printlogo


کد خبر: 280603تاریخ: 1403/1/28 00:00
اخبار

«قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
مراسم رونمایی و نمایش ویژه فیلم مستند «قوی‌دل» عصر امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود و از فردا در سینماهای منتخب این گروه در تهران و شهرستان‌ها به نمایش در خواهد آمد.
مستند «قوی‌دل» با تلفیق روایتی جدی و طنز، به بهانه بازخوانی یکی از پرونده‌های جنجالی قضایی کشور به بحث عدالت‌خواهی و ضرورت نظارت همگانی در سطح جامعه می‌پردازد.
عوامل مستند «قوی‌دل» عبارتند از تهیه‌کننده: سعید الهی؛ کارگردان: علی فراهانی‌صدر؛ پژوهشگر: آرش خلیلی؛ نویسنده: علی رستم‌آبادی؛ مدیر تصویربرداری: هادی زهره‌کاشانی؛ صدابردار: حسین خانی؛ اصلاح نور و رنگ: علی شریفی؛ تدارکات: امیرمهدی عزیزی؛ مجری صحنه: مجید عرفانیان؛ مدیر تولید: جواد قاسمی؛ مجری طرح: دیبا فیلم؛ محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.
«قوی‌دل» در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران و جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد و در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر تندیس بلورین بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.
***
کارگردان «دلشکسته» فیلمی درباره فرمانده لوتی‌ها می‌سازد
پروژه مستند «فرمانده لوتی‌ها» به کارگردانی علی رویین‌تن که روایتی از سیدابوالفضل کاظمی، فرمانده گردان لات‌های دفاع‌مقدس دارد، آغاز شد. 
به گفته علی رویین تن مستند فرمانده لوتی‌ها به فرمانده گردان میثم سیدابوالفضل کاظمی، فرمانده گردان لات‌های دفاع‌مقدس می‌پردازد؛ مردی که از ۸ سال دفاع‌مقدس حدود 80 سال حکایت داشت و طوطی شیرین‌شکن روایت‌های دلنشین جنگ بود.
رویین‌تن عنوان کرد: او در تمام هیات‌ها، زورخانه‌ها و مراسم‌ها از بچه‌های جنگ می‌گفت و چه شیرین می‌گفت. آخر هم پای بساط امام حسین(ع) شربت شهادت را لاجرعه سرکشید. او کبوترها را یاران حضرت سیدالشهدا(ع) می‌دانست و پرواز را از کبوترها آموخته بود.
***
«ده سالگی» به جشنواره انیمیشن انیماتسیه لهستان رفت
پویانمایی «ده سالگی» در ادامه حضور بین‌المللی خود در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انیماتسیه کشور لهستان در یک مجموعه ۷۲ دقیقه‌ای برای مخاطبان بالای ۱۴ سال به نمایش گذاشته خواهد شد.
پویانمایی ۱۸ دقیقه‌ای «ده سالگی» قرار است با دیگر فیلم‌های انیمیشن هم‌گروه خود که بالاترین رای از نگاه مخاطبان کسب خواهند کرد، به رقابت بپردازد.
این انیمیشن سال ۲۰۲۳ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است و تاکنون توانسته در بخش رقابتی جشنواره‌های زیادی حضور داشته باشد.
«ده سالگی» داستان پدر و پسری را روایت می‌کند که تنها در کلبه‌ای تک‌افتاده در جنگلی انبوه روزگار می‌گذرانند. پدر شکارچی است و روزی برای سرگرم کردن پسر، صیدی زنده برای او می‌آورد. صید که در ابتدا حکم بازیچه را برای پسر دارد باعث تغییری مهم در زندگی او می‌شود. اولویت انتخاب فیلم‌ها برای این جشنواره آثاری است که راه‌حل‌های جسورانه، غافلگیرکننده، نوآورانه و کاربردهای برجسته تکنیک‌های سنتی را با انتخاب موضوع‌های جالب به تصویر کشیده‌اند.
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انیماتسیه (Animocje) در کشور لهستان از ۲۶ فروردین تا اول اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۱۴ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ در حال برگزاری است.
***
انتشار فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
مجموعه تئاتری نوفل‌لوشاتو در فراخوانی اعلام کرد با توجه به اهمیت نمایشنامه و خوانش آن همچنین  استقبال هنرمندان و مخاطبان از برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی در سال گذشته، این طرح در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به امور اداری عمارت نوفل لوشاتو مراجعه کننده یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۶۶۹۵۲۶۰۰ تماس بگیرند.
همچنین عمارت نوفل‌لوشاتو مطابق روال سال‌های گذشته، برای حمایت از گروه‌های نمایشی دانشجویان، آماده دریافت پروپوزال برای اجرا در فصل تابستان است. دانشجویان رشته هنرهای دراماتیک می‌توانند اطلاعات اجرای خود را حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به امور اداری عمارت نوفل‌لوشاتو ارسال کنند. 
عمارت نوفل‌لوشاتو سانس ویژه‌ای را به جلسات نمایشنامه‌خوانی و اجرای نمایش‌های دانشجویی اختصاص می‌دهد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
***
حمید ابراهیمی بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم شد
«بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم مقابل دوربین رفت. در این اثر حمید ابراهیمی نقش شهید طهرانی‌مقدم را ایفا می‌کند. «بی‌پایان» اقتباسی آزاد از یک ماجرای واقعی در رابطه با یکی از پروژه‌های مهم سردار شهید سرلشکر حسن طهرانی‌مقدم است.
این فیلم داستانی روایتی متفاوت از پدر علم موشکی ایران است که در محدوده محل شهادت او فیلمبرداری می‌شود. «بی‌پایان» تولید مرکز هنری - رسانه‌ای مدار است که بزودی در اخبار تکمیلی عوامل آن معرفی خواهند شد.

Page Generated in 0/0056 sec