاره به اجرای طرح جوانی جمعیت در خوزستان نیز افزود: در سفر وزیر راه و شهرسازی در قالب این طرح، جشن اهدای ۳ هزار قطعه زمین اختصاص‌ یافته به متقاضیان دارای ۳ یا 4 فرزند در استان برگزار شد.
بیات‌منش از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در استان با حضور وزیر راه و شهرسازی هم خبر داد و گفت: در این سفر وزیر از پروژه‌های کمربندی اهواز و چند پروژه راه‌سازی در استان بازدید کرد.
* وزیر راه و شهرسازی ترمینال بهسازی شده فرودگاه اهواز را افتتاح کرد
ترمینال بهسازی‌شده فرودگاه اهواز در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خوزستان به بهره‌برداری رسید.
صبح دیروز مهرداد بذرپاش در جریان سفر به استان خوزستان ابتدا ترمینال بهسازی شده فرودگاه اهواز را افتتاح کرد. 
رضا نخجوانی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این رابطه گفت: مساحتی برابر ۴۰۰۰ مترمربع برای خدمت‌رسانی به مسافران به مساحت پیشین اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه 1000 میلیارد ریال برای بهسازی ترمینال فرودگاه اهواز هزینه شده است، از تسهیل ورود و خروج مسافران و کاهش ایستایی آنها به عنوان دستاوردهای این پروژه نام برد و ادامه داد: افزودن یک تسمه نقاله به ۲ تسمه نقاله پیشین، جداسازی فضای حضور مسافران و مستقبلان برای ارائه خدمات مناسب و کاهش ازدحام و ایجاد سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، از جمله موارد در نظر گرفته شده در پروژه بهسازی ترمینال فرودگاه اهواز است.
* ظرفیت فرودگاه اهواز به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافت
وزیر راه و شهرسازی دیروز در حاشیه افتتاح ترمینال شماره ۲ ورودی مسافر فرودگاه اهواز گفت: با اجرای بهسازی این ترمینال، ظرفیت فرودگاه اهواز به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا می‌یابد.
بذرپاش بیان کرد: با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه اهواز از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا می‌یابد.
وی افزود: برخی فرودگاه‌های کشور با اضافه کردن ترمینال‌هایی در مجاورت خود به دنبال افزایش ظرفیت ورودی مسافر هستند و فرودگاه اهواز نیز یکی از کانون‌های هدف است.
وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، ظرفیت پروازهای فرودگاه اهواز افزایش یافته و این فرودگاه به نقش بین‌المللی خود بازگردد.
وی ادامه داد: سرکشی به طرح‌های مسکن، راه‌سازی و راهداری، کمربندی شهر اهواز، چهار خطه شدن خط اهواز به خرمشهر، آغاز عملیات ۵۰ هزار واحد نهضت ملی و تقدیم زمین به 3000 نفر در طرح جوانی جمعیت از دیگر برنامه‌های ما در این سفر خواهد بود.
بذرپاش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما در دولت سیزدهم اعطای زمین در روستاهای کشور است گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای کشور تامین و از این تعداد ۳۰۰ هزار قطعه به متقاضیان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های هدف در طرح جوانی جمعیت است، اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت به ۷۰ هزار متقاضی زمین واگذار شد و امیدواریم سال آینده نیز با قوت بیشتری این طرح را در استان خوزستان و سایر نقاط کشور دنبال کنیم.
در ادامه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح توسعه فرودگاه اهواز، زمینه توسعه برنامه‌های اقتصادی استان فراهم شود.
رضا نخجوانی توضیح داد: با آزادسازی ۳۰ هکتار زمین درون فرودگاه، ظرفیت ورود مسافر بیشتر خواهد شد؛ در حال مذاکره با نیروهای مسلح برای همکاری هستیم و امید است در این زمینه مساعدت لازم شود.
نخجوانی اظهار کرد: پیش از اجرای این طرح، ترمینال ورودی و خروجی فرودگاه اهواز به صورت مشترک بود که با مساعدت استاندار اقدامات خوبی در این فرودگاه شده است‌.
وی افزود: در آینده نزدیک سایر برنامه‌های نوسازی فرودگاه اهواز از جمله محوطه‌سازی اجرایی خواهد شد.
* آغاز عملیات اجرایی ۵۴ هزار واحد مسکن ملی در خوزستان
عملیات اجرایی ۵۴ هزار واحد مسکن ملی در خوزستان با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان روز گذشته آغاز شد و این تعداد واحد مسکن ملی در ۴۵ سایت واقع در شهرهای مختلف استان اجرایی می‌شود. همچنین کار ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن ملی در استان آغاز شده است که بزودی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
گفتنی است سهم استان خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن حدود ۱۰۰ هزار واحد بوده که بخشی از آنها در قالب بافت‌های فرسوده و طرح جوانی جمعیت اجرا می‌شود. ۳۰۰۰ قطعه زمین نیز به خانواده‌های مشمول ماده 4 قانون جوانی جمعیت در استان خوزستان واگذار شد.  
بر اساس این گزارش کار ساخت و تکمیل بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در استان شروع شده است.
استان خوزستان با جمعیتی افزون بر 5 میلیون نفر یکی از استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.
* عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز - خرمشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد
همچنین روز گذشته عملیات اجرایی باند دوم مسیر اهواز - خرمشهر به طول ۲۵ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان آغاز شد.
در جریان سفر مهرداد بذرپاش به استان خوزستان، عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز - خرمشهر به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتبار نزدیک به 8 هزار میلیارد ریال آغاز شد.
جاده اهواز به خرمشهر در مجموع رفت و برگشت به طول ۱۱۰ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن در دست اجراست که ۲۵ کیلومتر آن سمت اهواز و ۲۵ کیلومتر دیگر آن از سمت خرمشهر است.  همچنین با توجه به برخورداری خوزستان از ۲ مرز زمینی با کشور عراق و ۵ بندر،  تکمیل این پروژه قدم مثبتی برای تردد زوار و حمل محموله‌های کشت و صنعت‌های موجود در منطقه است و منجر به سهولت در رفت و آمد به خرمشهر و مرز شلمچه می‌شود.
* سهولت تردد مسافران در ایام اربعین با تکمیل محور اهواز- خرمشهر
مهرداد بذرپاش دیروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز - خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در ۲ قطعه ۲۵ کیلومتری اجرایی خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه ورودی شهرها جزو نقاط پرتصادف است، ورودی شهرهای اهواز و خرمشهر در اولویت قرار گرفتند. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ کیلومتر مابقی جاده اهواز به خرمشهر نیز فاز به فاز اجرایی می‌شود، گفت: در طرح کمربندی غرب اهواز امید است با تصمیمات اتخاذ شده بتوانیم بخشی از این محور مهم را تا تابستان سال آینده زیر بار ترافیکی ببریم.
بذرپاش در ادامه بیان کرد: با اتمام این محور ۱۲ کیلومتری، رینگ دور اهواز تکمیل و محور اهواز - خرمشهر به‌راحتی و بدون نیاز به عبور از شهر اهواز از مسیر حمیدیه طی می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: اجرای این طرح به کاهش سوانح جاده‌ای، خلوت‌تر شدن محور اهواز و سهولت تردد مسافران در ایام اربعین کمک چشمگیری می‌کند.

Page Generated in 0/0053 sec