printlogo


کد خبر: 278249تاریخ: 1402/12/28 00:00
اخبار

قرعه یک‌هشتم نهایی جام حذفی
قرعه کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران انجام شد.
نشست مطبوعاتی سازمان لیگ در حالی برگزار شد که با حذف استقلال، احتمال برگزاری داربی وجود نداشت اما همه در انتظار روشن شدن حریفان پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی بودند. در نهایت اما این ۳ تیم با یکدیگر رودررو نشدند و البته ساده‌ترین قرعه نیز به سپاهان خورد تا این تیم با استقلال ملاثانی رودررو شود. همچنین تراکتور در خانه باید از ذوب‌آهن میزبانی کند که این شاید سخت‌ترین بازی این مرحله نیز باشد. در این بین پرسپولیس با آلومینیوم اراک رودررو‌ خواهد شد که ۲ سال پیش این تیم را از جام حذفی کنار‌ زده بود. این لیست کامل مرحله یک هشتم نهایی است:
استقلال ملاثانی - سپاهان اصفهان 
فجر شهیدسپاسی - گل‌گهر سیرجان
تراکتور تبریز - ذوب‌آهن اصفهان
مس کرمان - چادرملو اردکان
هوادار تهران - مس سونگون 
ملوان بندرانزلی - سایپا تهران
مس رفسنجان - پیکان تهران
آلومینیوم اراک - پرسپولیس
***
ایران، دومین کشور آسیایی با بیشترین تعداد تکواندوکار در المپیک
پس از اتمام رقابت‌های کسب سهمیه المپیک پاریس در قاره آسیا، تعداد سهمیه‌های کشورهای قاره کهن جهت شرکت در این رویداد مهم مشخص شد. مسابقات انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴ در قاره آسیا به میزبانی شهر «تای آن» در کشور چین برگزار شد و ۱۶ تکواندوکار از کشورهای مختلف قاره کهن حائز سهمیه المپیک شدند.
«سونگ ژائوکسیانگ» قهرمان بازی‌های آسیایی از چین و «آرین سلیمی» نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی از ایران به فینال ۸۰+ رسیدند و هر ۲ موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شدند. سونگ اتفاق مهمی را در تکواندوی چین رقم زد و ششمین تکواندوکار چینی لقب گرفت که به المپیک ۲۰۲۴ راه یافته است و به همین علت چین بیشترین تکواندوکار را در بین کشورهای شرکت‌کننده جهان در پاریس خواهد داشت اما پس از چین، در قاره آسیا کشورهای ایران، اردن، کره‌جنوبی و ازبکستان ۴ نماینده در پاریس خواهند داشت. «مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم، ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم، مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم» نمایندگان ایران در این رویداد هستند.
«مبینا نعمت‌زاده» از ایران در وزن ۴۹- کیلوگرم در کنار «دنیا ابوطالب» از عربستان سعودی به المپیک راه یافت. ابوطالب نخستین زن تاریخ عربستان خواهد بود که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کند. 
مسابقه بعدی انتخابی قاره‌ای در تاریخ ۶ آوریل برابر با «۱۸ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳» در «هونیارا - جزایر سلیمان» برگزار خواهد شد. فینالیست‌های هر وزن در مسابقات مقدماتی کسب سهمیه المپیک اقیانوسیه به المپیک پاریس ۲۰۲۴ راه خواهند یافت. با پایان رقابت‌های قاره‌ای، در نهایت فدراسیون جهانی تکواندو ۱۶ مه سال ۲۰۲۴، سهمیه‌های باقی مانده را طی وایلد کارت یا سهمیه مجزا به تکواندوکاران پناهنده برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ مجددا اختصاص خواهد داد.
***
عدم تغییر معیارهای پذیرش روس‌ها در المپیک پاریس
کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد معیارهای ورود روس‌ها به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تغییر نخواهد کرد. به گزارش تسنیم کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد معیارهای پذیرش ورزشکاران روس در بازی‌های المپیک 2024 پاریس (فرانسه) که دسامبر 2023 منتشر شد، تغییر نخواهد کرد. همچنین بر اساس گزارش رسانه‌ها، هفته آینده کمیته اجرایی IOC درباره اجرای ضوابط ورود روس‌ها به المپیک تصمیم‌گیری خواهد کرد. سرویس رسانه‌ای IOC به خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد: همه اصول در 8 دسامبر 2023 تدوین و منتشر شد. آنها تغییر نخواهند کرد. درباره اجرای این اصول، کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در جلسه هفته آینده تصمیمات مناسبی اتخاذ خواهد کرد. طبق معیارهای منتشر شده توسط IOC در پایان سال 2023، ورزشکاران روس می‌توانند در بازی‌های پاریس تنها در وضعیت بی‌طرف و منحصرا در ورزش‌های انفرادی شرکت کنند.
***
بانوی تکواندوکار ایران مسافر پارالمپیک پاریس شد
آیلار جامی با قهرمانی در رقابت‌های پاراتکواندوی انتخابی قاره آسیا به سهمیه پارالمپیک پاریس دست یافت. در ادامه رقابت‌های پاراتکواندوی انتخابی قاره آسیا، آیلار جامی ملی‌پوش کشورمان در فینال وزن ۵۲- کیلوگرم با برتری قاطع ۲۳ بر صفر بر حریف هندی خود موفق به کسب نشان طلا و سهمیه پارالمپیک پاریس شد.
***
بیست‌ونهمین برد متوالی الهلال
تیم فوتبال الهلال مقابل ضمک به برتری رسید. به گزارش فارس، تیم فوتبال الهلال در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ عربستان به مصاف ضمک رفت و به برتری ۲ بر یک رسید تا بیست‌ونهمین برد متوالی خود را جشن بگیرد. این تیم در ۴۴ بازی اخیر خود شکستی را تجربه نکرده است. در این بازی برای الهلال سالم الدوسری و میشل گلزنی کردند. الهلال با ۶۸ امتیاز و اختلاف ۱۲ امتیازی با النصر در صدر جدول قرار دارد.

Page Generated in 0/0061 sec