printlogo


کد خبر: 278125تاریخ: 1402/12/26 00:00
تساوی بدون گل استقلال و پرسپولیس در شبی که احتیاط حرف اول را می‌زد
آنچه نکونام می‌خواست

زهره فلاح‌زاده: صدوسومین داربی پایتخت برخلاف دیدارهای رودرروی اخیر استقلال و پرسپولیس کسل‌کننده و فاقد بار فنی بود‌ تا جایی که سهم قرمزها تنها ۳ شوت و آبی‌ها یک شوت در چارچوب بود. در این میان به نظر تیم جواد نکونام با توجه به حواشی‌ تمام‌نشدنی و نقل و انتقالات ضعیف در برابر پرسپولیسی که خیلی خوب توانست مهره‌های ارزشمندی را در نیم‌فصل جایگزین غایبانش کند، به یک مساوی هم قانع بود، چرا که هم اختلاف ۳ امتیازی‌اش با پرسپولیس را حفظ می‌کرد و هم همچنان به صدر جدول تکیه می‌زد. بنابراین آبی‌ها بیش از آنکه بخواهند بی‌گدار به آب بزنند، سعی کردند با یک سبک دفاعی، مهره‌های تاثیرگذار قرمزها را در خط حمله خنثی کنند؛ جایی که مهدی ترابی در هفته‌های اخیر خوش درخشیده و به ستاره میدان مبدل شده بود. از طرفی اوستون ارونوف و عبدالکریم حسن با وجود آنکه دیر به تیم اضافه شدند اما عملکرد قابل قبولی داشتند. با این وجود نکونام باهوش عمل کرد و اجازه خودنمایی به ستاره‌های اوسمار نداد. نکونام به هدفش یعنی نباختن رسید اما سوال مهم این است: اوسمار هم به دنبال مساوی بود؟
در نشست خبری پیش از بازی سرمربی پرسپولیس اعلام کرد به دنبال بازی زیبا نیست و هدفش کسب ۳ امتیاز است اما نحوه آرایش و نوع بازی این تیم شباهتی به تیمی که به دنبال پیروزی باشد، نداشت، آن هم برابر استقلالی که خیلی خوب دفاع می‌کرد و اجازه قدرتنمایی به مهاجمان پرسپولیس نمی‌داد. قرمزها به قدری در خط حمله ناتوان ظاهر شدند که حتی ضربات ایستگاهی نزدیک ۱۸ قدم دروازه استقلال را هم ناامیدانه می‌زدند. در مجموع بازی با وجود استقبال خوب طرفداران ۲ تیم چنگی به دل نزد و کم مانده بود بازیکنان درون زمین چرت هم بزنند!
پرسپولیسی‌ها معتقد بودند استقلالی‌ها خیلی دفاعی بازی کردند و همین امر مانع اجرای یک بازی جذاب و دیدنی شده است. آنها اعتقادشان این بود که تیم نکونام نباید تا این حد در زمین خود خیمه می‌زد اما سوالی که باید از آنها شود این است که اوسمار با دیدن چنین سبکی از استقلال و‌ با وجود مهره‌هایی که در خط حمله دارد، چرا هیچ پلن دیگری نداشت. چرا بازیکنان این تیم در سانتر کردن‌ها و شوت زدن ناموفق بودند و هرگز نتوانستند یک موقعیت ایجاد کنند و یک کار گروهی انجام دهند؟ مگر می‌شود سرمربی یک تیم در مواجهه با این سبک تدافعی پلنی نداشته باشد؟
برخلاف عقیده پرسپولیسی‌ها، استقلالِ جواد نکونام باهوش عمل کرد و با توجه به اینکه از نظر مهره با رقیبش قابل قیاس نیست، چاره‌ای جز ارائه چنین نمایشی نداشت، آن هم برابر پرسپولیسی که در دیدارهای اخیر رونده، جنگنده و هجومی بازی کرده و باید ستاره‌هایش متوقف می‌شدند.
استقلال که فصل گذشته ستاره‌هایی همچون قائدی و‌ محبی را تحت هدایت ساپینتو، سرمربی پرتغالی در اختیار داشت و هجومی بازی کرد، هم در لیگ به پرسپولیس باخت و هم در فینال جام‌حذفی و‌ هر ۲ جام را تقدیم رقیب کرد اما حالا تیم‌ نکونام با وجود تمام حاشیه‌ها و بحران‌ها همچنان در صدر جدول است و به پرسپولیس رفت و برگشت نباخته است. می‌توان گفت نکونام با کمترین بضاعت، بهترین نتیجه را تا اینجای لیگ گرفته است. او می‌خواهد آرام آرام و با وجود اینکه شاید درون باشگاه هم به توانایی او اعتقاد چندانی ندارند، تیمش را به موفقیت برساند،‌ البته اگر بگذارند.
***
سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با «وطن امروز»: 
به هدف‌مان رسیدیم
سیدحسین حسینی، دروازه‌بان استقلال پس از تساوی در داربی ۱۰۳ اظهار داشت: داربی همیشه بازی سختی است. به دلیل فشار و استرسی که ۲ تیم دارند، نمی‌توانند خوب بازی کنند اما ما به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم و فاصله را حفظ کردیم.
وی در پاسخ به این سوال که عالیشاه گفت سبک بازی استقلال باعث کیفیت پایین این بازی شد، گفت: پرسپولیس 11 نفره حمله می‌کرد؟! ما هم وقت تلف کردن آنها را در سال‌های گذشته دیده‌ایم.
دروازه‌بان استقلال درباره اینکه پرسپولیسی‌ها معتقد بودند خطای پنالتی رخ داده است، تصریح کرد: «وی‌ای‌آر» بود و دیگر حرفی نمی‌ماند. 
حسینی درباره اینکه غلامپور، مربی استقلال گفته حق حسینی است که دروازه‌بان فیکس تیم‌ ملی باشد عنوان کرد: از آقای غلامپور تشکر می‌کنم. او برای من خیلی زحمت کشیده است. کلین‌شیت یک کار تیمی است. امیدوارم بتوانم به عملکرد خوبم ادامه دهم.
وی همچنین درباره شرایط مالی استقلال و صحبت‌های خطیر که گفته به داد استقلال رسیده است، گفت: ما خیلی مشکل داریم و جالب است که تیم‌های دیگر نصف ما مشکل ندارند و همه مصاحبه می‌کنند و گله‌مند هستند. ببینید پرسپولیس و سایر مدعیان چطور در نیم‌فصل یارگیری کردند و دیدید که پرسپولیس در زمین چه تیم کاملی بود‌. همه مشکلات برای استقلال است و پول‌های پارسال ما هم مانده است. از مدیران باشگاه خواهش ویژه دارم که تلاش کنند. گویا قرار است ۵ درصد به حساب ما واریز شود اما آخر سال است و واریز ۵ درصد به درد ما نمی‌خورد. ‌امیدوارم این واریزی به تیم ضربه نزند.

 


Page Generated in 0/0052 sec