printlogo


کد خبر: 279488تاریخ: 1403/1/20 00:00
نگاه
«مهمونی» اتفاق خوب نوروزی تلویزیون

حمیدرضـــا مدقق: برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ایام ماه مبارک رمضان امسال در مقایسه با سال گذشته موفق‌تر بود. آقای طهماسب هم با عروسک‌های شناخته‌شده‌اش با «مهمونی» به تلویزیون برگشتند و این مورد نیز جزو توفیقات امسال نوروز سیما بود.
پخش برنامه‌ها از نیمه دوم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد که تا عید فطر هم ادامه خواهد داشت. رسانه ملی، برنامه‌ریزی مناسبی داشت و تلاش کرد در همه ایام ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ برنامه‌های قابل قبول و خوبی را ارائه کند به‌طوری که از حیث تنوع در گونه‌هایی چون نمایشی، گفت‌وگومحور، سریال و دیگر موارد، شاهد یک جذابیت و ویژگی مثبت بودیم. همچنین بازگشت چهره‌ها به برنامه‌های سال تحویل شبکه‌های تلویزیونی را به فال نیک می‌گیرم و معتقدم اقدام مناسبی بود، چرا که بسیاری از این چهره‌ها که به تلویزیون برگشتند مورد توجه مردم بوده و هستند و این امر خود از عوامل جذب مخاطب به شمار می‌رود. حضور چهره‌ها در برنامه‌های سال تحویل بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.
صداوسیما تلاش کرد در ماه مبارک رمضان امسال هم برنامه‌هایی که قبلا برند بوده و در بین مردم محبوبیت داشتند احیا کند و ضمن حفظ آن برنامه‌ها پخش فصل‌های جدید را نیز ادامه بدهد که تصمیم درستی بود. برنامه‌ای مثل «زندگی پس از زندگی» شبکه ۴ سیما که چند سال است ماه مبارک رمضان پخش می‌شود  آمار بسیار بالایی در جذب مخاطب دارد. «محفل» نیز اینگونه است. به همین ترتیب برنامه‌هایی که مورد توجه مردم و برند بودند در جدول پخش قرار گرفتند. برنامه‌های سحر شبکه‌های سراسری و استانی نیز ویژگی‌هایی را که باید مورد توجه قرار دهند دارا بودند. البته بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما، برنامه‌های افطار و سحر شبکه‌های استانی با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی وقت اذان صبح و مغرب، خیلی بیشتر از تهران مورد توجه و استقبال بوده‌اند.
تنوع موضوعی سریال‌ها و چیدمان آنها در قاب شبکه‌های سیما هم اتفاق خوبی بود. در کنار پخش سریالی مانند «رستگاری» که حالت عرفانی و ماورایی داشت، یک سریال سیاسی - معمایی به نام «هفت سر اژدها» هم در حال پخش است. همچنین ۲ مجموعه کمدی «زیرخاکی ۴» و «نون خ ۵» که قبل و بعد از شب‌های قدر روی آنتن رفتند. 
«زیرخاکی» و «نون خ» جزو برندها محسوب می‌شوند که تداوم پخش آنها و مهم‌تر از آن استقبال خوب مخاطبان را مثل بسیاری از شبکه‌های بین‌المللی و خارجی که این کار را انجام می‌دهند باید به فال نیک بگیریم‌. این سریال‌ها خوشبختانه بسیار مورد توجه قرار گرفتند.
همچنین تداوم برنامه‌هایی مثل «برمودا»، «پانتولیگ» و «کودک شو» در ایام نوروز که از قبل هم پخش می‌شدند از نکات قابل توجه بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. ترکیب برنامه‌های سرگرم‌کننده دقیق و خوب بود. در بخش پخش فیلم‌های روز هم فیلم‌های سینمایی خوبی از تمام قاره‌های جهان انتخاب شده بود به‌ویژه فیلم‌های جدید تولید ۲۰۲3- ۲۰۲2 مانند «جامعه برفی» و «قاتلان ماه کامل» که مخاطبان زیادی داشتند.

Page Generated in 0/0045 sec