printlogo


کد خبر: 278256تاریخ: 1402/12/28 00:00
اخبار

جاده چالوس یک‌طرفه شد
رئیس پلیس راه کشور از یک‌طرفه شدن جاده چالوس به دلیل افزایش حجم ترددها خبر داد. سردار حسن مومنی دیروز در گفت‌وگو با ایسنا درباره سفرهای نوروزی گفت: سفرهای نوروزی هموطنان در جاده‌های کشور آغاز شده است و شدت جریان سفرها بیشتر در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی کشور است. در حال حاضر گزارش‌های دریافتی حاکی از بار پرحجم ترافیک در مسیر هزار و فیروزکوه است. وی با بیان اینکه ترافیک در جاده چالوس سنگین است، گفت: از صبح امروز (دیروز یکشنبه) در جاده چالوس شاهد بار ترافیکی بسیار سنگینی بودیم به همین دلیل، از ساعت ۹ صبح، مسیر جنوب به شمال جاده چالوس یک‌طرفه شد تا بار ترافیکی کاهش یابد و افراد با معطلی کمتری به مقاصد خود برسند. مومنی با اشاره به هشدارهای هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌‌های سازمان هواشناسی کشور، اکثر جاده‌های استان‌های کشور سه‌شنبه و چهارشنبه فردا بارانی خواهند بود. همچنین در 5 استان چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه‌وبویراحمد و خوزستان، بارش‌ها شدت خواهد داشت و در مرحله هشدار قرمز سازمان هواشناسی قرار گرفته‌اند. وی افزود: به نظر می‌رسد شرایط برای سفرهای بین استانی مناسب نیست و از رانندگان تقاضا می‌کنیم موارد ایمنی را رعایت کنند.
***
فوت زوج جوان شهرستانی در کنار بیمارستانی در تهران
یک زن و شوهر شهرستانی درون خودروی خود بر اثر گاز‌ گرفتگی فوت کردند. این حادثه مقابل یکی از بیمارستان‌های معروف تهران اتفاق افتاد. این زوج که برای پیگیری روند درمان کودک یک‌‌ساله‌شان به تهران آمده بودند، بر اثر گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن جان خود را ازدست دادند، چرا که آنان برای در امان ‌ماندن از سرما، از گاز پیک‌نیک استفاده کردند. آراد، کودک یک‌ساله این خانواده، همچنان در بیمارستان بستری است. اگر چه این سال‌ها همراه‌سراهای رایگان در نزدیکی بیمارستان‌ها احداث شده اما ظرفیت پایین این مراکز، خانواده‌ها را به ‌سمت چادرخوابی و خوابیدن درون خودرو سوق می‌دهد. کارشناسان معتقدند با تداوم سفرهای درمانی، تاسیس همراه‌سرا فقط یک مُسکن به حساب می‌آید، چرا که کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها و نبود دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی در شهرستان‌ها، روزبه‌روز بر میزان سفرهای درمانی خواهد افزود. بیگی، نماینده قزوین گفته اگر تعداد متخصص‌ها افزایش یابد خدمات درمانی به ‌صورت ارزان‌تر، در دسترس‌تر و با عدالت بیشتری به مردم ارائه خواهد شد.
***
میدان‌های اصلی پایتخت میزبان پویش ۳۱ میدان ۳۱ استان
در آستانه سال جدید پویش فرهنگی ۳۱ میدان ۳۱ استان در تهران اجرا شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در آستانه نوروز باستانی ۱۴۰۳ سازمان زیباسازی در اقدامی نوین و جدید با هدف تحکیم و یکپارچگی وحدت ملی و تقویت مساله ایرانشناسی در میان آحاد شهروندان تهران، سیمای ۳۱ میدان پایتخت را با نماد و نشان ۳۱ استان کشور مزین کرده است. این اقدام نمادین تبدیل پایتخت به نمادی از کل ایران است. براساس این گزارش، این پویش فرهنگی به معرفی مشاهیر، بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم و صنایع دستی ۳۱ استان ایران در ۳۱ میدان پایتخت پرداخته و در طراحی شایسته این پویش که نمادی از جاذبه‌های تاریخی، معماری، توریستی و گردشگری و صنایع دستی استان‌های مختلف ایران عزیز است معرفی مشاهیر، هنرمندان، دانشمندان و بناهای تاریخی هر استان نیز به معرض نمایش گذاشته شده‌ است.
***
نرخ دیه کامل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد
با ابلاغ رئیس قوه‌قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شد. به موجب ابلاغ بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه به تمام واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و در راستای اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب سال ۱۳۹۲، قیمت دیه کامله در ماه‌های غیر حرام برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد.
***
ممنوعیت اسباب‌کشی بدون مجوز در ایام نوروز
رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد در ایام نوروز، اسباب‌کشی تنها با مجوز پلیس امکان‌پذیر است. سردار عباسعلی محمدیان در این‌باره اظهار کرد: به ‌طور کلی روال در تمام طول سال این است که اگر ماموران پلیس با حمل بار و اثاثیه مواجه شوند، باید موضوع را بررسی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. در همین راستا پلیس توصیه می‌کند شهروندان همواره برای انجام اسباب‌کشی به کلانتری مراجعه و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. در ایام نوروز اما با توجه به اینکه ممکن است بسیاری از شهروندان به مسافرت رفته و منازل آنها خالی باشد، پلیس انجام هرگونه اسباب‌کشی بدون مجوز و اطلاع را ممنوع کرده است. وی ادامه داد: در ایام عید با توجه به اینکه تعداد زیادی نیرو به کلانتری‌ها اضافه می‌شود، طبیعتا احتمال عدم شناخت وجود دارد و در این ایام اگر فردی قصد نقل مکان داشت باید قبل از اقدام به کلانتری محل خود مراجعه و درخواست مکتوب خود را ارائه داده و پس از اخذ تاییدیه و مجوز کتبی نسبت به جابه‌جایی اسباب خود اقدام کند. مجوز مذکور در همان روز و تا مقصد اعلام شده دارای اعتبار است. رئیس پلیس پایتخت گفت: در صورت عدم اخذ مجوز و هماهنگی با کلانتری، اجازه تردد به خودروی حامل اسباب و اثاثیه داده نخواهد شد و این لوازم توقیف می‌شوند. افراد تحت نظرند و تا زمانی که احراز انجام نشود، همچنان وسایل در توقیف خواهند ماند.

Page Generated in 0/0066 sec