printlogo


کد خبر: 278076تاریخ: 1402/12/24 00:00
وزیر راه و شهرسازی: ترانزیت در دولت سیزدهم ۵۵ درصد رشد داشته است
راهی برای توسعه آینده

منطقه جغرافیایی کشورمان از نظر دسترسی به آب‌های آزاد و تعدد همسایگی با کشورهای دیگر کم‌نظیر است. دولت سیزدهم با درک این پتانسیل اقدامات فراوانی در زمینه توسعه حمل‌و‌نقل ریلی، دریایی و جاده ای انجام داده است. در این مدت ۲۲۴۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره‌برداری رسیده است. به طوری که ترانزیت جاده‌ای صرفا نسبت به گذشته بیش از ۴۴ درصد افزایش یافته است.
همچنین ۷۰ هواپیما و بالگرد در ۲ سال و نیم اخیر به ناوگان هوایی کشور اضافه شده است. در همین بازه زمانی میزان مجموع جابه‌جایی بار و مسافر ریلی ۷ درصد افزایش داشته است.
وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد. مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش میزان ترانزیت از کشور گفت: تا امروز شاهد رشد ۵۵ درصدی ترانزیت هستیم که نشان می‌دهد اقدامات دولت برای تحقق رشد ترانزیت به نتیجه رسیده است.
* افتتاح سالن جدید در ترمینال فرودگاه مشهد
وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح سالن جدید در ترمینال فرودگاه مشهد اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده بیش از ۲۰ هزار مترمربع به فرودگاه مشهد اضافه می‌شود و با این افتتاح ظرفیت سالانه اسمی فرودگاه مشهد از ۷ میلیون نفر به ۱۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.
وی افزود: همچنین شاهد رشد ۴۰ درصدی پارک پوزیشن‌ها برای استقرار هواپیما خواهیم بود و تعداد ایستگاه‌ها برای پارک هواپیما و سوار شدن مسافران با رشد ۴۰ درصدی همراه خواهد شد.
بذرپاش در ادامه به موضوع جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه حمل‌ونقل اشاره و عنوان کرد: از هر شرکت خارجی که پیشنهادی بیاید قبول می‌کنیم؛ به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم. روشی برای بررسی صلاحیت شرکت‌های خارجی داریم و از وزارت امور خارجه این اعتبارسنجی شرکت‌ها انجام می‌شود.
* هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته نشده است
وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره برخی اخبار منتشر شده درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما توضیح داد: یکی از درخواست‌های شرکت‌های حمل‌ونقل افزایش قیمت است و باید ضمن توجه به منافع مردم، منفعت این شرکت‌ها هم در نظر گرفته شود تا زیان‌‌ده نشوند اما هنوز چنین تصمیمی گرفته نشده است و در سال آینده نیز افزایش سنواتی مرسوم در حوزه خدماتی کشور رخ می‌دهد.
* احداث بیش از ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲
بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود درباره احداث راه روستایی گفت: هدفگذاری احداث ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ انجام شده بود که از این عدد عبور کردیم و رشد ۲۰درصدی نسبت به سال قبل را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: برای احداث و بهسازی راه روستایی در سال آینده عدد بالاتری هدفگذاری شده است، چرا که این موضوع دارای اهمیت بوده و یکی از نقاط هدف توسعه عمرانی دولت است.
* بهره‌برداری از ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر در پردیس
بذرپاش در پایان به بهره‌برداری از بیش از ۵ هزار و ۲۳۰ مسکن مهر باقیمانده در شهر جدید پردیس اشاره کرد و گفت: بیش از ۵ هزار و ۲۳۰ مسکن مهر باقیمانده در شهر جدید پردیس پس از سال‌ها انتظار تقدیم متقاضیان خواهد شد.

Page Generated in 0/0049 sec