printlogo


کد خبر: 278240تاریخ: 1402/12/28 00:00
اخبار

حکم وزیر ارشاد در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما تمدید شد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در حکمی مسؤولیت محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما تمدید کرد.
در متن حکم رئیس‌جمهور خطاب به محمدمهدی اسماعیلی آمده است: «در اجرای بند یک ماده یک و تبصره یک ماده ۲ قانون نحوه اجرای اصل 175 قانون اساسی در بخش نظارت مصوب 1370.7.11 مجمع تشخیص مصلحت نظام با تمدید مسؤولیت جنابعالی به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موافقت می‌شود.
انتظار دارد با همکاری سازنده سایر اعضای محترم شورا ضمن ایفای نقش تعیین‌کننده و اعمال نظارت مؤثر بر برنامه‌های رسانه ملی در جهت ارتقای آگاهی؛ امید و معرفت عمومی؛ تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی؛ ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی و ابتهاج معنوی و نشاط انقلابی در چارچوب قوانین مصوب اهتمام کرده و به صورت فصلی آخرین وضعیت و گزارش اقدامات انجام گرفته درباره تحقق انتظارات فوق را به اینجانب ارسال کنید.
توفیقات روزافزون آن جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و بویژه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند سبحان مسألت می‌نمایم».
***
انتصاب مشاور امور پخش و اکران مؤسسه تصویر شهر
مریم پیرکاری، مدیرعامل «موسسه تصویر شهر»، طی حکمی مجتبی بهزادیان را به سمت مشاور امور پخش و اکران این موسسه منصوب کرد.
مجتبی بهزادیان که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت است، در سال‌های فعالیت خود در عرصه فرهنگ و هنر، روابط ‌عمومی معاونت سینمایی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، کارشناسی امور سینمایی و نمایندگی تام‌الاختیار مدیرعامل مؤسسه سینما شهر در پردیس سینمایی هویزه مشهد، مدیریت اجرایی سامانه فروش و اکران سینماهای کشور (سمفا)، مدیریت امور سینمایی استان تهران حوزه هنری، مدیریت سینما فرهنگ را بر عهده داشته است. وی در حال حاضر معاون پخش و اکران موسسه بهمن سبز است.
همچنین بهزادیان در 2 دوره سی‌ونهم و چهلم جشنواره فیلم فجر و سی‌وسومین و سی‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، عنوان مدیر برگزیده را کسب کرده است.
***
جواد مانی، تهیه‌کننده پیشکسوت رادیو درگذشت
داوود جمشیدی از پیشکسوتان رادیو با تایید خبر درگذشت جواد مانی گفت: جواد مانی ۲۵ اسفند بر اثر سکته مغزی در آلمان دار فانی را وداع گفت.
وی اضافه کرد: او متولد سال ۱۳۲۵ بود و از سال ۱۳۵۲ به عنوان تهیه‌کننده وارد رادیو شد. وی برای دیدار با فرزندش راهی آلمان شده بود که در آنجا درگذشت. زنده‌یاد جواد مانی صاحب نظر در حوزه‌های مختلف در هنر بود. بدون تردید او از موسیقی‌شناسان بسیار خوب بود که در زمینه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تحصیل کرده بود.
جواد مانی از تهیه‌کنندگان باسابقه رادیو، با شبکه‌های مختلف رادیو همکاری داشت. زنده‌یاد مانی به مدت ۳۵ سال در رادیو تهران در کسوت تهیه‌کننده فعال و بازنشسته این شبکه رادیویی بود. از برنامه‌های این تهیه‌کننده می‌توان به «شور زندگی»، «ترنم»، «جامه‌داران»، «ضرباهنگ»، «نغمه» و «نغمه و نوا» اشاره کرد.
***
انتشار یک کتاب موسیقایی در روزهای پایانی سال
«موسیقی یارسان» عنوان یکی از تازه‌ترین کتاب‌های منتشرشده حوزه موسیقی به روایت علی‌اکبر مرادی و آوانگاری آموزشی - تحلیلی حیدر کاکی است که به‌تازگی در دسترس مخاطبان و پژوهشگران قرار گرفت. این کتاب مشتمل بر سرودهای آیینی و ته‌رزهای باستانی تنبور به روایت علی‌اکبرمرادی و آوانگاری آموزشی - تحلیلی حیدر کاکی توسط انتشارات سرانه منتشر شد.
در توضیحات تکمیلی این کتاب آمده است: «کتاب موسیقی یارسان آوانگاری سرودها و ته‌رزهای باستانی تنبور، به عنوان یک فرهنگ موسیقایی است، که تاکنون به صورت سینه به سینه آموزش داده شده و هم‌اکنون برای نخستین بار مکتوب و از مضراب‌ها و نشانه‌هایی که ویژه نوازندگی این ساز است، استفاده شده است. این نشانه‌ها هنگام فراگیری کاربردی عملی دارند و باعث آسانی در اجرای ساز شده و متناسب با فرهنگ خاص موسیقایی آن هستند.
در کتاب «موسیقی یارسان - سرودها و ته‌رزهای باستانی تنبور» همه مقام‌های کلام و مجلسی و گوشه‌های مختلف آن با روش تقریری و دقیق، و نه به صورت توصیفی، نت‌نویسی شده‌اند.
این کتاب برابر اثر صوتی علی‌اکبر مرادی در قالب 4 لوح فشرده، ابتدا توسط خانه فرهنگ‌های جهان در پاریس و سپس توسط انتشارات ماهور منتشر شده است.

Page Generated in 0/0081 sec