printlogo


کد خبر: 277945تاریخ: 1402/12/22 00:00
اخبار

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس یکم فروردین تعطیل است
بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس یکم فروردین ۱۴۰۳ و در سالروز شهادت مولای متقیان امام علی‌(ع) تعطیل است. بنا بر این گزارش، موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و سال جدید شمسی، به اطلاع عموم علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی می‌رساند؛ ساعات بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس از ۲۳ اسفند سال جاری تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و بازدید از سراسر نمای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی از ساعت ۱۰ تا ۱۷ است. بازدید از تالارهای هشتگانه نیز از ساعت ۱۳ تا ۲۱ است. 
همچنین مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را برای تحویل سال، ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تدارک دیده است که متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، روبه‌روی پارک طالقانی واقع شده است.
***
فاصله کتاب و خواننده روزبه‌روز بیشتر می‌شود
میانگین قیمت کتاب بنا بر آمار خانه کتاب و ادبیات  از مهر تا آخر بهمن‌ماه سال 1402 در بازه قیمتی 124 هزار تا 126 هزار تومان در رفت‌وآمد بوده اما میانگین قیمت کتاب در اسفندماه نزدیک به 15 هزار تومان رشد داشته است. به گونه‌ای که میانگین قیمت به نرخ 141 هزار تومان رسیده است. در 6 ماه دوم سال 1401 میانگین قیمت کتاب 93 هزار تومان بوده است که این عدد در سال جاری 127 هزار تومان ثبت شده است. 
بررسی قیمت 6 ماه دوم سال جاری و سال 1401 نشان می‌دهد که میانگین قیمت در مهر 1401 نزدیک به 84 هزار  تومان بوده و در طول 5 ماه با افزایش 19 هزار تومانی در اسفند سال جاری به 103 هزار تومان رسید. از آغاز اسفند امسال، کاغذ که با قیمت ارز نرخ‌گذاری می‌شود از قیمت هر بند یک میلیون و 270 هزار تومان به بیش‌از یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافته است. این امر مهم‌ترین علت افزایش قیمت‌ها در صنعت نشر است. از سوی دیگر 6 ماه دوم هر سال روزهای پرتولید صنعت نشر و کاغذ برای سررسید است. همچنین بیش از 80 درصد مواد اولیه چاپ، وارداتی است.
***
«چهارگاه» ویژه‌برنامه سحر ماه رمضان شد
ویژه‌برنامه «چهارگاه» سحر ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. در این ویژه‌برنامه سیدحسام‌الدین سراج استاد آواز ایرانی، محمداسماعیل‌ آذر استاد شعر ایرانی، حسن بلخاری‌ استاد زیبایی‌شناسی و متین رضوانی پژوهشگر حوزه موسیقی ایرانی میزبان هنرمندان آوازخوان از سراسر ایران خواهند بود. اولین برنامه «چهارگاه» بامداد امروز سه‌شنبه 22 اسفندماه و همزمان با نخستین سحر ماه رمضان، از ساعت ۳:۳۰ تا اذان صبح از شبکه 4 میهمان سحرخیزان شد. در این برنامه درباره گونه‌های شعر، فرهنگ و ادبیات آوازخوانی، مناجات‌خوانی در نقاط مختلف ایران و صحبت می‌شود.
ویژه‌برنامه «چهارگاه» در عمارت تاریخی عین‌الدوله (نگارخانه برگ) ضبط شده و اساتیدی در آن حضور دارند که باعث افزایش جایگاه برنامه در میان مخاطبان خواهد شد.
***
«زیرخاکی۴» به آخرین روز فیلمبرداری رسید
در آستانه پخش فصل چهارم مجموعه کمدی «زیرخاکی» به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا و نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان، تصویربرداری این سریال روز گذشته به پایان رسید. این سریال پرمخاطب پس از پخش 3 فصل امروز سه‌شنبه 22 اسفند همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان ساعت 22:15 از شبکه یک سیما میهمان خانه‌ها می‌شود.
فصل اول این مجموعه به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا ماه رمضان سال ۱۳۹۹ روی آنتن رفت و پربیننده‌ترین سریال رمضانی شد. فصل دوم «زیرخاکی» نیز خرداد سال ۱۴۰۰ پخش شد و در نهایت سومین فصل از این مجموعه، در نوروز سال ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه یک سیما رفت. در فصل چهارم که از ابتدای آذر در تهران، کرج، جزیره خارک، شهرک‌های غزالی و دفاع ‌مقدس ضبط شده، مخاطبان شاهد ادامه ماجراجویی‌های «فریبرز باغ‌بیشه» هستند که در پیوند با ماجراهای قبلی اما در فضاهایی جدید و جذاب رخ می‌دهد.
بازیگران این سریال عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی‌پور، رایان سرلک، بهراد خرازی، منصور نصیری، خسرو احمدی، اصغر نقی‌زاده، مریم موسویان، مهری آل‌آقا، کورش سلیمانی، محمد شیری و هومن برق‌نورد.

Page Generated in 0/0050 sec